ועדת המכרזים הבינמשרדית לביצוע פרויקט הארכת
כביש חוצה ישראל צפונה: קטעים 3 ו-7 (יקנעם-סומך), הודיעה (יום ג', 12.7.11) כי 7 קבוצות הגישו מועמדות בשלב המיון המוקדם במכרז.
מדובר במכרז BOT למימון, להקמה, לתפעול, לתחזוקה ולהעברה לידי המדינה בסוף תקופת זיכיון, של כביש אגרה, בדומה לקטעים הנוכחים של כביש חוצה ישראל. הפרויקט כולל שני קטעים:
- קטע 3: ממחלף תל קשיש עד למחלף סומך, אורך הקטע 14 ק"מ.
- קטע 7: ממחלף מצומת יוקנעם עד למחלף תל קשיש, אורך הקטע 6 ק"מ.
הפרויקט כולל מרכיב משמעותי של מנהרות באורך כולל של כ-4 ק"מ.
הצעות הקבוצות תיבחנה על-ידי ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, גיל שבתאי. בוועדה חברים נציגי משרד האוצר,
משרד התחבורה והרשות הממונה - חברת כביש חוצה ישראל בע"מ. בממשלה אומרים כי הרכב הוועדה מביא לידי ביטוי את היתרון הגדול הטמון בשיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה אשר צברו ניסיון במכרזי BOT בתחום התחבורה.
במהלך הרבעון השלישי של השנה, צפויה וועדת המכרזים להכריז על הקבוצות שיימצאו כשירות לגשת למכרז, ולפרסם את מסמכי המכרז.
שר האוצר,
יובל שטייניץ, אמר כי "משרד האוצר ממשיך לקדם במהירות סלילת כבישים והרחבת תשתיות תחבורה. ההליך המכרזי של המשך חוצה ישראל הוא נדבך חשוב בתוכנית הממשלה לקידום הפריפריה למרכז".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי "מספר המתמודדים המרשים במכרז המוקדם (PQ), הכולל גם גורמים זרים, מעיד על האטרקטיביות הרבה של הפרויקט ומהווה הישג משמעותי לענף התשתיות בישראל. לדברי כ"ץ, עם סיום תהליך המיון של המכרז המוקדם יוחל בהכנת השלב הסופי של המכרז שבו תבחר החברה הזוכה".