|
תיירות הקרוז מגלה את אזור המזרח התיכון
|
|
|
|
|
תיירות הקרוזים במזרח התיכון נמצאת בתקופת שגשוג, וממשלות באזור החלו להזרים כספים לפיתוח סקטור תיירותי זה - כך מדווח (יום ד', 26.10.11) אתר eTurbonews.
דובאי צופה כי מספר הנוסעים שיגיעו דרך תיירות הקרוזים ב-2011 יגיע לכ-425 אלף, בהשוואה ל-390 אלף ב-2010. בנוסף קיים צפי כי מספר הנוסעים השנתי יגדל ב-50 אלף בכל שנה עד שנת 2015.
בעומאן, רשם הנמל שיא של 231 אלף נוסעים בעונת החורף של 2011/2010, גידול של 72% לעומת השנה שעברה, בעוד שהנמל באבו דאבי צופה כי כ-145 אלף נוסעים יגיעו במהלך החורף הקרוב.
במקביל הושקו תוכניות במדינות אלו לתמיכה בגידול סקטור תיירותי זה, בין היתר באמצעות הקמת מתקני שיוט מתאימים. קטאר הודיעה על תוכנית להקמת מסוף מיוחד לספינות תענוגות בנמל הדוחא בהשקעה של 5 מיליארד דולר, שיהיה בעל קיבולת של שתיים-שלוש ספינות שיוט במקביל.
בעומאן מתכננים להעביר את המטענים ותפעול המכולות מנמל סולטאן קאבוס לאזור עיר הנמל סוהאר, במטרה להפוך את נמל סולטאן קאבוס לנמל תיירות בלבד. באבו דאבי הקימה רשות התיירות טרמינל אוהלים בנמל שיכול להכיל עד 1,300 נוסעים.
בנוסף, תרשום תיירות השיוט באזור גידול בעקבות כניסת האזור לקו השיוט של חברת הקרוזים האיטלקית, קוסטה קרוז, אשר צפוי להגדיל את הקיבולת ב-16% בעונת החורף הקרובה.
האנליסט הבריטי טוני פייסלי ציין כי לתעשיית הקרוזים במזרח התיכון יש גורם נוסף שמשפיע על הגידול, והוא העובדה שהתיירים בתקופה כלכלית זו מחפשים את התמורה הטובה ביותר לכספם, ומודל "הכל כלול" שמציעות ספינות התענוגות נתפש כדרך לקיצוץ בהוצאות. עם זאת, מציין פייסלי כי בפני מגזר הקרוזים במפרץ עומדים אתגרים שונים, לרבות מספר מוגבל של נמלי שיוט. לדבריו, סקטור תיירות זה באמת נסק באזור, אך הוא מציע את אותם מסלולים, דבר אשר עלול בטווח הקצר להשפיע על ההתרגשות ולגרום לה לדעוך.