|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

הנחות מס חריגות לבכיר ברשות המיסים

הרשות ויתרה על שני שלישים מהחוב בגין מגרשים ולא בדקה כמה באמת שילם הבכיר תמורתו נישומים שלא עמדו בהסדרי כופר יצאו פטורים בלא כלום
01/05/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   דוח שנתי 62 (2012)   |   תגובות
רשות המיסים. חוטא יצא נשכר

בפברואר 1997 רכשה חברה פרטית בתחום הבנייה קרקע, חילקה אותה ל-26 מגרשים והעמידה אותם למכירה. בין רוכשי המגרשים מהחברה היו עובד בכיר ברשות המיסים וקרוב משפחתו, שכל אחד מהם רכש בשנת 2004 מגרש. החברה לא עמדה בהתחייבויותיה לרשות, והרשות עיקלה את המגרשים. הביקורת העלתה, כי הרשות עשתה עם שני הרוכשים הללו הסדרי מיסוי חריגים שבהם נתנה הנחות מס ניכרות: כל אחד מהם שילם רק 48,000 שקל בעוד החוב היה 149,000 שקל.

סמנכ"ל בכיר ברשות המיסים, זאב פורת, אישר לוותר לעובד הרשות ולקרובו, על-פי בקשתם ועל-פי המלצת משרד מיסוי מקרקעין רחובות, על תשלום של מלוא הריבית שנצברה על חלקם היחסי בחובות של החברה לרשות - ויתור שלא ניתן לרוכשים אחרים של המגרשים.

עובד הרשות וקרובו הצהירו בינואר 2005, כי רכשו כל אחד את המגרש תמורת 262,320 שקל. מהצהרה זו צריך להיגזר מס הרכישה המתחייב. אולם, בהצהרת החברה שהוגשה לרשות ב-2007 נאמר, כי השניים שילמו 677,660 שקל כל אחד, בדומה לרוכשים האחרים; רשות המיסים לא בדקה את פשר הפער.

הנושא הועבר על-ידי משרד מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה, והוא הודיע, כי לא נמצאה תשתית מתאימה לפתיחה בחקירה פלילית. עם זאת, לדעת משרד מבקר המדינה, מדובר בדרך פעולה שאינה תקינה עד כדי חשש לפגיעה בטוהר המידות. על רשות המיסים לבדוק את אופן הטיפול בעובד הרשות ובקרובו, לגבות מהם את המס בצורה שוויונית כנדרש, להסיק את המסקנות הפרטניות וכן לקבוע כללים ברורים ודרכי בקרה לטיפול באירועי מס של עובדי הרשות, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

אין הצלבת מידע בין משרדי השומה לבין החקירות

משרד מבקר המדינה בדק את תהליך הטיפול של רשות המיסים בחקירות שבהן יש חשד לעבירות פליליות. ברוב המקרים שבהם הועלה, במהלך בדיקת דוחות של נישום, חשש לביצוע עבירות של העלמת הכנסות, המידע לא הועבר למשרדי השומה לחקירות. מאידך, לא תמיד השתמש משרד השומה האזרחי במידע על הכנסות הנישום, שהועבר לו ממשרד השומה לחקירות, לצורך קביעת השומה של הנישום.

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון הטרור אינה מעבירה מידע לרשות המיסים, למרות שחוק חוק איסור הלבנת הון טרם תוקן באופן שיאפשר העברת מידע כזה, למרות שעוד בשנת 2003 הומלץ לעשות זאת.

לא פעם הטיפול של הפרקליטויות בתיקים שהועברו ממשרדי השומה לחקירות נמשך כמה שנים וחלים עיכובים בהגשת כתבי אישום. וכתוצאה מכך חלק מהתיקים נסגרים משום שהחקירה הסתיימה זמן רב לפני כן. כמה מהנישומים שהמירו את האישום הפלילי בכופר לא עמדו בהסדר הכופר, חלק מתיקים אלו נסגרו ללא כתב אישום, וכך יצא החוטא נשכר.

המבקר ממליץ לרשות המיסים לבחון דרכים שיאפשרו לקצר ככל האפשר את ההמתנה מסיום החקירה ועד להגשת כתב האישום, ובכלל זה לבחון את האפשרות להרחיב את נוהג הגשת כתבי אישום על-ידי משרדי השומה עצמם, בלי להזדקק לפרקליטות. יש לאפשר את גביית סכומי הכופר שנקבעו אך לא שולמו באמצעי גבייה, כדוגמת עיקולי מיטלטלין או עיקולים באמצעות צד שלישי (עיקולי בנקים, משכורת וכדומה).
מיסוי על עסקת מקרקעין של עובד רשות המסים
‫דוח ביקורת שנתי 62 לשנת 2011 -‬ בפברואר 1997 רכשה חברה פרטית בתחום הבנייה (להלן - החברה) קרקע, חילקה אותה לעשרים ושישה מגרשים והעמידה אותם למכירה. בין רוכשי המגרשים מהחברה היו עובד בכיר (להלן - עובד הרשות) ברשות המסים בישראל (להלן - רשות המסים או הרשות) וקרוב משפחתו, שכל אחד מהם רכש בשנת 2004 מגרש נפרד. החברה לא עמדה בהתחייבויותיה לרשות, והרשות עיקלה את המגרשים. הביקורת העלתה כי הרשות עשתה עם שני הרוכשים האמורים הסדרי מיסוי חריגים שבהם נתנה הנחות מס. פעולות הביקורת משרד מבקר המדינה בדק בחודשים מאי-יולי 2011, לסירוגין, את הליך הטיפול של רשות המסים בעסקה האמורה לגבי עובד הרשות וקרוב משפחתו. הביקורת נעשתה ברשות המסים. עיקרי הממצאים 1. משרד פקיד השומה רחובות נתן בנובמבר 2004 (מועד הרכישה) לעובד רשות המסים ולקרובו, אישור לרשום בפנקס רשם המקרקעין (טאבו) את המגרשים שרכשו על שמם, אף שמלוא המסים על המגרשים עדיין לא שולמו. זאת למרות שלפי נוהל של רשות המסים בעניין זה, ניתן לתת, בתנאים מסוימים, אישור כזה רק לרוכשי דירות למגורים ולא לרוכשי מגרשים. 2. החלק היחסי שכל רוכש היה צריך לשלם לרשות המסים בגין חובות החברה על הקרקע (מס רכוש, מס שבח ומס רכישה) היה כ-149,000 ש"ח; אולם עובד הרשות וקרובו שילמו רק כ-48,000 ש"ח כל אחד. סכום מופחת זה נבע מוויתור על תשלום ריבית (ראו להלן) וכן מחישוב לא נכון של החלק היחסי בחובות של החברה. 3. סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, מר זאב פורת, אישר לוותר לעובד הרשות ולקרובו, על פי בקשתם ועל פי המלצת משרד מיסוי מקרקעין (להלן - מסמ"ק) רחובות, על תשלום של מלוא הריבית שנצברה על חלקם היחסי בחובות של החברה לרשות בגין הקרקע. יצוין כי לרוכשים האחרים, לא ויתרה רשות המסים על המרכיב של תשלום הריבית בחישוב החובות. 4. עובד הרשות וקרובו הצהירו בינואר 2005 למסמ"ק רחובות כי רכשו כל אחד את המגרש בסכום של 262,320 ש"ח. מהצהרה זו צריך להיגזר מס הרכישה (של הרוכש) המתחייב. אולם בהצהרת החברה שהוגשה לרשות ב-2007 נכתב כי עובד הרשות וקרובו שילמו בגין המגרשים 677,660 ש"ח כל אחד. סכום זה דומה לסכומים ששילמו הרוכשים האחרים. רשות המסים החליטה שלא לבדוק את פשר הפער שבין ההצהרות של עובד הרשות וקרובו לבין הצהרות החברה והצהרות שאר הרוכשים. 5. בחישוב חוב מס הרכישה שנעשה לעובד הרשות וקרובו במסמ"ק רחובות, שכלל גם את היטל ההשבחה על הקרקע ואת חלקם בחובות המסים של החברה ששילמו על הקרקע, לא נכלל, כנדרש, גילום לצורכי מס של הסכומים ששילמו עובד הרשות וקרובו במקום החברה החייבת.
חקירות מס הכנסה
‫דוח ביקורת שנתי 62 לשנת 2011 -‬ בפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], התשכ"א-1961 (להלן - הפקודה), נקבעו עונשיהם של מעלימי מס ברמות שונות, לפי חומרת העברות. על פי סעיף 227 לפקודה, ניתן להקנות לפקידי השומה של רשות המסים בישראל (להלן - רשות המסים או הרשות) המתמנים על ידי שר האוצר סמכויות לביצוע חקירה פלילית והרשאה להשתמש בסמכויות הנתונות לקצין משטרה בכל הקשור לחקירה, לגביית עדויות ולרישומן, לחיפושים ולתפיסת מסמכים. על נקיטת הליכים פליליים נגד עברייני מס מופקד סמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין של מנהל רשות המסים ברשות, מר אברהם ארדיטי. פעולות הביקורת משרד מבקר המדינה בדק בחודשים פברואר-ספטמבר 2011 את תהליך הטיפול של רשות המסים בחקירות שבהן יש חשד לעברות פליליות. הביקורת נעשתה במטה רשות המסים ובמשרדי שומה לחקירות בירושלים, תל אביב וחיפה. בירורי השלמה נעשו בפרקליטויות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וחיפה וברשות לאיסור הלבנת הון ומימון הטרור שבמשרד המשפטים . עיקרי הממצאים 1. ברוב המקרים שבהם הועלה, במהלך בדיקת דוחות של נישום, חשש לביצוע עברות פליליות של העלמת הכנסות, המידע לא הועבר ממשרדי השומה האזרחיים למשרדי השומה לחקירות. 2. לא תמיד השתמש משרד השומה האזרחי במידע על הכנסות הנישום, שהועבר לו ממשרד השומה לחקירות, לצורך קביעת השומה של הנישום. 3. הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון הטרור אינה מעבירה מידע לרשות המסים. זאת מאחר שטרם תוקן חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000, באופן שיאפשר העברת מידע כאמור, אף שוועדה בין-משרדית שהוקמה לצורך בחינת העניין המליצה עוד בשנת 2003 להסדיר את העברת המידע. 4. לא פעם הטיפול של הפרקליטויות בתיקים שהועברו ממשרדי השומה לחקירות נמשך כמה שנים וחלים עיכובים בהגשת כתבי אישום. כתוצאה מכך חלק מהתיקים נסגרים משום שהחקירה הסתיימה זמן רב לפני כן. 5. משרד השומה לחקירות בירושלים לא ביצע השלמת חקירה והשלמת ראיות בעניינם של כמה תיקים שחקר, שלא כנדרש, ועקב כך התיקים נסגרו מחוסר ראיות. 6. כמה מהנישומים שהמירו את האישום הפלילי בכופר כסף לא עמדו בהסדר הכופר. חלק מתיקי הנישומים שלא שילמו את הכופר נסגרו ללא כתב אישום, וכך יצא החוטא נשכר. 7. משרדי השומה לחקירות בירושלים ובחיפה אינם מקיימים מעקב ממוחשב ומסודר אחר כל השתלשלות האירועים בתיק חקירה נגד נישום שהוא עבריין מס.

תאריך:  01/05/2012   |   עודכן:  01/05/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנחות מס חריגות לבכיר ברשות המיסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליפז
1/05/12 21:05
2
ס
1/05/12 23:16
פורום: דוח שנתי 62 (2012) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התקציב הדו-שנתי (2012-2011) הוא מקור לגאווה רבה בעיני שר האוצר, יובל שטייניץ, הטוען שהדבר משפר את התכנון ארוך הטווח. אך בדיקת מבקר המדינה לגבי הכנת התקציב ועדכונו מאז 2009 מעלה את הספק, האם אכן יש מקור לסיפוק כה רב.
01/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בדוחות הכספיים של ממשלת ישראל לשנת 2010 הוצגה יתרת חייבים ברוטו בסך 60.7 מיליארד שקל. משרד המבקר בדק את הטיפול ביתרות החייבים המסתכמות ב-17.3 מיליארד שקל בשורה של משרדים, חברות ממשלתיות וגופים מבוקרים.
01/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות

הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר והמנכ"ל איתמר צ'יזיק נפגשו היום (שלישי) עם ראובן עטר במה שמוגדרת כפגישת עבודה ראשונה עם המאמן שידריך את הירוקים החל מהעונה הבאה. השניים שוחחו בהכנת הקבוצה לעונה הקרובה, ודנו על תנאי החוזה והצוות המקצועי שיעבוד תחת המאמן החדש. יש לציין כי שום דבר עדיין לא נסגר סופית.

אחרי ההפסד לבני יהודה, שהקטין את סיכויי מכבי חיפה להעפיל השנה לאירופה דרך הליגה, ינסו הירוקים לעשות את זה במפעל הגביע. חיפה תפגוש מחר (רביעי) את מ.ס אשדוד במסגרת חצי גמר הגביע, מעמד אותו היא מכירה טוב מאוד ובו שיחקה כבר 29 פעמים בהיסטוריה. אגב, בפעם האחרונה שמכבי חיפה ניצחה את מ.ס אשדוד במפעל המשני, זה קרה בחצי הגמר של 1998 (0:5), בדרך לזכייה האחרונה של הירוקים. השתיים נפגשו גם בשמינית גמר ב-1991, אז ניצחה חיפה בסיכום שני המשחקים (2:4).


01/05/2012  |  תומר לוי  |   חדשות

אחרי הזכיה בליגה האדריאטית וכשנשאר לה רק המאבק על תואר האליפות בליגה, במכבי תל אביב כבר חושבים על העונה הבאה. מי שהופך למועמד בכיר לחיזוק הקבוצה הוא קרטיס ג'רלס בן ה-25 שמצטרף לטייריס רייס, שעל מועמדותו כבר פורסם באתר ערוץ הספורט.

אנשי המועדון וצוות הסקאוטינג עוקבים אחרי השחקן כבר תקופה ארוכה והוא נמצא בבנק השמות זמן רב. ג'רלס שמתנשא לגובה של 1.85 סנטימטרים שיחק בליגת המכללות במדי ביילור ומשם ניסה את כוחו במחנות האימונים של סן אנטוניו וניו אורלינס.


01/05/2012  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
בניגוד לנעשה במדינות רבות בארגון OECD, בישראל טרם החלה בחינה שיטתית ומקיפה שמטרתה לצמצם את הנטל הביורוקרטי המיותר. נוסף על כך, להקלת הנטל בהליכים ביורוקרטיים מרכזיים אשר להם השפעה ניכרת על הציבור ועל בעלי העסקים נעשה מעט ולפעמים אף לא נעשה דבר.
01/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il