|
יו"ר הקבוצה, שלמה שמלצר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
פעילות קבוצת הרכב של שלמה החזקות הציגה רווח נקי של 33 מיליון ש"ח בשנת 2011 לעומת רווח נקי של 126 מיליון ש"ח בשנת 2010, קיטון של כ-74%. כך עולה (יום ה', 29.3.12) מפרסום דוחותיה הכספיים של הקבוצה.
הקיטון ברווח הנקי נובע, בין השאר, מהוצאה חד-פעמית בגובה 33 מיליון ש"ח משינוי שיעורי מס החברות בגין דוח טרכטנברג ומשחיקה ברווחיות הגולמית עקב המשך התחרות העזה בענף הרכב. חברת ההחזקות מציגה רווח נקי של כ-17 מיליון ש"ח בשנת 2011 לעומת רווח נקי של 109 מיליון ש"ח אשתקד, קיטון של
כ-84%.
הכנסות פעילות חטיבת הרכב של שלמה החזקות הסתכמו בשנת 2011 בכ-3.3 מיליארד ש"ח בהשוואה ל-3.2 מיליארד ש"ח בשנת 2010, גידול של 3.2%, כתוצאה מגידול בכמות כלי הרכב שנמכרו במהלך השנה. בשנת 2011 ההכנסות המאוחדות של חברת ההחזקות עמדו על 3.3 מיליארד ש"ח, לעומת הכנסות של 3.5 מיליארד ש"ח בשנת 2010, קיטון של כ-6%.
ברבעון הרביעי של שנת 2011 הציגה שלמה החזקות רווח נקי של 10 מיליון ש"ח, לעומת 36 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 72%. חטיבת הרכב רשמה הפסד של 23 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי לשנת 2011, לעומת רווח של 41 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 156%, פועל יוצא מהטעמים שהשפיעו על התוצאות השנתיות, בפרט דוח טרכטנברג.
ההכנסות המאוחדות של שלמה החזקות ברבעון הרביעי 2011 עמדו על 565 מיליון ש"ח לעומת 939 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 40%. הכנסות פעילות חטיבת הרכב ברבעון הרביעי לשנת 2011 עמדו על 801 מיליון ש"ח לעומת 862 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 7%.
אייל גור, מנכ"ל שלמה החזקות, מסר בתגובה: "שנת 2011 הייתה מהתחרותיות ביותר בענף הרכב בישראל מאז ומעולם. במהלך השנה, מספר כלי הרכב החדשים שעלו על הכביש הגיע לשיא, וכך גם לגבי כמות הרכבים המשומשים. קבוצת שלמה המשיכה בפיתוח מגוון תחומי פעילותה והמשיכה להיות השחקן המרכזי והגדול בענף, חרף התחרותיות העזה השוררת בו".