מסקר שנערך מטעם הירחון האלקטרוני "גיוס נעים" בהוצאת דורן תקשורת - מודעה אפקטיבית עולה, כי המגמה של גיוס עובדים מוגבל נמשכת, אך יש שינוי בדירוגם של מקורות הגיוס. הסקר נערך בין למעלה מ-1,000 מנהלות ומנהלי משאבי אנוש וגיוס במגוון ארגונים, בהם מהגדולים בארץ ומרביתם מחברות הטכנולוגיה
32% ממשתתפי הסקר דיווחו, כי בשנה האחרונה קלטו 5-0 עובדים, ו-20% גייסו יותר מ-20 עובדים. הסיבות לגיוס עובדים היו גידול - 48%, החלפה - 41%, עזיבת עובדים - 11%.
בעוד שנהוג לחשוב כי "חבר מביא חבר" הינה המקור היעיל ביותר לגיוס, הרי מהסקר עולה כי חברות ההשמה תפסו את המקום הראשון במקורות הגיוס (47%), כשאחריהן חבר מביא חבר - 33%, אינטרנט - 8%, ומודעות בעיתונים - 7%.
43% מהחברות שהשתתפו בסקר, גייסו בשנה האחרונה מועמדים בכירים מדרג סמנכ"ל, כאשר גם כאן מקור הגיוס העיקרי היו חברות השמה - 45%, חבר מביא חבר - 25%, ו-Head Hunting - 20 אחוז. 23% אמרו כי הם מגייסים עובדים לפעילות חברותיהם בחו"ל.
הסקר בוצע באמצעות האינטרנט על-ידי SCORE, והשאלון הוכן בסיוע "קבוצת נישה - השמה איכותית".