|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

שרק ודורה? לקחנו! - כך בוחרים ילדים את דגני הבוקר

מבחני טעימות שנעשו בקרב 80 ילדים צעירים הראו כי אלו שראו על אריזות המוצר דמות פופולרית אהבו את טעמו של המוצר יותר משל מוצר באריזה ללא הדפסה של דמות כלשהי עליה
09/03/2011  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
טעים או לא? [צילום: יח"צ]

שרק, דורה ודמויות אנימציה פופולריות אחרות על אריזות דגני הבוקר (=מדגנים) משפיעות על התפישה של הילדים לגבי טעמם של המדגנים.

מחקר שכלל מבחני טעימות ונעשה בקרב 80 ילדים צעירים במרכז קניות גדול בארה"ב, הראה כי אלו שראו על אריזות המוצר דמות פופולרית אהבו את טעמו של המוצר יותר משל מוצר באריזה ללא הדפסה של דמות כלשהי עליה. החוקרים שביצעו את הניסוי - מאוניברסיטת פנסילבניה שבפילדלפיה.

הדמויות המונפשות השפיעו במיוחד על אותם דגנים ששמם רמז על כך שהם יותר מתוקים מבריאים.

הממצאים פורסמו ב-Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine.

מסרים המעודדים אכילה בריאה יוצרים תהודה גם בקרב הגיל הצעיר, אך נוכחות דמויות פופולריות על אריזות המוצר משכיחה את החשיבות של הערך התזונתי, הזהירו החוקרים. דמויות פופולריות כמו שרק ודורה מצאו את דרכן כמעט לכל מקום בעשור האחרון במוצרים המשווקים לילדים, במיוחד במוצרים פחות בריאים.

לאחרונה הצטברו ראיות רבות לכך שדמויות אלו יעילות ביותר בהיבט השיווקי, והמחקר האחרון לא רק תומך בכך, אלא מדגיש את העובדה שהדמויות משנות אפילו את תפישת הטעם של הילד ולא רק את העדפתו התמימה למוצר מסוים.

החוקרים יצרו ארבע גרסאות של אריזות מדגנים שהיו שונות האחת מהשנייה רק בשם (נגיסות בריאות או נגיסות מתוקות) ולוו, או שלא, בתמונות של דמויות מוכרות על קדמת האריזה.

80 ילדים בגילאי 6-4 שגויסו למבחן טעימות במרכז קניות בעיר גדולה קיבלו דגימות יבשות של מדגנים שהכילו 6 גרם של סוכר למנה - כמות ביניים בין זו שבמדגני צ'יריוס - 1 גרם סוכר למנה, לזו שבפרוט לופס מרשמלו - 16 גרם סוכר למנה. כשנשאלו עד כמה אהבו את המדגנים על-פי סולם של חמש נקודות - פרצוף מחייך עם הספרה אחת הצביע על "מאוד לא אוהב" ו-5 "מאוד אוהב", כמעט כולם אהבו את המוצר ללא קשר לאריזה. יחד עם זאת, הניקוד היה גבוה הרבה יותר כשעל האריזה הייתה דמות מוכרת.

מידת ההיכרות של הילדים עם הדמות או חיבתם אליה לא השפיעו על מבחני הטעם, למרות שהחוקרים ציינו כי ההשוואה נפגעה מהעובדה ששישה ילדים לא הכירו את הדמויות וכי הדמויות היו פופולריות ביותר בעולם כולו.

באופן מפתיע, ילדים שנאמר להם שהמדגנים נקראים נגיסות בריאות אהבו את הטעם יותר בהשוואה לאלו שנאמר להם שלמדגנים קוראים נגיסות מתוקות, למרות שהחוקרים ציפו לתוצאות הפוכות. החוקרים ציינו כי הילדים אהבו את ה"נגיסות המתוקות" בדיוק כמו את ה"נגיסות הבריאות", אך אהבו את ה"נגיסות המתוקות" אם לא לוו בתמונה.

אחד ההסברים יכול להיות שהילדים הגיבו למסרים אותם קיבלו מגיל צעיר לגבי אכילה בריאה, מאחר שלילדים רבים נאמר לעתים קרובות כי מזונות סוכריים רעים לבריאות ויש להימנע מהם. אפשרות נוספת היא שהילדים שציפו לטעמם של הדגנים המסוכרים התאכזבו מהטעם בעוד שאלו ציפו שהמדגנים הבריאים לא יערבו לחיכם גילו כי ההפך הוא הנכון.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  09/03/2011
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרק ודורה? לקחנו! - כך בוחרים ילדים את דגני הבוקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"45 מיליון שקלים יושקעו בסדרת מסעות פרסום שיעלו בשבוע הבא במטרה לבדל את תדמיתה של ישראל ממדינות האזור, ולחזקה כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות" – כך הודיע שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בפתיחת הביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם ITB, המתקיים בברלין, גרמניה.
09/03/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה להגברת התחרותיות במשק בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, הזמינה את הציבור להציג את עמדותיו בנוגע לסוגיית התחרותיות במשק הישראלי.
09/03/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
לרגל יום האישה הבינלאומי מפעילות חברות תעופה אייר אינדיה ואייר פראנס טיסות שצוותיהן על טהרת הנשים בלבד - כך מדווח (יום ד', 9.3.11) אתר UsaToday. אייר אינדיה מפעילה 11 טיסות, כולל באחת מהטיסות ארוכות הטווח של החברה בקו ניו דלהי-טורונטו.
09/03/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
בנוסף להליכת ברווז מצחיקה מסתבר ששלפוחית שתן מלאה יכולה גם להוות יתרון לא שולי בכלל: היא יכולה לעזור לכם להגיע להחלטות טובות יותר.
09/03/2011  |  יפעת גדות  |   חדשות
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם אתמול (8.3.11) על כתבי מינוי לוועדה ציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים. מינוי הוועדה נעשה באיחור רב, לאחר שוועדה ציבורית דומה הייתה אמורה לקום לפני שש שנים במטרה לבחון בצורה יסודית את העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. כיום עומד גיל הפרישה לנשים על 62.
09/03/2011  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il