הרווח הנקי של חברת פרטנר ירד ב-30% ברבעון השני של בעיקר בעקבות רפורמת דמי הקישוריות. כך עולה (יום ד', 10.8.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים. הרווח הנקי הסתכם ב-205 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של 293 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2010.
ההכנסות של החברה הסתכמו ב-1.88 מיליארד שקלים, עלייה של 12.6% בהשוואה להכנסות של 1.68 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות משירותים ברבעון הסתכמו בכ-1.36 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.41 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 3.7%. בנטרול תרומתה של 012 סמייל להכנסות משירותים (בנטרול הכנסות בין חברתיות) בסך של 258 מיליון שקל ירדו ההכנסות משירותים בשיעור חד אף יותר של כ-21.9%. הירידה משקפת כאמור בעיקר את ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין לשיחה בשיעור של 71% ואת ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין ל-SMS בשיעור של 94%, אשר נכנסו לתוקף החל מ-1 בינואר 2011 ואשר הביאו, יחד, להפחתה בהכנסות משירותים ברבעון זה בסך של כ-265 מיליון שקל. בנוסף, הירידה משקפת גידול בהיקף החזרי רמת השימוש המיוחס לעליה בהצטרפות למבצעים על פיהם זכאים הלקוחות להחזרים התלויים ברמת השימוש החודשית שלהם. בנטרול השפעת ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין וכן בנטרול תרומתה של 012 סמייל, הייתה הירידה בהכנסות משירותים מסתכמת לכ-3.2%.
בהתייחסו לתוצאות החלשות של הרבעון השני הודיע
יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, כי דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בעת הזו, לאור העליה המשמעותית ברמת אי הודאות בכלכלה העולמית ובכלכלת ישראל והשינויים בשוק התקשורת בישראל והשפעת כל אלה על פרטנר. "אנו מאמינים כי ההחלטה לא לחלק דיבידנד בעת הזו הינה מהלך זהיר שנועד לשמר את איתנותה הפיננסית ומובילותה של פרטנר", אמר.
"כפי שנדון בתחזית שנכללה בהודעת החברה ב-25 במאי, התוצאות הפיננסיות הרבעוניות משקפות את ההשפעה השלילית המתמשכת של השינויים הרגולטורים המתרחשים בשוק הסלולר הישראלי, בעיקר ירידה מהותית בתעריפי קישור הגומלין ורמת התחרות הגוברת בשוק."
בהתייחסו ל-012 סמייל ציין גלברד כי "בימים אלו, אנו מגבשים עקרונות לשיתוף פעולה במטרה להשביח את ערך הקבוצה, אשר ייושמו ברגע שיוסרו מגבלות ההפרדה המבנית".