הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, החליט (14.8.03) לאפשר לאיגוד חברות הביטוח, לקיים מערכת לסליקה ממוחשבת של חיובים הנובעים מ"תאונות מעורבות" - תאונות בהם מעורבים כלי רכב שונים זה מזה (משאית ורכב פרטי, רכב פרטי ואופנוע וכו'). ההחלטה נתקבלה לאחר שהממונה התייעץ בוועדה לפטורים ולמיזוגים.
עם זאת, סירב הממונה להתיר לחברות הביטוח להפעיל את המערכת בעצמן או באמצעות איגוד חברות הביטוח, וקבע כי המערכת תופעל על-ידי קבלן עצמאי שאינו קשור כלל בעסקי ביטוח. על-פי החוק, בתאונות מעורבות כאמור, בהם משתתפים כלי רכב מדרגות סיכון שונות, חלה על מבטח הרכב הכבד חובת השתתפות בפיצוי נזקי גוף שנגרמו לנוסעים היושבים ברכב הקל, בגובה מחצית מהפיצויים המשולמים לנפגעים. מדובר בכ-2%-3% מן התאונות.
איגוד חברות הביטוח פנה אל הממונה, בבקשה שיאפשר לו הפעלה משותפת של מערכת ממוחשבת לסליקת החיובים, הנובעים על-פי החוק מן התאונות המעורבות.
בהחלטתו לתת את הפטור, ציין הממונה כי בקשת הפטור הוגשה על רקע הצורך בהסדר סליקה לאור ביטולה של "אבנר", אשר עסקה בנושא עד כה. ביטול "אבנר" נועד להביא לתחרות בין חברות הביטוח השונות על ליבם של המבוטחים, ולחלוקת הסיכונים בין חברות הביטוח השונות, כך שכל אחת תישא בסיכוניה היא. יחד עם זאת, הממונה ציין כי מתן פטור להסדר אינו פוגם ברציונלים התחרותיים העומדים מאחורי ביטול אבנר.
הממונה מצא, כי הסדר הסליקה מאפשר יישום יעיל יותר של החוק, ושוכנע כי ההסדר אינו פוגע פגיעה של ממש בתחרות, בין היתר לאור העובדה כי מדובר בחלק שולי בלבד מן התאונות. יחד עם זאת, ראה לנכון להתנות את ההסדר בתנאים, שנועדו להפיג את החשש מפני גלישת שיתוף הפעולה בין הצדדים גם לעניינים שאינם קשורים ישירות להפעלתה של המערכת.
לפיכך, נקבע בין היתר, כי מערכת הסליקה תופעל על-ידי גוף עצמאי, אשר אינו קשור למי מחברות הביטוח או לאיגוד. עוד נקבע, כי כל מבטח, גם אם אינו חבר בארגון, יוכל להצטרף, להשתתף או לעזוב את מערכת הסליקה לכשירצה, בכפוף לתנאים שוויוניים.