נדחיתם על-ידי ההוצאה לאור, ואינכם מעוניינים למכור ספרים באופן עצמאי? עבורכם בדיוק מיועד המיזם החדשני מסוגו של אורנג' (Orange) ושל סטימצקי. רבים כותבים "למגירה". רק אחד מכל שישה כותבים שכאלה מוציא לאור את הספר שלו באופן שגם הקוראים יוכלו לשזוף בו את עיניהם, ולכך נועד שיתוף הפעולה בין שני הגופים הגדולים.
המיזם, הנקרא "החממה הספרותית" מציע ליוצר הוצאה לאור של יצירות בפורמט מודפס ובפורמט דיגיטלי, וכן הפצה של הספר ברשת סטימצקי בחנות הספרים הדיגיטלית של פרטנר (בסמארטפונים וסמארטפדים). בנוסף, מוצעת פלטפורמה שיווקית דיגיטלית לקידום מכירות הספר המודפס והדיגיטלי.
יצירות שעד היום נחבאו להן במגירות, ייחשפו בפני קהל קוראים רחב. השירות החדש יהיה פתוח ללקוחות כל החברות הסלולריות בחנות הספרים הדיגיטלית של Orange, בקניון האפליקציות (יישומים) ובאתרי אורנג' וסטימצקי.
הרעיון התחיל בחלום. מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל: "אני מכירה את קדמי (
יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק בפרטנר - ע.י.) כבר שנים, והוא שותף מוצלח ביותר. החממה נולדה בחלום לילי לא משותף - לא מסתבכים פה, התעוררנו בנפרד... - להשיק חנות דיגיטלית עם יצירות". לשאלת News1 האם יעדיפו סופרים לזנוח את התעשיה המסורתית של המו"לים, השיבה בראל: "אנחנו לא עוקפים את המו"לים, אבל אי-אפשר להתעלם מהעולם הדיגיטלי".
באריזה אחת יוצעו לסופר הוצאה לאור, כניסה לזירה הקמעונאית והדיגיטלית ומערך הפצה. הדבר יאפשר:
- רווח גדול יותר לסופר - 30% ממחיר המכירה ללקוח;
- במה מרכזית לפרסום הספר - מקום במדף הדיגיטלי;
- העתק מהספר בכל אחת מחנויות רשת סטימצקי;
- דפדוף נוח באמצעות מקראה (reader) ייעודית חינמית, שתאפשר גם קריאה מימין לשמאל;
- קנייה מהירה ב-12.90 שקלים לכל כותר דיגיטלי;
- זמינות בכל מקום ללא צורך באחסון;
- פרק ראשון של כל ספר יינתן לקריאה ללא תשלום;
- ערוצי הפצה באמצעות הכוח השיווקי של סטימצקי ואורנג';
- ספרים הזמינים בכל חברות הסלולר;
מדף הספרים בחנות הדיגיטלית אינו מוגבל, ולכן הוא מאפשר מתן במה מרכזית לכל אחד, כל זאת ללא עלויות אחסון והדפסה. הסופר מתחייב לבלעדיות של שנה, ואת ההדפסה הוא יכול לבצע בעצמו אם ירצה בכך. מחיר הוצאה לאור של ספר כיום הוא כ־40-20 אלף שקלים, וזאת מבלי להכליל את הוצאות פרסומו של הספר ושיווקו. במיזם החדש יהיה המחיר 11,000 שקל לסופר.
ליווי צמוד
השירות יכלול פגישות אישיות מקצועיות במשרדי סטימצקי עם אדם מטעם הרשת, ביקורת של לקטור שתוודא כי התוכן אינו פוגעני (זהו בעצם הקריטריון היחיד שייבדק), שירותי עריכה לשונית והגהה, עיצוב, עימוד, כריכה והבאה לדפוס כאשר כמה עותקים יועברו לידי הסופר.
את הספרים ניתן יהיה לאתר באופן מהיר באמצעות מנוע חיפוש, ולהוריד כמות בלתי מוגבלת של ספרים. בנוסף, הרוכשים ייהנו מחוויית קריאה דיגיטאלית נוחה ומהנה הכוללת המציעה כלים חדשניים:
- שינוי בגודל הגופנים להקלה על קריאת הספר
החנות הדיגיטלית צפויה להיפתח ברבעון השלישי של 2011, ולספרים הדיגיטליים יהיה מיתוג, שיבדל אותם מן הספרים הרגילים.
יעקב קדמי אמר כי לא ביצע סקר מקדים כדי לבחון את היתכנות הצלחת המיזם, משום שאנשים אינם יכולים להעריך מה יהיו עמדותיהם קודם שימששו את המוצר. לדבריו, הוא מסתמך על הצלחה דומה של ספרים דיגיטליים בחו"ל, ומעריך שאם הנושא חדר במדינות מתקדמות פחות הוא יצליח גם כאן. כדוגמה, ציין את הפיתוח הישראלי של הנעימון (רינגטון), שבתחילתו זכה לעיקום אף וכיום החברות שלא רצו לשתף פעולה איתו הפסידו מיליונים.
"השוק הצומח של קריאת ספרים בזירה הדיגיטלית", העריך מנהל חטיבת השיווק בפרטנר, "יוביל מהפכה ביכולת ההפצה של הרעיונות היצירתיים והמטען התרבותי של היוצרים באשר הם. אורנג' רתמה את יכולותיה המובילות בעולמות התוכן והטכנולוגיה לצורך הצעת חנות ספרים אלקטרונית פשוטה לשימוש, בעלת תכונות מתקדמות המאפשרת קריאה במגוון רחב מאוד של מכשירים. דגש חשוב ניתן ליכולתם של הקוראים ליהנות מ'טעימה' מכל ספר לפני רכישתו".
הוא ציין כי שוק הספרים האלקטרוניים נמצא בצמיחה מרשימה בשנים האחרונות בעולם והופך לחלק יומיומי מחוויית הקריאה של משתמשים רבים.
אמזון דיווחה, כי החל באפריל 2011 מכרה יותר ספרים אלקטרוניים מאשר ספרים מודפסים. על כל 100 ספרים מנייר נמכרו 105 ספרים אלקטרוניים. כמו-כן, מתחילת 2011 מכירות הספרים הדיגיטליים עלו פי שלושה ביחס לשנה קודמת. לפי התחזית של Yankee group, מכירות הספרים האלקטרוניים בארה"ב יגיעו עד 2013 לכ-380 מיליון ספרים. במחקר שבוצע לאחרונה על-ידי נילסן (Nielsen), דיווחו 52% מבעלי הטאבלטים, כי הקריאה במכשירים אלו מספקת ממד חווייתי חדש ושונה ביחס לחוויית הקריאה מאשר קריאת טקסט מודפס, ולכן הם מעדיפים לקרוא מספרים אלקטרוניים. יתרה מזאת, 53% מבעלי טאבלטים וקוראים אלקטרונים מדווחים, כי הם קוראים יותר ספרים מבעבר. גם לדור הצעיר יש תקווה, מתברר, כי 50% מהילדים היו מעדיפים לקרוא ספרים על קוראים דיגיטליים ומבטיחים כי אם יהיה קורא דיגיטלי הם יקראו יותר. בינתיים רק מבטיחים...