בג"ץ דחה (11.5.11) את עתירתם של המועצה המקומית מבשרת ציון, ראש המועצה אריה שמם וכמה מתושביה נגד כריית המנהרה המיועדת לרכבת המהירה בקו תל אביב-ירושלים.
מדובר במנהרה באורך של 11 ק"מ בתוואי שער הגיא, סמוך לתחומי מבשרת ציון. 75% ממנה אמורים להיכרות בשיטת TMB החדשנית, ואילו היתרה אמורה להיכרות בשיטת הכרייה המסורתית של פיצוצים. העתירה יצאה כנגד חלק זה של התוכנית, בטענה למפגעי רעש ואבק, והעותרים דרשו שהפרויקט כולו יבוצע בשיטת TMB הנקייה והשקטה יותר.
בהחלטתה לדחות את העתירה, אומרת השופטת
עדנה ארבל: "הגוף המקצועי המוסמך מצא לאחר קיום הליך סדור ותקין, ובכלל זה הליך התנגדויות בו נשמע גם קולם של העותרים, כי האינטרס הציבורי בביצוע הכרייה בשיטה המשולבת בה בחר בסופו של הליך, הנגזר מן ההשלכות הסביבתיות של הפרויקט והשלכות אופן הכרייה על לוח הזמנים לסיום הפרויקט - עולה על האינטרס של העותרים.
"לא מצאנו כי נפל כל פגם בהחלטה מקצועית זו או בהליך שקדם לה, הנעוצים כאמור במורכבות התכנונית והביצועית במקטע המדובר. בענייננו נלמדת סבירות ההחלטה ומידתיותה גם מכך שהיא מהווה ביטוי לשקלולן של טענות העותרים במערך האיזונים".
ארבל שבה ומזכירה, כי "עיקרון הפרדת הרשויות מחייב כי מקום בו עסקינן בהחלטה שאינה חורגת ממתחם הסבירות ולא נפל פגם בהליך שקדם לה - לא יתערב בית המשפט בשיקול דעתה של הרשות המבצעת". עם זאת, הביעה ארבל את תקוותה, כי האחראים על הפרויקט יעמדו בהבטחתם לשמור על קשר עם תושבי מבשרת ציון כדי להקל עליהם בזמן אמת.