ההכנסות ברבעון השני לשנת 2012 של חברת פרטנר הסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל - ירידה של 24% בהשוואה ל-1.88 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח הנקי של החברה ירד עוד יותר בחדות, והסתכם ב-120 מיליון שקל - ירידה של 41% מ-205 מיליון שקל ברבעון המקביל.
במהלך הרבעון השני, בסיס מנויי ה
סלולר הפעילים של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל) ירד בכ-49,000 מנויים, והסתכם נכון לסוף הרבעון ב-3.1 מיליון מנויים. בסיס מנויי ה-Postpaid (כולל מנויי מודם סלולרי) נכון לסוף הרבעון הסתכם ב-2.2 מיליון (המהווים כ-71% מבסיס המנויים) ומשקף ירידה של 55,000 מנויים, ובסיס מנויי ה-Prepaid עלה ב-6,000 מנויים והסתכם בכ-900 אלף מנויים (המהווים 29% מבסיס המנויים).
שיעור הנטישה הרבעוני (Churn) ברבעון השני 2012 היה 8.9%, בהשוואה ל-6.5% ברבעון השני 2011 ול-8% ברבעון הראשון של 2012. שיעור הנטישה הגבוה משקף את ההשפעה על מנויי ה-Postpaid של כניסתם לשוק של שני המפעילים הסלולריים החדשים, הוט מובייל וגולן טלקום, אשר נכנסו לשוק במהלך הרבעון השני עם הצעות אגרסיביות, וכן את השפעת המפעילים הווירטואליים.
ברבעון השני 2012 הסתכמה ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ב-101 שקל - ירידה של כ-10% מ-112 שקל ברבעון המקביל. הירידה משקפת בעיקר המשך בשחיקת המחירים, כאמור.
החברה הכריזה על דיבידנד למחצית הראשונה של 2012, בסכום של 1.03 שקל למניה, ובסכום כולל של כ-160 מיליון שקל.
תחרות והתייעלות
התוצאות הכספיות של הרבעון השני של פרטנר משקפות את השפעת התחרות הגוברת על-רקע כניסתן של חברות הסלולר החדשות מצד אחד, ומצד שני את השפעתם של המהלכים אותם מיישמת החברה. ברבעון זה חלה ירידה בעיקר בהכנסות מציוד קצה, הנובעת בעיקרה מירידה חדה בכמות המכירות של ציוד קצה סלולרי, מרמה של 330 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012 ל-215 מיליון שקל ברבעון זה. הגורמים לירידה זו הם בעיקר התגברות התחרות במכירות ציוד, הקשחת תנאי התשלום, ירידה כללית בביקושים והפסקת מתן ההטבות המיוחדות ללקוחות הרוכשים מכשירים חדשים.
לירידה זו במכירות ציוד הקצה הייתה השפעה חיובית על תזרים המזומנים החופשי של החברה ואכן תזרים המזומנים החופשי (לאחר תשלומי ריבית) לרבעון זה הוא חזק יחסית ומסתכם ב-270 מיליון שקל, שכשליש ממנו ניתן לייחס לירידה בהון החוזר. ככל שימשיכו מגמות אלו של מכירות ציוד קצה ברמה נמוכה יחסית ושיעור גבוה של מכירות בכרטיסי אשראי ובמזומן גם ברבעונים הקרובים, ההון החוזר ימשיך לקטון, ובהתאמה תזרים המזומנים החופשי ימשיך להיות מושפע באופן חיובי.
במקביל, מסרה פרטנר כי היא ממשיכה במהלכי ההתייעלות תוך הקפדה על מבנה ההוצאות. ההוצאות התפעוליות של החברה (לא כולל ציוד פחת והפחתות) ירדו ברבעון זה בכ-19 מיליון שקל. ההסכם לרכישת שירותי תמסורת מבזק (עליו דיווחה החברה באפריל 2012) תרם לירידה בהוצאות של כ-10 מיליון שקל, שקוזזה על-ידי הוצאות חד-פעמיות בסכום דומה הקשורות לירידה במצבת העובדים. החברה מסרה כי היא ממשיכה לפעול להתאמת מבנה העלויות לכזה התואם את רמת ההכנסות על-ידי צמצום הוצאותיה התפעוליות.
ברבעון זה חלה עלייה של כ-3% בדקות השימוש (MOU) וכן נרשמה עלייה בחלקם של הלקוחות המצויים בחבילות המציעות שיחות, SMS וגלישה תמורת תשלום קבוע. שיעור ההכנסות מחבילות מסוג זה הגיע הרבעון ליותר ממחצית מסך ההכנסות הנובעות משירותי זמן אויר יוצא, תוכן ודאטה.