תקנות פדרליות חדשות בארה"ב מיטיבות עם הנוסעים ומקשיחות את המדיניות כלפי חברות התעופה הבינלאומיות, כולל חברות תעופה זרות. בהתאם לתקנות החדשות, יינתן פיצוי של 27,500 דולר לנוסע במקרה שהטיסה התעכבה על המסלול יותר מארבע שעות.
עוד נקבע כי יינתן פיצוי לנוסעים שטיסתם נדחתה בשל הזמנת יתר. פיצוי של עד 650 דולר יינתן לנוסע שהגעתו ליעד התעכבה בכמה שעות. עיכובים ארוכים יותר יחויבו בפיצוי בשווי ארבע פעמים עלות כרטיס הטיסה, ועד 1,300 דולר.
בנוסף, מחייבות התקנות מחברות התעופה לציין באתר האינטרנט שלהן את כל התשלומים הנדרשים כולל תשלום עבור שקיות בדיקה, מתן ארוחות במהלך הטיסה, ביטול הזמנות וכולי.
ארגוני הגנת הצרכן משבחים את התקנות החדשות, בעוד שחברות התעופה טוענות כי התקנות הממשלתיות עשויות לגרום לעיכובים נוספים בטיסות.
דובר איגוד התחבורה האווירית, המייצג ספקים גדולים, ציין כי בעקבות התקנות החדשות "כוחות השוק, ולא התקנות הממשלתיות, הם שצריכים לספק את ההטבות ללקוח".
משרד התחבורה האמריקני הציע להוסיף תקנות נוספות, אולם חברות התעופה ביקשו זמן נוסף, על-מנת להסתגל לתקנות הנוכחיות. בעקבות זאת נדחה יישום התקנות הנוספות ל-24 בינואר. התקנות החדשות יחייבו את חברות התעופה גם ביידוע הנוסעים על עיכובים וביטולים של יותר מחצי שעה כבר בשער העלייה למטוס, במסירת הודעה טלפונית ובמערכת ביטולי טיסות ועיכובים. בנוסף, יחייבו התקנות מתן אפשרות לביטול הזמנה ללא תשלום נוסף לפחות שעות לפני הטיסה, אם ההזמנה בוצעה לפחות שבוע לפני ההמראה. עוד נקבע כי כל מיסי הממשלה ודמי הנסיעה יופיעו בפרסומי החברות.