|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

השיטה לטיוח הכשלים

תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית

תלונות רבות למשרד התחבורה שאמורות היו להיות מסווגות כמוצדקות הפכו לנייטרליות כשלים מערכתיים לא תוקנו ואיש מהממונים אינו נדרש לתת את הדין
25/10/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
השר כ"ץ מסתודד עם הסמנכ"ל לשעבר [צילום: פלאש 90]

נושאים עיקריים שנמצאו מוצדקים
  • שירות ירוד לציבור
  • ליקויים במתן רישיונות רכב/נהיגה
  • פיקוח לקוי על תחבורה ציבורית

רק משרד התמ"ת משתווה ברמת התלונות המוצדקות הגבוה לזה של משרד התחבורה. אולם ניתוח הנתונים שמפרסם משרד התחבורה בדוח תלונות הציבור לשנים 2011-2010 מעלה את האפשרות כי מספר התלונות המוצדקות גבוה בהרבה.

ככלל, מסווגות תלונות ציבור הנשלחות למשרדים ממשלתיים כמוצדקות או כלא-מוצדקות. אחוז קטן מהתלונות מסווגות ככאלה שלא התקבלה לגביהן עמדה, אולם באגפים רבים במשרד התחבורה, בחרו להטות את הסטטיסטיקה וכדי להפחית את אחוז התלונות המוצדקות נגדם סיווגו אותן ככאלה שלא התקבלה לגביהם עמדה. בחלק מן האגפים סווגו כמעט 100% מהתלונות ככאלה! האגפים קיבלו על כך הערה מהביקורת הפנימית של משרד התחבורה אך לא ננקט נגדם הליך משמעתי כלשהו.

גם לאחר הטיית הנתונים, מתברר כי אשתקד חל זינוק של כ-18% במספר התלונות המוצדקות נגד משרד התחבורה [הנתונים המלאים בדוח המצורף לידיעה זו]. מבקרת המשרד, אורית קרופ, ציינה כי לרשות המשרד לא עומדות כתובות דואר אלקטרוני ייעודיות או טפסים מקוונים להגשת תלונות וקראה לשינוי מדיניות בעניין.

דוח הביקורת אמור היה להתפרסם בשנה שעברה, אך עוכב. במשרד התחבורה הבטיחו שיפורסם בתחילת 2012, אך הפרסום נעשה רק כעת. קרופ מאשימה בכך את ההפחתה שביצע משרד התחבורה במספר תקני כוח האדם באגף הביקורת ותלונות הציבור. לדבריה, ביטולם בשנת 2010 של שני תקני ביקורת יצר עומס כבד על העובדים באגף.

חלק לא מבוטל מהתלונות בחר האגף להסיר מעצמו ולבזר לאגפים הייעודיים במשרד מתוך הנחה שבהתערבות במקרים אלה אין ערך מוסף. עם זאת, לא ביצע מעקב כדי לוודא שהטיפול בתלונות אכן מתבצע כנדרש.

אגף הביקורת מציע להפחית את הקנס המוטל על נוסעי הרכבת הקלה העומד כיום על 180 שקלים, פי 27 ממחיר הנסיעה, וקובע כי הוא בלתי מידתי. הצעת חוק להפחית את הקנס ל-100 שקלים, שהגיש ח"כ אורי מקלב, זכתה אומנם לתמיכה פומבית מצד שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך נפלה בגלל התנגדות משרד האוצר. בהמשך התברר כי גם משרד התחבורה פעל לסיכול ההפחתה בקנס.

בתגובה לתלונות נוסעים על צפיפות באוטובוסים ועל אי-איסוף נוסעים בתחנות בשל כך, העדיף אגף הביקורת לעמוד ולצפות מן הצד מבלי לנקוט עמדה.

מהנתונים שהועברו על-ידי מחלקת תביעות עולה, כי בשנת 2010 טופלו במחלקת תביעות 1,181 תיקים בעקבות תלונות מהציבור, ובשנת 2011 טופלו 1,286 תיקים. כ-84% מהתיקים נסגרו בשל חוסר ראיות, בכ-14% מהתיקים הוגש כתב אישום אבל רק פחות מחצי אחוז מהתיקים הסתיימו בפסק דין, לרוב כזה שאינו מפצה את המתלוננים כראוי ובעיקר מעשיר את קופת המדינה.

חרף החלטות מנכ"ל וחרף דוחות קודמים שהצביעו על הליקויים הרבים, עניינים רבים לא טופלו כראוי, ואגף הביקורת לא מצא לנכון להמליץ לנקוט סנקציות משמעתיות כלשהן נגד האחראים לכשלים. כך למשל, מתכנני הפעימה השנייה של התחבורה הציבורית בגוש-דן שספגה ביקורת רבה מהציבור ממשיכים עד היום בתפקידיהם, ועד היום אפילו לא הוציאו כמובטח דוח שיפרט את השגי הרפורמה. מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר כי בכוונתו לבחון את ממצאי הדוח ולפעול לתיקון הליקויים.
דוח תלונות הציבור של משרד התחבורה לשנים 2011-2010
דוח זה מסכם את פעילותו של אגף הביקורת ותלונות הציבור )להלן: "האגף"(, בתחום הטיפול בתלונות הציבור לשנים 2011-2010 , ומשקף את היקף התלונות שנתקבלו בתחומים בהם מעורב המשרד. מגוון הפעילות של משרד התחבורה בתחומי התחבורה היבשתית, האווירית והימית, מפגיש את הציבור באופן יומיומי עם המשרד, תאגידיו וזכייניו השונים. הפעילות האינטנסיבית של המשרד ותחומי אחריותו הנרחבים טומנים בחובם, לעיתים, טרוניות וחוסר שביעות רצון מצד הציבור, הבאים לידי ביטוי בתלונות על השירות הניתן להם. פעמים רבות מעלות התלונות ליקויים בדרכי פעולתו של המשרד ותאגידיו, ובכך מהוות משוב חיוני על פעילותם, ומשמשות כלי ניהולי לפיקוח, לבקרה ולקבלת החלטות לשיפור איכות השירות לציבור. באגף הביקורת הפנימית במשרד התחבורה משולב תפקיד הממונה על תלונות הציבור בתפקיד המבקר הפנימי, אשר אי תלותו מעוגנת בחוק הביקורת הפנימית. שילוב התפקידים מאפשר בדיקת תלונות באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי, ומחזק את אמינות ממצאי בדיקת התלונות. אגף הביקורת הפנימית ותלונות הציבור מהווה "גורם על", המפקח על הטיפול בכלל התלונות המתקבלות במשרד התחבורה. כפי שצויין בדוחות הקודמים, לנוכח החשיבות הרבה של תלונות הציבור, הכשיר האגף כוח אדם ייעודי לטיפול בתלונות הציבור ביחידות המשרד השונות, וכן הטמיע תוכנה ייעודית לטיפול בתלונות ציבור. כל יחידה אחראית על הטיפול בתלונות/פניות המתקבלות אצלה, באמצעות ממונה שמונה לצורך כך )להלן "רפרנט"(. האגף מנחה את הציבור )באתר האינטרנט ובמענה הטלפוני( להפנות תלונות נקודתיות, בשלב הראשון, ישירות ליחידות המקצועיות במשרד, ואף מעביר תלונות נקודתיות המתקבלות אצלו לטיפול יחידות אלה. הטיפול בתלונות נעשה באמצעות המערכת הממוחשבת, תוך שקיפות מלאה לאגף הביקורת.

בדוח מפורטים המקרים הבאים:

  • דחיית בקשות לקבלת רישיון נהיגה ציבורי שלא כדין - במקרים בהם נגד מבקשי הרישיונות עמדו תיקי חקירה משטרתיים פתוחים. בעקבות הטיפול בתלונות הנחתה רשות הרישוי את מנהלי המחוזות לא לדחות עוד בקשות בגין תיקי חקירה תלויים ועומדים, שכן אלה אינם נמנים עם התנאים לדחיית הבקשה הקבועים בתקנות התעבורה.
  • סחבת בטיפול בתלונות על חברות אוטובוסים – באחד המקרים ארך הטיפול בתלונה ארבע שנים.

הדוח התייחס לתלונות הנוגעות ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות ברשות הרישוי תוך התמקדות בתחומים הבאים:
  • סחבת בטיפול בבקשות לתגי חניה לנכים.
  • עיכוב בטיפול בבקשות להחלפת תג חניה עקב החלפת רכב.
  • היעדר אפשרות ליצור קשר טלפוני ישיר עם היחידה.
  • נוסח ההודעות על החלטות דחייה של בקשות לתגי חניה.

תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תלונות למשרד התחבורה צומצמו פיקטיבית
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נסים גבאי
25/10/12 16:36
2
ראובן כ.
25/10/12 19:10
3
טולסטוי
25/10/12 20:55
4
סרדינים ממש
26/10/12 02:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחרי ההפסד למכבי ת"א במחזור החולף, הפועל עכו החליטה שלא לנוח בפגרה. העכואים גברו היום (חמישי) במשחק אימון 1:2 על הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית.  את שני השערים לטובת הקבוצה הצפונית הבקיעו דייויד גומז ורועי לוי.

המאמן שמעון הדרי שיתף בעיקר שחקנים מחליפים. עם זאת, ההגנה הייתה אותו דבר כמו בליגה: שניר משען, דדי בן דיין, אדי גוטליב ודין מימוני. אירוע ביזארי נרשם במשחק כאשר בעיטה חזקה של ליאונרדו פאסוס פוצצה דוד מים על אחד הגגות במקום והמים זרמו מהגג למגרש.


25/10/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
בשני המשחקים הראשונים שלה בשלב הבתים של הליגה האירופית השיגה עירוני קרית שמונה נקודה אחת, אבל יצאה עם המון מחמאות. הערב (חמישי, 19:00) בצ'כיה, האלופה הישראלית תנסה להפסיק להיות 'ילדה טובה' ותחפש לרשום ניצחון היסטורי, כאשר תתארח אצל ספרטה פראג במסגרת המחזור השלישי.

"על אף ההישג הגדול וההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית קרית שמונה היא עדיין קבוצה אנונימית יחסית ואנחנו מאוד רוצים לבנות דרך ומורשת גם באירופה", אמר המאמן ברק בכר במסיבת העיתונאים המסורתית. "שני המשחקים הקרובים הם משחקים שבהם חשוב לנו מאוד לקחת נקודות ועל אף הקושי הרב נעשה הכל על מנת שנוציא את המירב".


25/10/2012  |  תומר לוי  |   חדשות
היום לפני 76 שנה, ב-27 באוקטובר 1936, נפתח בית חולים בילינסון, סמוך לעיר פתח תקוה.
25/10/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
מדד אמון הצרכנים הגיע בספטמבר לשפל חדש, ורשם רמה של 38%-, הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה הלשכה לסטטיסטיקה לפרסם את המדד. כך עולה (יום ה', 25.10.12) מנתונים שפורסמו.
25/10/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
קבוצת תנובה הודיעה (יום ה', 25.10.12) לרשתות השיווק ולקמעונאים על עידכון מחירי מוצריה אשר ייכנס לתוקף בתחילת חודש נובמבר. מוצרי תשלובת החלב הלא מפוקחים יעלו בשיעור ממוצע של 3.5%. תנובה מסרה, כי למרות שמחיר הקוטג' אינו מפוקח, מחירו לא יעלה עד להחלטת הממשלה לגבי העלאת מחיר המוצרים המפוקחים מתוך רגישות ציבורית. כמו-כן, נמסר כי הגבינה הלבנה תעלה רק ב-2.5%.
25/10/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il