|
יו"ר ועד עובדי הרכבת. פנייה דחופה לבית הדין [צילום: מן הטלווזייה]
|
|
|
|
|
ועד עובדי הרכבת וההסתדרות פנו באופן דחוף לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב וביקשו לקבל אישור לשבות מיד במחאה על חתימת הסכם תחזוקת הקרונות בין הנהלת
רכבת ישראל לבין חברת בומברדייה הקנדית.
הדיון בבקשה שהוגשה אמש צפוי להתקיים הבוקר, במועד שבו אמור היה להתקיים ממילא דיון בבקשת עובדי הרכבת לקבל אישור לנקיטת עיצומים.
בהסתדרות ובוועד העובדים מאשימים את הנהלת הרכבת כי פעלה "בהיחבא, כגנב באישון ליל, בחוסר תום לב, וללא שהודיעה על כך מראש לנציגות העובדים, עמה אמורה הייתה לקיים משא-ומתן
בתום לב". על כן, הם מבקשים מבית הדין להורות על בטלות ההסכם וכן לחשוף אותו לציבור.
חברת רכבת ישראל חתמה (יום א', 19.2.12) עם יצרנית הקרונות הקנדית בומברדיה על הסכם מיקור חוץ לתחזוקה של יותר מ-130 קרונות חדשים שנרכשו מהחברה על-ידי רכבת ישראל.
בהודעת תגובה משותפת להסתדרות ולוועד העובדים נאמר: "שר התחבורה הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת אלא על העבודה המאורגנת כולה. הצעד הזה יביא להחרפה ביחסי העבודה ברכבת ויגרום לאי-שקט לתקופה ארוכה. ההסתדרות והעובדים ימשיכו במאבק נגד הכנסת עובדי הקבלן בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא יירתעו מהניסיונות לכופף את ידי העובדים בצעדים כוחניים".
יו"ר ההסתדרות,
עופר עיני, אמר הבוקר כי איומיו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לסגור את הרכבת אם יימשכו ההשבתות הם איומי סרק. "הוא לא יכול לסגור את הרכבת", אמר בראיון ל
קול ישראל.