שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, הטיל (31.3.11) תשלום פיצוי של 100,000 שקל על חברת נמלי ישראל, בשל זיהום הים בנמל חיפה. החברה נמצאת בבעלות המדינה והיא אחראית על ניהול נכסי שלושת הנמלים (חיפה, אשדוד ואילת) ועל התשתיות בהם.
בשנת 2008 עסקה נמלי ישראל, בעצמה ובאמצעות קבלני משנה, בהקמת נמל כרמל א', שכלל עבודות ייבוש להקמת רציף מכולות עמוק והעמקת קרקעית הים. לצורך ביצוע הפרויקט, ניתן לה היתר להטלת פסולת בים.
בפברואר 2008 נצפתה הדוברה "תמר" כשהיא מפנה חומרי חפירה מאתר הפרויקט ופורקת פסולת זו בפתח נמל חיפה. הדבר גרם להיווצרות כתם גדול במי הים ולהפרעה כפולה לסביבה הימית. כתוצאה מכך היה צורך בביצוע חפירה/שאיבה חוזרת, והעמסת החומרים הנמצאים בקרקעית הים לכלי שיט.
נמלי ישראל הודתה בעבירה והסכימה לתשלום הקנס, אך ביקשה להימנע מהרשעתה. המדינה טענה, כי לא ניתן להימנע מהרשעתו של תאגיד, וכי אפשרות כזו קיימת רק לגבי יחיד המוענש בלא הרשעה.
נמלי ישראל טענה, כי הרשעה תפגע בפעילותה, וכי די בפיצוי שתשלם על הנזק שגרמה. לדברי החברה, היא כרתה הסכם עם הודו לביצוע עבודות בשטחה, ואחת הדרישות היא להעדר הרשעות בפלילים. הסכם זה עשוי להכניס לקופת המדינה כספים ממדינות זרות, הן דרך המיסוי המוטל על נמלי ישראל, והן דרך ההכנסות שיזרמו לעובדיה וליתר הנהנים מפירותיה. ביטול הסכם זה ודומים בעתיד, עלול לפגוע באינטרס הציבורי, בשל פוטנציאל הנזק הטמון בהרשעה.
פלאח ציין, כי אומנם הימנעות מהרשעה מלווה בדרך כלל בהמלצה של שירות המבחן - הליך שספק אם יש מקום לנקוט בו כאשר מדובר בתאגיד - אך אין הכרח לקבל המלצה כזו. לפיכך הגיע למסקנה העקרונית, שניתן להימנע מהרשעת נמלי ישראל. הוא החליט להימנע מהרשעתה, בעיקר בשל החשש שהדבר יפגע בעתיד בפעילותה ולפיכך גם באינטרס הציבורי.
הפיצוי שתשלם נמלי ישראל יועבר לקרן לשמירת ניקיון. על החברה גם הוטל קנס על תנאי של 185,000 שקל למשך שנה.