במהלך החודש הקרוב תחל עיריית תל אביב-יפו בביצוע "ציר ירוק" לאורך שכונות מזרח העיר - תוואי המעניק עדיפות לתנועה שאינה ממונעת. הציר יכלול שביל אופניים שיתחיל בשדרות ההשכלה בצפון, יעבור דרך בצרון, יד אליהו, התקוה ויגיע עד פארק דרום. הוא יעבור בין מוסדות חינוך, חורשות ורחובות בעלי תנועה דלילה ומיועד לתנועת התושבים ממקום למקום, לתנועת בני נוער אל בתי הספר ולרכיבת פנאי בסביבה ירוקה ומוצלת בחלקה.
במקביל לשביל זה, קיימים שבילי אופנים ברחוב משה דיין המיועדים לרכיבה יומיומית מהירה בדגש על רוכבים בוגרים. עלות הפרויקט היא כ-14 מיליון שקלים וביצועו יחל במהלך החודש הנוכחי ויסתיים במחצית שנת 2013.
מן העירייה נמסר כי היא מקדמת יצירת רשת "צירים ירוקים" המקשרים בין סביבות עירוניות ומוקדי פעילות שונים. היא הדגישה שכל קטע דרך של סלילת ציר מבוצע בשיתוף התושבים ובתיאום עימם.
ראש עיריית תל אביב-יפו
רון חולדאי אמר כי תוכנית הצירים הירוקים מבטיחה את המשך מימוש החזון של תל אביב-יפו כעיר של איכות חיים, תוך מציאת האיזון בין העיר הבנויה למרחב הציבורי הפתוח. חולדאי: "יצירת השלד העירוני הירוק היא חלק מתפישת עולם שלמה - של מדיניות עירונית המחזירה את המרחב העירוני הפתוח, הפעיל והמזמין - הרחוב, השדרה, הכיכר והפארק - לחיים, תוך מתן עדיפות להולכי הרגל ולרוכבי האופניים. עיריית תל אביב-יפו פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה למתן העדפה לתחבורה ציבורית ולמערך שבילי האופניים ורשת הצירים הירוקים היא נדבך נוסף בפעילות זו".
במקביל לביצוע הציר הירוק ברובע 9, מתוכננים קטעי רחוב ופרויקטים לאורך תואי צירים ירוקים נוספים, כגון: ברחובות שינקין, בוגרשוב והארבעה; ציר ירוק חדש לאורך האיילון אשר ייצור טיילת אורבנית חדשה להולכי רגל ולרוכבי אופניים מצפון העיר ועד לדרומה, יחבר בין פארק הירקון ופארק
אריאל שרון, ודרכם יתחבר גם לטיילת חוף הים. כמו-כן, ברחוב המסילה המצוי בין דרך יפו ורחוב אילת לבין נוה צדק יעבור "ציר ירוק" אשר יצור את החיבור המתבקש בין שדרות רוטשילד לבין חוף הים והטיילת.