מסילת הרכבת לאורך תוואי החוף בכניסה הדרומית לחיפה, בין פארק הכט לשיקמונה, לאורך של כ-1.5 ק"מ, תעבור בשיקוע, ולא מעל הקרקע, כפי שתוכנן במקור.
חברי מועצת עיריית חיפה אישרו (יום ג', 28.2.12) ההסכם, ולפיו יחתמו העירייה, משרד האוצר והתחבורה, על מתווה שקובע כי משרדי הממשלה יתקצבו את שיקוע המסילה בסכום של 500 מיליון שקל.
במקביל, תוקם ועדה משותפת עם נציגי כל הצדדים, שתדון בהמשך שיקוע המסילות בקטעים נוספים בהם עוברת הרכבת בתחום העיר חיפה. עם חתימת ההסכם, ימשכו הצדדים את העתירות שהוגשו בנושא.
לפני למעלה משנה, עם פרסום תוכניות
רכבת ישראל לעבור לרכבת המונעת באמצעות חשמל וכל הפעולות המשתמעות מכך, יצאו עיריית חיפה והחברה להגנת הטבע במאבק למען שיקוע של המסילות לאורך תוואי חופה של חיפה. השתיים הודיעו כי הן תומכות בקידום רכבת המונעת בחשמל, אך דורשות במקביל לחשמול, מעבר של הרכבת בשיקוע.
שיקוע הרכבת ימנע הצבת מאות רבות של עמודי חשמל צפופים יחסית בקו החוף, שעלולים לנתק בין העיר לחוף הים. תוואי הרכבת שהונח עוד בתקופת המנדט בידי הבריטים, מהווה גם כך מחסום פיסי בין העיר ובין רצועת החוף. לכן, שיקוע של המסילה יאפשר לחבר בין השתיים.
ראש העירייה
יונה יהב אמר כי בכך תוקן עוול היסטורי. לדבריו, נקבע כי העיר תיפתח לחוף הים מרצועת החוף הדרומית דרך שכונת בת גלים ועד הנמל והעיר התחתית.