צרפת, הנחשבת לאחת המדינות המתוירות בעולם, השיקה לאחרונה מדיניות תיירותית חדשה במטרה לקדם את שירותי התיירות במדינה. במסגרת המדיניות החדשה יצרה צרפת מערכת חדשה לדירוג בתי המלון, על-מנת לסייע למבקרים בה להתאים את הזמנותיהם לצורכיהם - כך מדווח אתר eTourboNews.
הרפורמה במערכת דירוג שירותי האירוח לתיירות המסחרית היא תוצאה של חוק שנחקק ב-22 ביולי 2009, במטרה לפתח את שירותי התיירות במדינה, ונוגע לבתי המלון, אתרי הקמפינג, פארקים, מלונות, דירות וכפרי נופש.
לרפורמה שלוש מטרות עיקריות:
1. מודרניזציה ושיפור שירותי התיירות באמצעות מערכת נוקשה יותר, על-ידי יצירת קריטריונים לקביעת איכות השירות ופיקוח נוקשה יותר, שיתחדשו כל חמש שנים.
2. שחזור שיטת מדרג הכוכבים לבתי המלון באמצעות יצירת אינדיקטורים אמינים יותר ליצירת שקיפות בפני התיירות המקומית ותיירות החוץ.
3. קביעת יעדים תחרותיים, בייחוד באמצעות יצירת קטגוריה של חמישה כוכבים לדירוג בתי המלון במדינה.
מערכת הדירוג הישנה, אשר נקבעה בשנת 1986, התבססה בעיקר על דירוג שלושה כוכבים, תוך התייחסות למתקני המלון ולא הייתה מוגבלת בזמן.
מה קובעת מערכת הדירוג החדשה?
1. כוכב אחד מתייחס לבתי המלון הזולים. חדר זוגי במלון זה חייב להיות בגודל מינימלי של תשעה מטרים מרובעים לפחות, לא כולל חדר האמבטיה.
2. שניים-שלושה כוכבים מצביעים על מלונות בטווח האמצע. במלונות אלה הצוות צריך לדבר לפחות שפה אירופית נוספת לצרפתית. הקבלה במלון חייבת להיות פתוחה לפחות עשר שעות ביום.
3. ארבעה-חמישה כוכבים מתייחסים למלונות בטווח העליון של הדירוג. החדרים מרווחים - לפחות 16 מטרים מרובעים כולל האמבטיה. מינימום של 24 מטרים מרובעים נדרשים למלון חמישה כוכבים. במלונות מעל 30 חדרים על הצוות לדבר שתי שפות זרות, כולל אנגלית, וכן על הקבלה להיות פתוחה 24 שעות ביממה. בנוסף - מיזוג האוויר יהיה מעתה חובה.
מערכת דירוג זו תהיה תקפה למשך חמש השנים הבאות, והיא כוללת ניקוד המתייחס לשירות לקוחות, שפות זרות ושירותים נוספים - על-מנת לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים.