בקושי החל החופש הגדול וכבר נלחמות רשתות מכשירי הכתיבה על כיסיהם של ההורים אשר בשנה הבאה ישלחו את ילדיהם לבית הספר.
קרביץ: ירידי עודפים מול סדרות חדשות של יוגי יו ו-Incredible Hulk
רשת קרביץ נערכת לקראת החזרה לשנת הלימודים הבאה, מתכננת ירידי עודפים ומשיקה סדרות חדשות של מוצרים ומגוון רחב של מבצעי הנחות ומתנות.
בנוסף, מקיימת הרשת במהלך כל החופש הגדול ירידי ענק לקהל הרחב בקניונים ושטחי מסחר מובילים ברחבי הארץ, שם תחשוף את המוצרים החדשים ביניהם מוצרי המורדים, יוגי יו, Incredible Hulk ותיקי בית ספר של רשתות אופנה מובילות כגון: רנואר, אוניל, סקצ'רס, ריבוק ו-Lee.
לדברי מנשה זילכה, סמנכ"ל השיווק בקרביץ: "אנו מזהים את מגמות השוק המשקפות חיפוש של הצרכן הישראלי אחרי פתרונות זולים יותר גם בתחום החזרה לביה"ס, ומתכוונים לפנות אל קהל היעד באמצעות ירידי ענק שיתנו פתרונות כוללים שיתאימו לאקלים הכלכלי ולמיתון בישראל.
אנו בטוחים, כי המהלך יניב גידול במכירות מאחר והרשת תמשיך במדיניות של אספקת מוצרים איכותיים מהמותגים המובילים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, וזאת במחירים מוזלים ובמבצעים אטרקטיביים אותם הצרכן הישראלי מחפש".
עוד הוסיף זילכה, כי מחיר מקסימלי לתיק יעמוד השנה על - 199 ש"ח לעומת שנה שעברה, בה עמד המחיר על 299 ש"ח - כ-30% זול יותר.
מרשת קרביץ נמסר, כי רכישת מכשירי כתיבה לקראת חזרה לבית הספר מתרכזת בעיקר בחודש אוגוסט, כששיא הקניות נערכות כשבועיים לפני תחילת הלימודים. לדברי זילכה: "מידי שנה נרשמת עליה של כ-60% במהלך חודש אוגוסט, במכירת מכשירי כתיבה, לעומת חודשים אחרים בשנה".
"מסקר שערכה קרביץ עולה, כי משפחה ממוצעת תוציא השנה עבור כל תלמיד סל קניות הנאמד בכ-260 ש"ח, אך סכום זה יכול להגיע גם ל-1,300 ש"ח, אם התלמיד ירכוש את החידושים האחרונים בתחום ויוסיף על כך ספרי לימוד", מסר זילכה.
מבדיקות שערכה קרביץ עולה, כי שוק החזרה לבית הספר מקיף השנה למעלה ממיליון תלמידים בגילאי 6 עד 17 והשנה יעלו לכתה א' כ-200 אלף תלמידים.
אופיס דיפו: Cool to School
מנכ"ל אופיס דיפו, צחי פישביין, הודיע היום, כי הרשת פותחת את עונת החזרה לבית הספר לשנת 2003, תחת הסיסמה: "Cool to School".
אופיס דיפו שמה לעצמה למטרה, להגדיל השנה את היקף המכירות ב-10% ביחס לשנה קודמת ולהגיע לנתח שוק של כ-28%.
שלומי גינדי, סמנכ"ל השיווק והסחר של רשת "אופיס דיפו", הודיע היום, כי לקראת שנת הלימודים החדשה, תעלה רשת "אופיס דיפו" בקמפיין פרסומי הפונה למשפחות ולתלמידים, בהשקעה של כ-8 מיליון ש"ח, באמצעות משרד הפרסום: "טמיר-כהן".
הקמפיין יכלול טלויזיה, רדיו, עיתונות ארצית ואינסרטים בעיתונים.
גינדי ציין, כי מהמצב במשק נגזרת השנה האסטרטגיה השיווקית אשר מציעה מגוון סלי קנייה עם מגוון מוצרים איכותיים במחירים נוחים.
גינדי הוסיף וציין, כי אופיס דיפו, תציע השנה 3 סלי קנייה חסכוניים לשלוש קבוצות תלמידים: כיתות א'-ג', כיתות ד'-ח' וכיתות ט'-יב'.
אופיס דיפו תציע, בין שאר המותגים אותם היא משווקת, גם מגוון רחב של מוצרים ייחודיים תחת מותג הבית שלה. מוצרים אילו כוללים: תיקים, מחברות, קלסרים, קלמרים, כלי כתיבה, אביזרי שולחן, כסאות, סט כסא + שולחן ועוד.
מנתוני רשת קרביץ עולה, כי שוק מכשירי הכתיבה מגלגל למעלה מ-250 מיליון דולר בשנה. מוצרי החזרה לבית הספר מהווה כ-35% מהשוק.
הרשתות קרביץ ואופיס דיפו תופסות כל אחת כ-25% משוק זה
ושאר השוק נחלק בין חנויות שכונתיות ורשתות קטנות כמו: דיונון, אקדמון ומכלול.