הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ספורט  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   כלכלה/עסקים  ממשל  מערכות מידע  סקופים  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
כלכלה/עסקים
ממשל
מערכות מידע
סקופים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
ביטוח ופיננסים
פיקוד העורף
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
מחכים לסיור במטרונית
28/07/2013   |   רותם כבסה
 
 
 
נתניהו, לך הביתה!
28/07/2013   |   ציפורה בראבי
 
 
 
בואו נדבר על תנאים מוקדמים
28/07/2013   |   נורית גרינגר
 
 
 
קריעה לבטלה
28/07/2013   |   הרב אליהו קאופמן
 
 
 
משאל על המשאל
28/07/2013   |   עירית לדרברג
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
משרד התחבורה צפוי לבקש ארכה [צילום: החברה הלאומית לדרכים]
פרסום ראשון
ההכנות לא נשלמו, חוק המידע לא ייצא לדרך
אף אחת מחברות התחבורה הציבורית לא תצליח לעמוד בחוק המידע החדש המחייב אותן להציג שילוט מידע בתחנות הסיבה: משרד התחבורה התעכב במסירת פורמט המידע עד ליום ה' האחרון משרד התחבורה: נדרשה מאיתנו עבודה יסודית הבעיה העיקרית - מימון השילוט
בכיר במשרד התחבורה:
"נדרשה עבודת הכנה יסודית ומעמיקה שנמשכה חצי שנה. במהלכה נלמד אופן הצגת המידע בשלטי הכוונה בלונדון, בחוף המערבי של ארה"ב ובפריז"

חשש: המידע בתחבורה ציבורית לא יונגש כחוק
עידן יוסף
את החשש מביעות חברות התחבורה הציבורית, הטוענות: "טרם קיבלנו את הפורמט לשילוט אותו אנו נדרשות להציב בתחנות האוטובוסים" * משרד התחבורה: "הפורמט יימסר ויהיה די זמן להתארגן"
לרשימה המלאה

משרד התחבורה עשוי לבקש מהכנסת תיקון לחוק שיאפשר לדחות בכמה חודשים את מועד כניסתו לתוקף של חוק המידע בתחבורה ציבורית. כפי שדווח לפני חודש ב-News1, השתהה משרד התחבורה במסירת פורמט הצגת מידע הרצוי לחברות המפעילות את התחבורה ציבורית, ולכן לא יכלו החברות להתקין את השילוט כנדרש בחוק. במשרד עצמו לא מאשרים ולא מכחישים.

החוק התקבל לפני שנה

חוק המידע בתחבורה הציבורית, שנחקק לפני למעלה משנה(!), צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012, אך רק בסוף-השבוע נמסר למפעילים הפורמט הנדרש מהם. בפגישה שקיימו ביום חמישי בערב נציג משרד התחבורה שלמה כץ והיועצת המקצועית חנה ליברמן, עם מנכ"לי וסמנכ"לי חברות התחבורה הציבורית נמסרה חוברת עבה ותקליטור המפרטים כיצד צריכים להיראות שלטי השירות שיוצבו בתחנות ובאיזה אופן יש להציבם.

אולם בשל העיכוב, כחודש וחצי בלבד לפני כניסת החוק לתוקף, לא תצליח אף אחת מן החברות לעמוד בתאריך היעד. אם לא יתוקן החוק, עשויות חברות תחבורה ציבורית רבות למצוא את עצמן כמפרות חוק, וצפויות לתביעות יצוגיות.

שילוט "רולס רויס"

גורם במשרד התחבורה אמר ל-News1 כי כדי שבישראל יהיה שילוט סטטי ראוי לשמו ומהטובים בעולם ("נהיה ה'רולס רויס' של העולם"), נדרשה עבודת הכנה יסודית ומעמיקה שנמשכה חצי שנה. במהלכה נלמד אופן הצגת המידע בשלטי הכוונה בלונדון, בחוף המערבי של ארה"ב ובפריז. אחרי לימוד זה, שכלל ביקורים באותם מקומות, בוצעה התאמה לישראל ו"למדנו איך לדחוס את מירב המידע בשלט אחד בצורה פשוטה". שני ניסויי שילוט מבוצעים בימים אלה על-ידי חברת אומני אקספרס בקריית טבעון ועל-ידי חברת מטרופולין בקווי השרון. האחרונה אגב, התקינה לאחרונה 50 שלטים דיגיטליים סולאריים בשרון, וצפויה להתקין בקרוב 200 נוספים - 100 בשרון ו-100 בתחנות הדרום, לרבות בבאר שבע.

2,000 שקל לכל שלט

במסגרת פורמט המידע החדש, יידרשו המפעילות לעמוד לא רק בקריטריונים של נראות ושל אחידות, אלא גם בהצגת מפה ובה חיווי על המקום בו נמצאת התחנה אליה הגיע הנוסע ("אתה נמצא כאן"). משמעות הדבר היא הפקת נפרדת של כל שלט. הפקה שכזו יוצרת עלויות גבוהות ומחיר כל שלט סטטי נע סביב 2,000 שקלים. בשקלול הוצאות התקנה, תחזוקה ותפעול, לרבות ההתמודדות עם ונדליזם, עשוי המחיר של כלל השלטים להסתכם בעשרות ואולי מאות מיליוני שקלים.

ראשי החברות שטחו את טענותיהם בפני נציגי משרד התחבורה. הם טענו כי מדובר בסכומי עתק, וכי מלכתחילה לא הופיעו בתנאי הרישיון שניתן להם דרישות מעין אלה. לדבריהם, הם ספגו עד היום בשקט דרישות ש"הונחתו" עליהם ממשרד התחבורה - ובהן נושא ההנגשה למוגבלים, מערכות הכריזה באוטובוסים, השילוט הדיגיטלי ועוד - אך איש לא שיפה אותם על אובדן ההכנסות. במשרד התחבורה הבטיחו לשקול פנייה למשרד האוצר כדי שיישא בעלויות השילוט הסטטי או בחלקן.

כעת נשקלות דרכי הפעולה ליישום החוק. אפשר כי נושא השילוט ייצא למכרז בין חברות שונות, אולי אפילו בחלוקה לפי אזורים גאוגרפיים.

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 2 ] מוצגות [ 2 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אםרת שדר
14/11/11 01:53
2
חשודים ויש לבודקם
14/11/11 08:51

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |