מרצדס חושפת עתה בתערוכת פרנקפורט מכונית קונספט מרתקת, הלוכדת את עדשות המצלמה מרחבי העולם. המכונית המשלבת תצורת קופה עם סדאן בעל ארבע דלתות, מכונה ויז'ן CLS. דגם התצוגה מיועד לייצור קרוב, שכן למרצדס מסורת ארוכה של הצגת מכוניות קונספט ההופכות למציאות מוטורית ממשית.
ב-1993 הציגה מרצדס את ה-Vision A שהפכה לסידרת A ב-1997. ב-1994 הציגה בטורינו ופריז את ה-SLK קונספט, שהפכה לסידרת SLK ב-1996. ב-1995 הציגה את ה-AAV שהפכה ב-1998 לסידרת M רבת המינוע. ב-1999 הציגה את ה-Vision SLR שהופכת השנה למכונית הספורט האולטימטיבית מדגם מק'לארן SLR, וב-2002 הוצגה הויז'ן GST שתיוצר ב-2005.
המכונית העתידית תמוצב אי שם בין סדרות הסדן לקופה של מרצדס. בתחום הסדן הכוונה למירווח שבין סדרת E הפופולרית מאוד של מרצדס, לבין סדרה S שהיתה פעם סידרת הפאר של החברה, ואשר עם הצגת המייבך הפכה עתה ל'עממית' יותר. למרצדס גם נישת מכוניות קופה עשירה, ובהן CLK ו-CL בינהן תידחק הבת החדשה.
בדומה להכרזות שנשאה מאזדה בתחילת השנה, עת השיקה את מאזדה RX8, גם מרצדס מגדירה את המכונית החדשה כשילוב של מכונית סלון שימושית, עם מכונית בעלת עיצוב ושיק דינמי של מכונית קופה. האירופים אוהבים סדאן, האמריקנים אוהבים קופה, ומרצדס נותנת תשובה לכולם. אז מה אם מאזדה כבר חשבה על כך קודם?
למכונית התצוגה מנוע טורבו דיזל המפתח 265 כ"ס, המספיק לזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות, צריכת הדלק היא כ-13 ק"מ לליטר, ופליטת הגזים מותאמת לתקנות איכות סביבה קפדניות.
המהירות המירבית תוגבל אלקטרונית ל-250 קמ"ש.