חברת הסטארט-אפ דוטומי (Dotomi) בניהולם של תמיר קוך, יאיר גולדפינגר, אייל שיף וטל בר-נח, גייסה 5 מיליון דולר מהקרן US Venture Partners USVP, אחת מהקרנות הגדולות בארה"ב.
דוטומי, אשר נוסדה בשנת 2000, פיתחה פלטפורמת תקשורת חדשנית, המאפשרת לחברות ומותגים להעביר מסרים אישיים מתוך מערכות השיווק (CRM) של החברות אל שטחי הפרסום באינטרנט, כאשר מסרים אלו מחליפים בעת הצגתם את הבאנרים הפרסומיים הרגילים.
הגולש שנרשם באמצעות שירות דוטומי לחברות עימן הוא מעוניין בקשר אישי ורציף, נחשף תוך כדי גלישתו להודעות מהמותגים שבחר בפורטלים המובילים בישראל, ביניהם: וואלה, נענע, YNET, מעריב, תפוז, דה מרקר, ONE, לילה, גלובס, וזאת ללא חשיפה לפרסום נוסף.
לדברי תמיר קוך, מנכ"ל דוטומי, גיוס הכסף ישמש להרחבת פעילותה של דוטומי בארה"ב ויאיץ את השקת הפיילוט, ופעילות השיווק והמכירות שלאחר מכן. "דוטומי סיכמה עם מספר גופים מובילים בתחום האינטרנט בארה"ב ועם חברות מסחריות בינלאומיות מובילות שישתתפו בהטמעת שיטת דוטומי בעולם השיווק האמריקני. כתוצאה מכך, יוכלו בקרוב גולשים ישראליים לקבל את הודעותיהם גם בפורטלים הפופולרים בארה"ב".
דוטומי השיקה את השירות שלה בשוק הישראלי באוקטובר 2002. עד כה הצטרפו למעלה מ-50 חברות ומותגים לייזום וביצוע פעילות שיווקית אישית רציפה באמצעות דוטומי, אשר באה לידי ביטוי בהעברת מסרים אישיים ללקוחות, מידע על מוצרים, הטבות, קופונים אישיים וחידושים במותגים.
בין הארגונים המבצעים פעילות שיווקית וקשרי לקוחות באמצעות דוטומי נכללים כיום: ישראכרט, סטימצקי, מלונות ישרוטל, מכבי "בזק" ת"א, בנק הפועלים, yes, אל על, אורנג', שופרסל-סופרכארד, בלוקבאסטר, איסתא, אמריקן אקספרס, לי קופר, טאואר רקורדס, אופיר טורס, AIG, אויס, מלונות שרתון, ברק 013, UMI, ברגר קינג, אופיס דיפו, מלונות הולידיי אין, מלונות פתאל ועוד.
"למעלה מ-75,000 גולשים נרשמו לשירות קבלת המסרים השיווקיים האישיים של דוטומי, המייצרים כרבע מיליון רישומי לקוחות קיימים ופוטנציאליים לחברות השונות, בתהליך שגדל באופן יומי ורציף", אומר גילי בימן, מנהל הקריאייטיב של דוטומי בישראל.
לדברי אייל שיף, ממציא הקונספט של דוטומי ומנהל הפיתוח העסקי בחברה, ערוץ השיווק החדש שיצרה דוטומי מוכיח אפקטיביות ואחוזי תגובה גבוהים למסרים השיווקיים הנשלחים באמצעותו. "חברות המשתמשות בשירות דוטומי מדווחות על שיעור תגובה של 15% ויותר במימוש קופונים והטבות על-ידי הנירשמים, ולמעלה מ-10% בממוצע בשיעור ההקלקה על באנרים אישיים".
מגדלנה ייסיל, שותפה בכירה ב-USVP אומרת כי "הקונספט הייחודי שיצרה דוטומי ל-Permission Marketing והעובדה כי החברה המציאה למעשה סטנדרט חדש לשיווק ישיר, הביאו אותנו להחלטה להשקיע בחברה.
"התוצאות עד כה הוכיחו לנו כי קיים פוטנציאל רב בערוץ התקשורת החדש של דוטומי. אנו מאמינים כי בשוק האמריקני, המאופיין במודעות הגבוהה בעולם לשיווק ישיר וטיפוח קשרי לקוחות לטווח ארוך, תהיינה התוצאות מרשימות ביותר", כך לדבריה.
קרן הון הסיכון USVP הוקמה בשנת 1981 ומאז הקמתה גייסה למעלה מ- 2.5 מיליארד דולר באמצעות שמונה קרנות. עד כה השקיעה החברה למעלה מ-1.1 מיליארד דולר ביותר מ-271 חברות. בין החברות בהן השקיעה הקרן נכללות: SUN Microsystems, צ'קפוינט, Actelis Networks , SanDisk , ועוד.
בגרעין היזמים של דוטומי נכללים מספר שמות ידועים מעולם הטכנולוגיה, ביניהם יאיר גולדפינגר - ממקימי מיראביליס/ICQ שנמכרה ל-AOL תמורת מאות מיליוני דולרים; תמיר קוך ממקימי אורקה אינטראקטיב אשר נמכרה לחברת אמבלייז ב-33 מיליון דולר; טל ברנח, יו"ר דוטומי ששימש יו"ר אורקה אינטראקטיב ומשמש יו"ר במספר חברות סטארט אפ; אייל שיף היזם שמאחורי רעיון החברה, בעל ניסיון רב בניהול השיווק בתחום הקמעונאי; גילי בימן, מנהל קריאטיב - מייסד תפוז אשר שימש גם כמנכ"ל Y&R אינטראקטיב; אסתר דייסון, אחת הנשים המשפיעות בעולם ההיי טק האמריקני, יועצת במועצת המנהלים של דוטומי.