תביעה ייצוגית נוספת הוגשה נגד חברת סלקום, לאחר שלפני כחודש חוייבה החברה לשלם פיצויים בסכום כולל של 7 מיליון ש"ח ללקוחותיה.
התביעה הוגשה על-ידי גבריאל ברנשטיין - באמצעות משרד עורכי הדין מקובסקי-טיטונוביץ'-הרפז, שהשיגו לפני מס' שבועות פסק דין בתביעה ייצוגית קודמת כנגד סלקום. משרד זה הגיש באחרונה תביעה ייצוגית נוספת על-סך 23 מיליון ש"ח כנגד חברת פלאפון.
התביעה כנגד סלקום הינה בגין גבייה עודפת של כספים מלקוחות סלקום, שהשתמשו בשרותי טוקמן וטוקלייט.
על-פי כתב התביעה, חברת סלקום קיבלה את רישיונה בכפוף להתחייבות שלא לעבור תקרת גבייה קבועה בגין שרות עליו התחייבה. למרות זאת, גבתה סלקום סכומי כסף העולים על המצויין בתקרה שנקבעה. לטענת התובע, סלקום נהגה להעלות את תעריפיה גם שלא בצמוד למדד. דבר זה נאסר עליה ברישיונה שקובע כי עליית המדד הינה העילה היחידה להעלאת תעריפים מעבר לתקרה.
התביעה מתייחסת לגודל הקבוצה הנפגעת, על-מנת לבסס עילה לתביעה ייצוגית. המגבלה שהוצבה ברישיונה של החברה פגה בינואר 2001. לפיכך כל לקוח סלקום אשר היה מנוי במסלול האמור עד אותו חודש, ולפיכך חווה על בשרו את גביית היתר, זכאי להצטרף לתביעה.
בכתב התביעה מעריכים עורכי הדין, כי בטרם פגה הגבלת גובה התשלומים היו בסלקום כ-450 אלף לקוחות טוקמן. למרות זאת, התביעה אינה מוגבלת ללקוחות אלו בלבד, אלא גם ללקוחות שהצטרפו מאוחר יותר, שכן סלקום גבתה תשלום בעת הטעינה באופן בלתי חוקי. לפיכך, מאחר וכל מנוי ביצע לפחות פעולה טעינה אחת, הרי שמספר התובעים הוא כגובה המנויים של מסלול טוקמן - היינו, כ-960 אלף איש.
גם מנויי טוקמן אשר פרשו מן השרות זכאים לפיצוי בגין כספים שנגבו מהם באופן החורג מהרישוי לסלקום. לפיכך, העריך התובע, כי יכולים הם להצטרף אליו, ובסך-הכל מדובר על כמיליון לקוחות סלקום.
לאור ריבוי הנפגעים דורש התובע להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית, בסכום כולל של 135 מיליון ש"ח. הדבר יחסוך ריבוי תביעות על סכומים פעוטים, פסיקות סותרות אפשריות של בית המשפט וזמן רב מזמנו היקר של בית המשפט.