חברת אפל עקפה את חברת גוגל והפכה למותג בעל הערך הרב ביותר בעולם, עם ערך מותג מוערך של יותר מ-153 מיליארד דולר. כך עולה מדירוג חדש שפורסם (יום ב', 9.5.11).
במשך ארבע השנים האחרונות עמדה גוגל בראש רשימת ה-Top100 של BrandZ - הבודק את 100 המותגים הגלובליים בעלי הערך הרב ביותר. הדירוג מחושב על-ידי מילוורד בראון, חברה-בת של חברת הפרסום הנחשבת WPP. הדירוג מכסה כל תחום, החל מיצרניות מכוניות, דרך חברות ביגוד, בנקים ועד ספקי טלקומוניקציה.
הודות להצלחה האדירה של מחשב הלוח אייפד ושל הטלפון הסלולרי החכם אייפון - הן בקרב הצרכנים והן בקרב החברות - זינק ערך המותג של אפל בשנה האחרונה והשיג כאמור את זה של החברה המפעילה את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם.
אפל הגדילה את ערך המותג שלה ב-137 מיליארד דולר - או 859 אחוזים - מאז שנת 2006, כאשר דירוג BrandZ הושק. שווי המותג בא לידי ביטוי לעומת השווי של אפל בשוק המניות, העומד כעת על כ-323 מיליארד דולר, כמעט חמש פעמים יותר מאשר שוויה בשוק המניות בשנת 2006.
מדד BrandZ מחשב את ערך המותג על-ידי מספר גורמים, כולל שווי של נכסים בלתי מוחשיים, אמצעים המדרגים את תפיסת המותג על-ידי הלקוח ואומדן של פוטנציאל הצמיחה העתידי.
פיטר וולש, מנהל דירוג BrandZ במילוורד בראון, אמר כי ההצלחה של אפל באה לידי ביטוי בעובדה שהמוצרים שלה לא היו רק הנחשקים ביותר על-ידי צרכנים, אלא בעובדה שהוא נתפס גם על-ידי החברות כשימושי.
"הראיה לכך היא שאם עובדים עומדים בפני בחירה של שתי משרות דומות בשתי חברות שונות, הם בוחרים בחברה בעלת הטכנולוגיה הטובה יותר עבור עובדיה - למשל אייפד", אמר וולש.
הוא הוסיף כי אפל הצליחה היטב בחיקוי מותגי יוקרה, על-ידי כך שהפיכת מוצריה ליקרים יותר מעלה את הרצון לרוכשם על-ידי הצרכנים.
המותגים המסורתיים נדחקים החוצה
באופן כללי, דירוג המותגים השנה נשלט על-ידי חברות הטכנולוגיה. שש חברות מתוך עשר התופסות את המקומות הראשונים נכבשו על-ידי חברות טכנולוגיה: אפל, גוגל, איי.בי.אם,
מיקרוסופט, AT&T וצ'יינה מובייל.
החברות מקדונלד'ס, קוקה קולה, מרלבורו וג'נרל אלקטריק נותרו המותגים המסורתיים היחידים שהשלימו את העשירייה הראשונה.
בסך-הכל, הערך של 100 המותגים המובילים בעולם גדל ב-17% השנה ל-2.4 טריליון דולר (2,400 מיליארד), נתון המוכיח את הטענה כי שמות גדולים יוצאים מתקופת מיתון מחוזקים יותר מיריביהם הקטנים יותר.