רשות השידור פרסמה (יום ב', 12.9.11) את המכרז לאיתור ספקים לשירותי פרסומת ברדיו. בפעם הראשונה בתולדות רשות השידור יהיה יותר מזוכה יחיד למתן שירותי הפרסומת ברדיו, לכל הפחות שלושה זכיינים ולכל היותר חמישה זכיינים.
שירותי הפרסום, כפי שמופיעים במכרז, יינתנו בנפרד לרשתות הרדיו השונות של
קול ישראל בהתאם לחלוקה הבאה:
אשכול א' - רשת א', רשת ג', 88 אף-אם, קול המוזיקה - היקף המאזינים רק של, רשת ג' ורשת 88 מוערך בלמעלה מ-600 אלפי מאזינים בממוצע בכל יום, שווה להיקף המאזינים ברשתות הרדיו האזורי, רדיו ללא הפסקה ורדיוס, שניהם גם יחד;
אשכול ב' - רשת ב'. היקף מאזינים בלמעלה ממיליון מאזינים בממוצע בכל יום
אשכול ג' - רדיו קליטת עלייה (רק"ע)
אשכול ד' - רשת ד' (קול ישראל בערבית)
אשכול ה' - רשת מורשת
מדוע פנתה הרשות לאשכולות רשתות ולא לאשכולות סוגה (סוג התוכניות)? ברשות השידור מסבירים שהדבר נובע מהיקף השידור וממאפייניו, ובפילוח לפי אוכלוסיות מובחנות מדובר בחלוקה מיטבית, שנובעת משיקול כלכלי.
ההצעה של כל מציע, יכולה להיות לאשכול אחד או יותר, ואין מניעה להגשת הצעה לכל האשכולות. כל מציע יוכל לזכות באשכול אחד בלבד מבין אשכולות א' ו- ב', ובנוסף באשכול אחד מבין אשכולות ג', ד' וה'.
מדובר בפרויקט בתחום הפרסום שהיקף ההכנסות בשנים 2010-2008 עמד על ממוצע של כ-110 מיליוני שקלים בשנה, ובשנת 2010 עמד היקף המכירות ממכירת פרסומות ברדיו על 116 מיליוני שקלים.