יחידות האופנועים של ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון) יקבלו בקרוב הכרה רשמית של משרד התחבורה ויורשו להרכיב לראשונה באופנועי היחידות פנסי חרום מהבהבים ("קוז'אק") ולהפעיל סירנה בעת חרום, בדומה לאמבולנסים של מד"א.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן יחתום בימים הקרובים על תקנה חדשה שתאפשר להתקין פנסי חירום ולהפעיל סירנה באופנועים, המשמשים להגשת עזרה ראשונה. זאת, לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון אישר המלצות ועדה מקצועית, בינמשרדית שדנה בהפעלת אופנועים להגשת עזרה ראשונה.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי על גבי האופנוע יותקן פנס מהבהב ("קוז'אק") אדום בדומה לפנסי החרום של מד"א ובחזית יהבהבו אורות אדומים שיותקנו בתוך פנסי האופנוע. כמו כן יותקן באופנוע צופר אזעקה (סירנה).
גיל האופנוע לא יעלה על 3 שנים ושימושו כרכב להגשת עזרה ראשונה יוגבל ל-7 שנים בלבד. הגבלת הגיל נועדה למנוע תקלות אפשריות ברכב בעת חירום.
נפחו המינימלי של האופנוע יהיה מעל 150 סמ"ק וניתן יהיה להרכיב עליו רוכב אחד בלבד. אופנוע להגשת עזרה ראשונה יבדק פעמיים בשנה, במכון רישוי, במתכונת הזהה למבחן הרישוי השנתי וזאת כדי להבטיח שהאופנועים יהיו כשירים ויוכלו לעמוד בעומס העבודה הנדרש.
על רוכב האופנוע להיות בעל רשיון נהיגה לאופנוע מדרגה ב' (עד 500 סמ"ק) ולקבל היתר לרכיבת אופנוע בחרום. ההיתר ינתן לאחר שהרוכב יעבור בדיקת רישום תעבורתי ופלילי וקורס מיוחד לרכיבת אופנוע, שיאושר על-ידי משרד התחבורה.
רוכב האופנוע יחויב גם בהכשרה מקצועית רפואית שתכולול קורס בן 160 שעות וקורס רענון בעזרה ראשונה מידי שנתיים. רוכב האופנוע יחוייב לעבוד במסגרת חברת אמבולנסים, בעלת אישור ממשרד הבריאות.