שר התחבורה ישראל כ"ץ אומר כי הביקוש הנמוך הצפוי לשימוש בתחבורה הציבורית בשבת אינו מצדיק את הנטל הכלכלי הגבוה של עלות שכר כפולה מהרגיל לנהגים המפעילים אוטובוסים ביום המנוחה השבועי או את הפרת הסטטוס-קוו.
כ"ץ הוסיף (יום ד', 29.2.12) שהפרת ההסדר עלולה לפגוע בסטטוס-קוו ולעורר מחלוקת קשה בציבור.
את דבריו של שר התחבורה, מסר בשמו סגן השר
יעקב ליצמן, במסגרת תשובה להצעת חוק שנדחתה בקריאה טרומית להפעלת תחבורה ציבורית של ח"כ
זהבה גלאון (מרצ) וקבוצת ח"כים בטענה להגבלת חופש תנועה של מי שאין בבעלותו רכב פרטי.
בתוספת אישית לדברי השר, ליצמן ציין כי בסקר שנערך בחיפה, שבה נהוגה הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נמצא כי ישנם ארבעה נוסעים בממוצע באוטובוס. עוד הזכיר שבתקופת ממשלת
אהוד ברק, תמכו אנשי מרצ
יוסי שריד ו
שולמית אלוני בהשארת הסטטוס-קוו על-כנו.
עשרה ח"כים תמכו בהצעת החוק, שלושים וחמישה התנגדו לה, וכאמור - היא ירדה מן הפרק. ח"כ
ניצן הורוביץ מסר בתגובה: "קואליציית נתניהו-ישי ממשיכה להתעלם מזעקתם של מאות אלפי אזרחים, אך החומה של הכפייה הדתית מתחילה להיסדק, והסטטוס קווץ' הצבוע והמזויף בתחבורה יעבור מן העולם ממש כמו חוק טל. לא תתכן תחבורה ציבורית טובה כשהיא מושבתת כל סוף שבוע. אף בר דעת לא יוותר על מכוניתו ויסתמך על אוטובוסים ורכבות כשביום החופשי היחידי בשבוע הוא מקורקע בביתו. מדובר בשירות חיוני שהשבתתו בסופי שבוע פוגעת באוכלוסיות החלשות ביותר שאין ידם משגת לתחבורה חלופית".
ממרצ נמסר כי אינה מופתעת מהימנעותם בהצבעה של חברי הכנסת של מפלגת העבודה, מלבד
איתן כבל שהפר את המשמעת הסיעתית, שכן אין זאת הפעם הראשונה שהעבודה מעדיפה ברית מדומיינת עם החרדים על פני עקרונות אמיתיים של צדק חברתי וחופש דת - לשון התגובה.
בתוך כך, מועצת עיריית רמת גן דחתה ברוב קולות שתי הצעות לסדר של האופוזיציה העירונית לקידום תחבורה ציבורית בשבת. ראש העירייה,
צבי בר, תמך בהסרת ההצעות מסדר היום ואמר כי על ההחלטה להתקבל ברמה הממלכתית.