שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הורה הבוקר לאגף פיקוח וחקירות במשרדו, לפתוח בחקירת נסיבות האירוע, במסגרתו התבקשה סטודנטית מאשדוד, שעלתה (יום ו', 16.12.11) על קו 451 מאשדוד לירושלים וישבה בקדמת האוטובוס, לעבור ולשבת מאחור.
בהודעה לעיתונות מטעם שר התחבורה, מכוונים החיצים כלפי קואופרטיב אגד למרות שעל פניו נראה כי אגד נהג כשורה וכי הנהג מילא אחר הנחיות
משרד התחבורה שלא להעיר לנוסע על מקום ישיבתו, לעצור את האוטובוס ולהזמין משטרה.
השר כ"ץ אמר כי אם יתברר שאגד או נהג האוטובוס פעלו בניגוד להוראות ינקוט משרדו בכל חומרת הדין, וימצה את הדין עד תום עם כל המעורבים באירוע שהפרו את התקנות.
כ"ץ נמנע מלסמן מראש את מי שמסתמן כבר בשלב זה כאחראי לכך שהאוטובוס הפך לקו המפריד בין גברים לנשים - המפקח על התעבורה אלכס לנגר ושאר בכירי משרד התחבורה העוסקים בתחום התחבורה הציבורית. לנגר היה האיש שחתם ואישר לאגד את רישיון הקו. מדובר ברישיון חריג, שבניגוד לשאר הקווים באגד - פוסח על תחנות אסטרטגיות במהלך המסלול במטרה למנוע "נוסעים לא רצויים", דוגמת הסטודנטית טניה רוזנבליט, המשתייכים לציבור הכללי.
יצוין כי אגד מסתיר את הקו מנוסעיו, וכאשר נוסע מקליד באתר האינטרנט כדי לחפש ב"חיפוש חופשי" קו מאשדוד לירושלים, הוא לא יקבל בתוצאות את קו 451 שהנוסעים בו הם חרדיים ברובם.
בהודעת אגד מהיום, נרמז כי האחריות למעשה אינה של אגד, אלא של רשויות המדינה - ודובר אגד רון רטנר הבהיר כי הכוונה היא למשטרת ישראל ולמשרד התחבורה.