הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים ספורט משפט כלכלה בריאות המגזין
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  משובים  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות
ראשי  /   אנרגיה  כלכלה/עסקים  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |  דוא''ל:    |  הדפסה: 
פורומים
אנרגיה
כלכלה/עסקים
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
ביטוח ופיננסים
כלל פיננסים
כלל פיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
שוב לא שקט
05/11/2012   |   אסף גבור
 
 
 
לא לשיתוף פעולה עם צה"ל
05/11/2012   |   ישי פרידמן
 
 
 
ההבטחות של אילנה
05/11/2012   |   יואב יצחק
 
 
 
בחירות בארה"ב - סקירה מסכמת
05/11/2012   |   ד"ר ישראל בר-ניר
 
 
 
בחירות בסופה
05/11/2012   |   אורי אליצור
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
עידן יוסף News1.co.il  |  תגובות
כ"ץ הכריע: הרכבת תחשמל את המסילות
חתימת ההסכם בלשכת שר התחבורה
מכרז PQ בדרך [צילום: עיריית חיפה]

נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין הרכבת לחברה הלאומית לדרכים רכבת ישראל תפרסם את המכרז המוקדם (PQ) של פרויקט חישמול הרכבת במקומות בהם מבצעת החברה הלאומית לדרכים פרויקטים של תשתיות מסילתיות, היא תבצע גם את החישמול שלהן

  הודעה לוועדות המקומיות ולגורמי תשתית על העברת תת"ל 18  
▪  ▪  ▪
פרויקט חישמול הרכבת יוצא לדרך. חברת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) חתמו היום (יום א', 14.10.12) על הסכם לשיתוף פעולה בביצוע פרויקט חישמול מערך המסילות הארצי של רכבת ישראל.

בתום דיונים שהתקיימו בשבועות האחרונים בין חברת הרכבת לחברה הלאומית לדרכים, הכריע שר התחבורה ישראל כ"ץ, כי על השתיים לגבש דרכים לשיתוף פעולה שיאפשרו לנצל את היתרונות והיכולות הניהוליות של הגופים בקידום פרויקט חישמולה של הרכבת.

ההסכם נחתם, בלשכת השר כ"ץ לאחר שרכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים הגיעו ביניהן להסכמות על חלוקת האחריות לביצוע התוכנית, כשהעיקרון המנחה הוא כי במקומות בהם מבצעת החברה הלאומית לדרכים פרויקטים של תשתיות מסילתיות, היא תבצע גם את החישמול שלהן.

השר כ"ץ אמר כי הסבת מערך הרכבות של רכבת ישראל לחשמל יאפשר לקצר את זמני הנסיעה של הרכבת באופן משמעותי, ולהגדיל את קיבולת הרכבות ותדירותן. לדבריו, רכבת חשמלית תגביר את בטיחות הנסיעה ברכבת ותצמצם את זיהום האוויר והרעש הנגרמים כתוצאה מהפעלה של קטרים, המונעים באמצעות מנוע דיזל.

הסבת הרשת הקיימת לחשמל

על-פי ההסכם, החברה הלאומית לדרכים תהיה אחראית על ביצוע תשתיות החשמל של שני פרויקטים מרכזיים: פרויקט מסילות השרון (כביש 531) ופרויקט עכו-כרמיאל. רכבת ישראל תבצע הסבה לחשמל של הרשת הקיימת.

ההסכם קובע, כי החברה הלאומית לדרכים תעביר לידי רכבת ישראל מקטעי עבודה שלמים וגמורים של שני הפרויקטים, בהתאם להנחיות ומפרט של רכבת ישראל, הכוללים ביצוע מלא של תשתית המבנה התחתון והעליון של המסילות. המבנה התחתון כולל בין השאר הקמת גשרים ומנהרות, והמבנה העליון כולל הנחת מסילות, מערכת איתות ותקשורת וכן תשתיות לתפעול חשמלי של הרכבת.

  • פרויקט מסילות השרון כולל הנחת מסילה כפולה מכפר סבא למסילת החוף, הקמת שתי תחנות נוסעים חדשות ברעננה, שדרוג תחנת הרצליה והכפלת מסילות החוף, בקטע שבין הרצליה לתל אביב.

  • פרויקט עכו-כרמיאל (שאינו מגיע לעכו) כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 23 קילומטרים, המתפצל מקו רכבת החוף. לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת - האחת באחיהוד והשנייה בכניסה לכרמיאל. התוואי כולל בין השאר מנהרות, גשרים והטיית נחלים.

חברת רכבת ישראל תהיה אחראית על חיבור שני הפרויקטים לרשת המסילות וכן על ביצוע עבודות המבנה העליון של הפרויקט, בהתאם ללוחות הזמנים שיסוכמו בין שני הצדדים.

לצורך האצת הפרויקט הוקמה ועדת היגוי מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי. בוועדה שותפים בין השאר נציגים של משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים וחברת רכבת ישראל.

מחר (יום ב', 15.10.12) צפוי להתפרסם המכרז המוקדם (PQ) בפרויקט ההסבה לחשמל, שנועד לבחון את עמידת המציעים, בתנאי הסף הפיננסיים של הפרויקט. המכרז למיון המוקדם כולל הסבה לחשמל של 420 קילומטר של מערכת הכבלים העילית, לרבות עמודים וכבלים, הקמת 14 תחנות השנאה וכן מערכת השליטה והבקרה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, אמר כי החברה ערוכה לבצע כל משימה שתתבקש, הן בתחום פיתוח רשת הכבישים והן בתחום פיתוח רשת מסילות הרכבת. "החברה הלאומית לדרכים גאה להוביל יחד עם רכבת ישראל את מהפכת חישמול הרכבות", הוסיף ברס.

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, אמר כי לאחר שנים ארוכות של תכנון, יוצא לדרך פרויקט הסבת רשת הרכבות לחשמל. "זהו הפרויקט החשוב ביותר לחברת רכבת ישראל והוא צפוי להיות הבסיס לשיפור משמעותי בשירות שמספקת רכבת ישראל - בהגדלת מהירות הנסיעה של הרכבות, בהגדלת תדירות הרכבת וקיבולת הנוסעים. הפרויקט יביא את החברה לקדמה טכנולוגית ואנחנו נדע לשרת מספר גדול יותר של נוסעים בצורה טובה יותר".

תאריך:  14/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012

תגובות  [ 2 ] מוצגות [ 2 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רכבת העמק-24
14/10/12 20:25
2
יתרו
22/10/12 21:32



גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |