|
יעקב פרץ. לא מתניע [צילום: איציק וולף]
|
|
|
|
|
עיריית קריית אתא תעתעה במשרד התחבורה, כאשר ביקשה מימון לשדרוג רחוב. היא השתמשה בנימוק של תאונות דרכים רבות המתרחשות בצומת העצמאות-בן יהודה כדי לשדרג את כל הרחוב, אף שגורמים בעירייה ידעו באותו המועד (מרס 2008) שהצומת כבר הוסדר בשנים 2008-2007 כחלק מהצומת המרומזר במפגש הרחובות העצמאות-המגינים.
ממצאים אלה ואחרים חושף (יום ג', 20.12.11) דוח
מבקר המדינה על הרשויות המקומיות. עיריית קריית אתא, כך מתברר, אינה מטפלת כנדרש בהקמת פרויקטים תחבורתיים בתחומה.
בשנת 2005 פרסמה העירייה, בראשות יעקב פרץ, תוכנית אב לתחבורה. אף שעברו שש שנים מפרסום תוכנית האב, לא ביצעה העירייה תהליך ניטור שהוא בחינה שוטפת של מידת העדכניות והרלוונטיות של התוכנית כדי להחליט אם להמשיך בתכנון הקיים או להתאימו למגמות החדשות בתחבורה או לנקוט מדיניות מתקנת. כמו-כן, לא בדקה העירייה אם פיתוח מערכת התחבורה נעשה לפי התוכנית. לדוגמה, העירייה לא בחנה במכלול התחבורתי המקיף של עידכון תוכנית האב את מסלול המטרונית וכן את ההשפעה על מערך האוטובוסים.
גם סדרי העדיפות של העירייה מעלים תמיהות. במקום לשקם רחובות שאין בהם מדרכות ודורשים שיקום מיידי, בחרה לשקם רחוב שבו יש מדרכה משני צדי הכביש.