מומחים הולנדים טוענים כי ממצאי מחקר שערכו מצביעים על-כך שמלצרים המחקים את התנהגות לקוחותיהם זוכים לתשר גבוה ביותר בתום מתן השירות.
"חיקוי יוצר קשר בין אנשים", הסביר ריק ואן-בארן, אחד המומחים. "אתה מסיק שהתנהגותך מקובלת, וזה גורם לך להיות נדיב יותר". קבוצת החוקרים של ואן-בארן עקבה אחר שורה של מלצריות. בחלק מהמקרים חזרו המלצריות על ההזמנה, ובחלק מהמקרים פשוט אישרו את ההזמנה.
המלצריות שחזרו על דברי הלקוח קיבלו בממוצע כמעט כפול מהתשר שקיבלו המלצריות שרק "אישרו" את ההזמנה.
על-פי המחקר, נחמדות אכן מסייעת להגדלת התשר, אולם חזרה על ההזמנה, בטון דומה לזה של המזמין יוצרת קרבה רבה עוד יותר, אשר מגבירה גם את הנדיבות שלו.