שר האוצר ושר התחבורה חברו הבוקר (יום ג', 1.7.03) למסיבת עיתונאים מתוקשרת היטב (4 מצלמות טלויזיה של כל רשתות החדשות בארץ + ערוץ רוסי זר), להצגת חברת הרכבת החדשה (ישנה).
"20 מיליון נוסעים ישתמשו ברכבת ב-2003, בה נשקיע 20 מיליארד שקלים במהלך 6 השנים הקרובות", מסר ליברמן, בהצדיקו את הסלוגן שטבע: "מדינת ישראל עולה על הפסים".
נתניהו הסביר באריכות את היתרונות הדמוגרפיים שעשויה להביא הרכבת, באומרו כי "הרכבת תביא את הפריפריה לעיר, ולמעשה תיצור מציאות חדשה - בה הפריפריה תחוסל כאזור מנותק. זוג צעיר לא יצטרך עוד לרכוש דירה בגודל של אמבטיה, בעיר, אלא יוכל להגיע תוך זמן קצר מכל מקום מגורים בארץ לכל מקום עבודה שיבחר".
"כל יישוב בעל אוכלוסיה מעל ל-50 אלף איש, מנהריה לדימונה, יזכה לקו רכבת, ובכך נביא את המדינה לגודלה הטיבעי", מסר ליברמן, בספרו כי במהלך אחד מהסיורים בחו"ל שערך באחרונה, עמד על חשיבותה של התחבורה בכלל והרכבת בפרט, לקידום כל מגזרי המשק הלאומיים.
לשאלת Nfc באם לנוכח מסקנותיו לגבי עדיפות התועלת בהשקעה ברכבת (למול המכוניות), בחרו השרים לחזור על דברים שהצהיר בעבר הלא רחוק שר התחבורה הקודם, דר' אפריים סנה, אשר אמר, כי "יש מספיק כסף גם לשיקום המסילות, וגם לסלילת הכבישים".
כידוע, התפטר מנכ"ל מע"צ על רקע קיצוצי עתק בתקציב שיפור הכבישים, אך השרים עמדו על עמדתם, כי בישראל של היום לא קיימת כל בעייה תקציבית לעבודות התשתית התחבורתית, ולשאלת Nfc, הדגישו כי ימשיכו גם בסלילת כביש חוצה ישראל, על אף כל העובדות המביכות הקשורות בכביש מספר 6.
"צריך לגמור את כל הכביש, ואז ניראה אם הוא טוב או רע", סיכם ליברמן, ולא הגיב לקריאת הביניים בדבר תוצאות המצב שישרור באם יתברר כי העסק לא צלח.
נתניהו אף הפליג לשאלת כתב ידיעות אחרונות, בני ברק, בתחזית לגבי מזרח תיכון חדש, בו רכבת ישראל תהפוך תחליף לתעלת סואץ. ברק תהה באופן כללי על מצב קו הרכבת המתוכנן לאילת כעולה לדיון מדי זמן, ונתניהו אמר, כי "פקק התנועה בתעלת סואץ והעלות הגבוהה של המעבר בה, הביא לבניית אוניות מהירות ("קונקורד ימי") העוקפות את כייף התקווה הטובה, ואם נסלול רכבת לאילת, יהיה זה רק למטרות הובלת מטענים, דבר אותו אנו שוקלים עתה במסגרת הדיון המתחדש במכלול הסוגיות המסילתיות. בכל מקרה לא נסלול רכבת למטרת תיירות", הדגיש השר.
ליברמן הביע אף הוא דעות בלתי אופייניות, וגילה נכונות להעניק לירדנים גישה מסילתית לנמלי ישראל, וזאת באמצעות חידוש רכבת העמק העתיקה.
למעשה, עוד בתקופת משה קצב כשר תחבורה, דובר על מזרח תיכון אשר יקושר במסילה ממדינות המערב בדרום מערב האגן, דרך מצרים, ישראל, לבנון, סוריה, תורכיה, יוון והלאה עד לאירופה.
עוד נכחו במסיבת העיתונאים: גד יעקובי (יו"ר רנ"ר היוצא), עמוס רון (מנכ"ל רנ"ר), יוסי שניר (מנכ"ל הרכבת), משה ליאון (יו"ר חברת הרכבת החדשה) ומספר רב של עוזריהם.