|
קווי חופשה. הלקוחות מתלוננים
|
|
|
|
|
הרשות להגנת הצרכן הורתה לחברת
קווי חופשה להסיר או לתקן תוך שבעה ימים את הפרסומים באתר הכוללים מועדי טיסות שלא אושרו ושאינם רשומים כטיסות ברשות שדות התעופה, וכן להפסיק לאלתר מכירת כרטיסים שמועדם לא אושר.
התערבות הרשות נעשתה בעקבות תלונות של לקוחות על כך שרכשו חבילות נופש מהחברה ומספר ימים לפי מועד הטיסה קיבלו הודעה על כך שהטיסה שהוזמנה בוטלה או שונה מועדה.
מבירור שערכו חלק מהצרכנים מול חברת התעופה, עלה כי לאותה חברת תעופה כלל לא הייתה טיסה לאותו יעד ובמקרים מסוימים היא אף אינה מקיימת כלל טיסות ליעדים אלה.
הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, הודיעה לחברה כי פרקטיקה שעניינה פרסום טיסות שאינן רשומות כטיסות ברשות שדות התעופה בעת הפרסום היא פרקטיקה מטעה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. הפרת הוראות הממונה תהווה עבירה נמשכת ותגרור נקיטת הליכים על-פי חוק.
מחברת קווי חופשה נמסר בתגובה: "יש במקרה זה אי הבנה בסיסית של הרשות להגנת הצרכן, אודות דרכי ההתנהלות שבין סיטונאי התיירות לבין רשות שדות התעופה וחברות התעופה. במעמד ההתקשרות בין קווי חופשה שהינה סיטונאית תיירות בלבד, לבין חברת התעופה מוסרת חברת התעופה לקווי חופשה את מועדי הטיסות. קווי חופשה מפרסמת את מועדי הטיסות באותו לוח זמנים (יום ושעה) כפי שנמסרים לה על-ידי חברת התעופה.
כסיטונאית תיירות לקווי חופשה "אין מעמד" מול רשות רשות שדות התעופה בנושא מועדי הטיסות והיא אינה צד לסיכום בנושאים אלו בין חברות התעופה לבין רשות שדות התעופה. הדברים נכונים גם לגבי שינויים במועדי הטיסות. גם הם נקבעים ומסוכמים בין חברת התעופה לבין רשות שדות התעופה בלבד. במידה ויש שינוי, חברת התעופה מודיעה לקווי חופשה, ואנו מעדכנים את הפרסומים ומודיעים מיד ללקוחות שכבר הזמינו".