הוכרזו 33 העולים לגמר בתחרות ה- Effie Awards שעורך המי"ל (המרכז הישראלי לניהול) בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום. בכל אחת מ-11 הקטגוריות (כולל ה-Effie Platinum) הוכרזו שלושה מועמדים. העולים לגמר מייצגים 29 מפרסמים ו-15 משרדי פרסום.
רשימת העולים לגמר לפי קטגוריות:
בקטגוריית מוצרי צריכה - מזון: העולים לגמר הם תנובה ושטראוס גרופ שמתמודדת עם שתי עבודות.
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מזון: העולים לגמר הם MSD, חוגלה קימברלי ופרוקטר & גמבל.
בקטגוריית מוצרי צריכה - לא מתכלים: העולים לגמר הם קבוצת גינדי, קבוצת סמלת ותדיראן.
בקטגוריית פיננסים, לימודים ושירותים: העולים לגמר הם בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי ובנק
מזרחי טפחות.
בקטגוריית תקשורת, מדיה, הייטק ומחשוב: העולים לגמר הם HOT, בזק ו
ידיעות תקשורת.
בקטגוריית עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות: העולים לגמר הם הוועד למלחמה באיידס, ידידי הסיסים ותנועת קול אחד.
בקטגוריית חברות מהמגזר העסקי אשר הובילו מהלכים של אחריות חברתית: העולים לגמר הם
בנק הפועלים, יוניליוור ופרטנר תקשורת.
בקטגוריית מגזרים: העולים לגמר הם איקאה, בזק ופלאפון תקשורת.
בקטגוריית קמעונאות: העולים לגמר הם הריבוע הכחול, מפעל הפיס
ופוקס.
בקטגוריית תקציבים קטנים: העולים לגמר הם "הבצפר", קבוצת חנן מור ושפ"מ (שירותי פרסום מאוחדים).
המועמדים הסופיים בקטגוריית Effie Platinum, על הישגים לאורך זמן, הם בזק (מחברת תקשורת ממשלתית למותג תקשורת חדשני ומוביל); חוגלה קימברלי (המהלך הדיגיטלי של קוטקס יאנג: בונים את עתיד המותג בעזרת דור העתיד); ותמי 4 (תמי 4 ממציאה מחדש את קטגוריית מי השתייה).
משרדי הפרסום עם מספר העבודות הרב ביותר הם: McCann Erickson (8 עבודות), אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey (6 עבודות), שלמור אבנון עמיחי / Y&R (4 עבודות),
ראובני פרידן IPG (3 עבודות) ו
באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi (2 עבודות). אפיקים, אפאק טריו, דרורי שלומי, שמעוני פינקלשטיין ברקי DRAFTFCB, דה בריף, יהושע\TBWA, גליקמן נטלר סמסונוב, זרמון גולדמן DDB, פובליסיס ישראל וענבר מרחב שקד עם עבודה אחת כל אחד. סך הכל 15 משרדי פרסום.
פנינה שנהב, יו"ר המי"ל: "גם השנה תחרות ה-Effie מוכיחה שהיא התחרות המובילה בישראל בתחום השיווק. התחרות יצרה מהפיכה בסטנדרטים למדידה של אפקטיביות שיווקית. אני סמוכה ובטוחה שהעבודות הראויות ביותר עלו לשלב הגמר. אנחנו מברכים את כל מתמודדי ה- Effie וברכה מיוחדת לכול העולים לשלב הגמר".
תהליך הדירוג והמיון ייעשה עד אמצע יוני. ב-10 ביולי 2011 יתקיים טקס הענקת פרסי ה-Effie. חבר השופטים כולל למעלה מ-80 שופטים, ביניהם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב-Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. חבר השופטים ימנה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק.
כמן כן, בקטגוריות האחרות סטודנטים לתואר שני במינהל עסקים, מסלול התמחות בשיווק ממס' אוניברסיטאות ומכללות, ייקחו חלק בתהליך השיפוט בשלב ב'. ציונם יהווה 10% מסך הציון הכולל. ה-Effie הוא פרס בינ"ל יוקרתי, שניגשות אליו החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות נערכת בלמעלה מ-40 מדינות. תחרות ה-Effie העולמית תשיק השנה לראשונה אינדקס בינלאומי שידרג חברות, מותגים, משרדי פרסום ורשתות פרסום בהתאם למספר הזכיות והמועמדויות שלהם בתחרויות ה- Effie. האינדקס יכלול גם את הזוכים הישראלים. כמו-כן, השנה לראשונה המועמדים הישראלים התבקשו להעביר תקצירי מהלכים גם באנגלית.