הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים ספורט משפט כלכלה בריאות המגזין
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  משובים  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות
ראשי  /   כלכלה/עסקים  ספרות  ספרים  פרסום/שיווק  תקשורת  תרבות    |  שתף:    |    |  דוא''ל:    |  הדפסה: 
פורומים
כלכלה/עסקים
ספרות
ספרים
פרסום/שיווק
תקשורת
תרבות
ביטוח ופיננסים
כלל פיננסים
כלל פיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
מה יצביעו היהודים בארה"ב?
06/11/2012   |   צביקה קליין
 
 
 
כשהריון הופך לטרגדיה
05/11/2012   |   ריקי רט
 
 
 
שוב לא שקט
05/11/2012   |   אסף גבור
 
 
 
לא לשיתוף פעולה עם צה"ל
05/11/2012   |   ישי פרידמן
 
 
 
ההבטחות של אילנה
05/11/2012   |   יואב יצחק
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
פרק חדש. איריס בראל (סטימצקי) ויעקב קדמי (פרטנר) [צילום: סיון פרג´]
כותבות למגירה: סטימצקי ואורנג' השיקו חממה ספרותית
מיזם חדשני משותף שנולד בחלום לילי יקל על כותבים למגירה להוציא לאור ספרים בקלות מהמגירה למדף הספרים
[צילום: סיון פרג´]

מכשירים בהם ניתן לקרוא
iPhone
iPad
סמארטפונים מבוססי אנדרואיד
Smartpads מבוססי אנדרואיד

> גם ספרות ילדים


נדחיתם על-ידי ההוצאה לאור, ואינכם מעוניינים למכור ספרים באופן עצמאי? עבורכם בדיוק מיועד המיזם החדשני מסוגו של אורנג' (Orange) ושל סטימצקי. רבים כותבים "למגירה". רק אחד מכל שישה כותבים שכאלה מוציא לאור את הספר שלו באופן שגם הקוראים יוכלו לשזוף בו את עיניהם, ולכך נועד שיתוף הפעולה בין שני הגופים הגדולים.

המיזם, הנקרא "החממה הספרותית" מציע ליוצר הוצאה לאור של יצירות בפורמט מודפס ובפורמט דיגיטלי, וכן הפצה של הספר ברשת סטימצקי בחנות הספרים הדיגיטלית של פרטנר (בסמארטפונים וסמארטפדים). בנוסף, מוצעת פלטפורמה שיווקית דיגיטלית לקידום מכירות הספר המודפס והדיגיטלי.

יצירות שעד היום נחבאו להן במגירות, ייחשפו בפני קהל קוראים רחב. השירות החדש יהיה פתוח ללקוחות כל החברות הסלולריות בחנות הספרים הדיגיטלית של Orange, בקניון האפליקציות (יישומים) ובאתרי אורנג' וסטימצקי.

הרעיון התחיל בחלום. מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל: "אני מכירה את קדמי (יעקב קדמי, מנהל חטיבת השיווק בפרטנר - ע.י.) כבר שנים, והוא שותף מוצלח ביותר. החממה נולדה בחלום לילי לא משותף - לא מסתבכים פה, התעוררנו בנפרד... - להשיק חנות דיגיטלית עם יצירות". לשאלת News1 האם יעדיפו סופרים לזנוח את התעשיה המסורתית של המו"לים, השיבה בראל: "אנחנו לא עוקפים את המו"לים, אבל אי-אפשר להתעלם מהעולם הדיגיטלי".

באריזה אחת יוצעו לסופר הוצאה לאור, כניסה לזירה הקמעונאית והדיגיטלית ומערך הפצה. הדבר יאפשר:
  • רווח גדול יותר לסופר - 30% ממחיר המכירה ללקוח;
  • במה מרכזית לפרסום הספר - מקום במדף הדיגיטלי;
  • העתק מהספר בכל אחת מחנויות רשת סטימצקי;
  • דפדוף נוח באמצעות מקראה (reader) ייעודית חינמית, שתאפשר גם קריאה מימין לשמאל;
  • קנייה מהירה ב-12.90 שקלים לכל כותר דיגיטלי;
  • זמינות בכל מקום ללא צורך באחסון;
  • פרק ראשון של כל ספר יינתן לקריאה ללא תשלום;
  • ערוצי הפצה באמצעות הכוח השיווקי של סטימצקי ואורנג';
  • ספרים הזמינים בכל חברות הסלולר;

מדף הספרים בחנות הדיגיטלית אינו מוגבל, ולכן הוא מאפשר מתן במה מרכזית לכל אחד, כל זאת ללא עלויות אחסון והדפסה. הסופר מתחייב לבלעדיות של שנה, ואת ההדפסה הוא יכול לבצע בעצמו אם ירצה בכך. מחיר הוצאה לאור של ספר כיום הוא כ־40-20 אלף שקלים, וזאת מבלי להכליל את הוצאות פרסומו של הספר ושיווקו. במיזם החדש יהיה המחיר 11,000 שקל לסופר.

ליווי צמוד

השירות יכלול פגישות אישיות מקצועיות במשרדי סטימצקי עם אדם מטעם הרשת, ביקורת של לקטור שתוודא כי התוכן אינו פוגעני (זהו בעצם הקריטריון היחיד שייבדק), שירותי עריכה לשונית והגהה, עיצוב, עימוד, כריכה והבאה לדפוס כאשר כמה עותקים יועברו לידי הסופר.

את הספרים ניתן יהיה לאתר באופן מהיר באמצעות מנוע חיפוש, ולהוריד כמות בלתי מוגבלת של ספרים. בנוסף, הרוכשים ייהנו מחוויית קריאה דיגיטאלית נוחה ומהנה הכוללת המציעה כלים חדשניים:
  • סימניה לשמירת מיקום בספר
  • שינוי בגודל הגופנים להקלה על קריאת הספר
  • חיפוש טקסט בספר
  • תוכן עניינים אינטראקטיבי

החנות הדיגיטלית צפויה להיפתח ברבעון השלישי של 2011, ולספרים הדיגיטליים יהיה מיתוג, שיבדל אותם מן הספרים הרגילים.

יעקב קדמי אמר כי לא ביצע סקר מקדים כדי לבחון את היתכנות הצלחת המיזם, משום שאנשים אינם יכולים להעריך מה יהיו עמדותיהם קודם שימששו את המוצר. לדבריו, הוא מסתמך על הצלחה דומה של ספרים דיגיטליים בחו"ל, ומעריך שאם הנושא חדר במדינות מתקדמות פחות הוא יצליח גם כאן. כדוגמה, ציין את הפיתוח הישראלי של הנעימון (רינגטון), שבתחילתו זכה לעיקום אף וכיום החברות שלא רצו לשתף פעולה איתו הפסידו מיליונים.

"השוק הצומח של קריאת ספרים בזירה הדיגיטלית", העריך מנהל חטיבת השיווק בפרטנר, "יוביל מהפכה ביכולת ההפצה של הרעיונות היצירתיים והמטען התרבותי של היוצרים באשר הם. אורנג' רתמה את יכולותיה המובילות בעולמות התוכן והטכנולוגיה לצורך הצעת חנות ספרים אלקטרונית פשוטה לשימוש, בעלת תכונות מתקדמות המאפשרת קריאה במגוון רחב מאוד של מכשירים. דגש חשוב ניתן ליכולתם של הקוראים ליהנות מ'טעימה' מכל ספר לפני רכישתו".

הוא ציין כי שוק הספרים האלקטרוניים נמצא בצמיחה מרשימה בשנים האחרונות בעולם והופך לחלק יומיומי מחוויית הקריאה של משתמשים רבים. אמזון דיווחה, כי החל באפריל 2011 מכרה יותר ספרים אלקטרוניים מאשר ספרים מודפסים. על כל 100 ספרים מנייר נמכרו 105 ספרים אלקטרוניים. כמו-כן, מתחילת 2011 מכירות הספרים הדיגיטליים עלו פי שלושה ביחס לשנה קודמת. לפי התחזית של Yankee group, מכירות הספרים האלקטרוניים בארה"ב יגיעו עד 2013 לכ-380 מיליון ספרים. במחקר שבוצע לאחרונה על-ידי נילסן (Nielsen), דיווחו 52% מבעלי הטאבלטים, כי הקריאה במכשירים אלו מספקת ממד חווייתי חדש ושונה ביחס לחוויית הקריאה מאשר קריאת טקסט מודפס, ולכן הם מעדיפים לקרוא מספרים אלקטרוניים. יתרה מזאת, 53% מבעלי טאבלטים וקוראים אלקטרונים מדווחים, כי הם קוראים יותר ספרים מבעבר. גם לדור הצעיר יש תקווה, מתברר, כי 50% מהילדים היו מעדיפים לקרוא ספרים על קוראים דיגיטליים ומבטיחים כי אם יהיה קורא דיגיטלי הם יקראו יותר. בינתיים רק מבטיחים...

גם ספרות ילדים

אחד החידושים המרעננים הוא ספרי ילדים דיגיטליים. ספרים אלו מוקראים בידי קריין מקצועי, הם מלווים בהנפשה ובצלילי רקע ובנוסף - יכול ההורה להקליט גם את עצמו ולהוסיף הערות אלקטרוניות בתוך הספר. ילדים שנחשפו לחוויה החדשה התקשו אחר כך לספרים מנייר.


רשימות קשורות מאתרים ברשת  
האייפד כובש עוד חלקה: יחולק לטייסים במקום ספרי הדרכה  /  גלובס
תשובה לקינדל של אמזון: מסך מגע לקורא ספרים אלקטרוני  /  גלובס
HP השיקה את הספרייה הדיגיטלית בענן של פול מקרטני  /  ידעטק
רובוטים במקום ספרנים בספרייה בשיקגו   /  הארץ
מלחמת קוראי הספרים הדיגיטליים: הושקה גרסה חדשה של הנוק  /  כלכליסט
דו"ח טכנולוגי: קוראי ספרים דיגיטליים? הקוראות אוהבות את זה  /  כלכליסט
מיזם דיגיטלי משותף לסטימצקי ואורנג': חממה ספרותית  /  איגוד השיווק הישראלי
חממה ספרותית: Orange וסטימצקי במיזם שיציע 30% ממכירות הספר לכותב  /  ice
פרטנר וסטימצקי משיקות הוצאת ספרים דיגיטלית  /  גלובס
סטימצקי ופרטנר יציעו לסופרים חדשים הפצה דיגיטלית ומודפסת  /  כלכליסט
‫סטימצקי ואורנג' מכריזות על "חממה ספרותית": הוצאת ספרים משולבת לסופרים עצמאיים‬  /  ‫TGspot
כותבים למגירה? מיזם של פרטנר וסטימצקי יאפשר לכם לפרסם ספר   /  nrg
תאריך:  29/05/2011   |   עודכן:  29/05/2011

תגובות  [ 1 ] מוצגות [ 1 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
humanape
31/05/11 19:46



חדשות נוספות ברשת 
Jordan in the dark over Egyptian gas cut
06/11/2012  |  02:06  |  jpost
תספורת לגברים עם בעיית התקרחות
06/11/2012  |  02:00  |  BeOK
The issues really motivating US Jews to vote
06/11/2012  |  01:29  |  jpost
Orientalist romanticism and Westernist anti-Semitism
06/11/2012  |  01:28  |  jpost
Both candidates fearfully silent on North Korea
06/11/2012  |  01:26  |  jpost

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |