הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ספורט  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   כלכלה/עסקים  מוניציפלי/מקומי  רכב/תחבורה  תשתית    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
כלכלה/עסקים
מוניציפלי/מקומי
רכב/תחבורה
תחבורה ציבורית
תשתית
ביטוח ופיננסים
כלל פיננסים
כלל פיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
חולמת בקול רם
20/02/2013   |   סתיו שפיר
 
 
 
כלכלה שמצמצת אחריות
19/02/2013   |   מיכל בירן
 
 
 
הרוח היא המנוע
19/02/2013   |   זבולון כלפה
 
 
 
חרף המוגבלות
19/02/2013   |   קארין אלהרר
 
 
 
ביבי, בלינקולן כבר היית?
19/02/2013   |   רלי פנחס
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
מטרוניות בחניון. בקרוב תראו אותן על הכבישים [צילום: אנדי רדולסקו]
תאריך יעד חדש
המטרונית תתחיל לנסוע ב-20 במאי 2013
פרויקט האוטובוס המפרקי המתוחכם בחיפה ובקריות יתעכב בחצי שנה מטרוניות ראשונות ייראו על כביש 4 בחודש ינואר פעימה ראשונה - בקריות בתכנון: נתיבי תחבורה ציבורית על רכס הכרמל
   אבי בר-אלי
פרויקט המטרונית בחיפה נדחה למאי 2013

   עידן יוסף
המטרונית: אינטרנט אלחוטי ופרסומות באוטובוס

לוח זמנים לפרויקט
2009-2008 - מכרז PQ ומכרז ראשי
11/2010 - חתימת חוזה מול הזכיין
11/2013 - מועד הפעלה חוזי
מאי 2013 - מועד הפעלה מעודכן

נת"ץ על רכס הכרמל
ברכס הכרמל מתכננת עיריית חיפה להקים שני נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) דו־כיוונים - בין תחנת הכרמלית בגן האם לאוניברסיטה. הנתיבים יהיו במקום מקומות החניה הקיימים היום, שיעברו לארבעה חניונים תת-קרקעיים הסמוכים לציר - בצמתים חורב, כיכר ספר וצפרירים-שדרות מוריה וכן במרכז הכרמל. מסלול הנת"צים, שישמש אוטובוסים ומטרוניות, יעבור בציר הרכס לאורך שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב ושדרות אבא חושי. שני מקטעים מהציר יבוצעו במנהרות של כ-500 מטר שייכרו, בהן יסעו כלי רכב פרטיים כשהנת"ץ עובר מעליהם. ההעדפה לתחבורה הציבורית תאט את מהירות נסיעת הנהגים הפרטיים. ציר הכרמל אומנם ראשי אך השכונות נמצאות סביבו, ולכן דרושה גם תחבורה מזינה שתיכנס לשכונות פנימה.

  מצגת: המטרונית - לקחי ביניים  
  רקע על כלי המטרונית והשותפים בפרויקט ה-BRT  
  מצגת: מידע תחבורתי במטרופולין  
> לוח זמנים לפרויקט


> נת"ץ על רכס הכרמל


ביום שני, 20 במאי 2013, ימים ספורים אחרי חג שבועות, תחל לפעול המטרונית בחיפה ובקריות. כך גילה קובי מגמי מחברת יפה נוף, במסגרת כינוס יום התחבורה הציבורית שקיימה עמותת תחבורה היום ומחר.

"אנחנו מאמינים שהמועד ריאלי, למרות שזה לחוץ בזמן", אמר מגמי, שהתייחס גם לעיכוב של כחצי שנה בהפעלת פרויקט האוטובוס המפרקי המתוחכם, שנגרם כתוצאה מריבוי הגורמים המעורבים בו שגרם למחלוקות לא מעטות, בין היתר בנושא גבולות האחריות.

בינואר הקרוב יתחילו תושבי הצפון לראות מטרוניות נוסעות בכביש 4. בחודש זה גם יחל פרסום והסברה לקראת "פעימה מקדימה" שתיערך בקריות.

כלקח מהרכבת הקלה בירושלים, הכרטוס כולו יתבצע על הרציפים, כדי להגדיל את מהירות הגבייה מהנוסעים כדי שלא לעכב את הנוסעים. בין היתר ייעשה שימוש במכשירי כירטוס מתקדמים מדגם TVM ומדגם CLM, במכשירי ספירת נוסעים ובמצלמות שיצלמו את הנוסעים לצורך בקרה ולצורך שמירת הסדר הציבורי.

יהיה זה פרויקט ה-BRT הראשון בישראל. הוא כולל שלושה קווים:
  • מצפון הקריות (א"ת כורדני) עד חוף הכרמל (הקו הראשי)
  • מצפון הקריות (א"ת כורדני) עולה להדר
  • מקריית אתא עד שכונת בת גלים בחיפה

במסגרת הפרויקט יסעו 90 מטרוניות - 84 מהן מופעלות בדיזל ו-6 היברידיות שיפעלו כניסוי. המטרוניות נמצאות בחניונים בישראל ועוברות טסטים והרצות. גם המטרוניות ההיברידיות נמצאות כאן ועברו בהצלחה את בדיקות משרד התחבורה.

בניגוד לפרויקטים אחרים, הממשלה נושאת באחריות לגבי חלק מהמרכיבים בהם היא אינה נושאת באחריות בדרך כלל, וזאת לנוכח ראשוניות הנושא בישראל המצריכה ליווי צמוד. מלבד תשתיות, משקיעה הממשלה במערכות תומכות למידע ולאכיפה אלקטרונית. היא תחשמל את הרציפים, תטפל בתקשורת במסלולי המטרונית וברציפים, תעמיד מרכז שליטה ובקרה וחניון למטרוניות, תיצור תזמון רמזורים, תלווה את הזכיין ותעסוק גם בפרסום ובהסברה.

חלוקת הסיכונים תהיה באופן בו סיכוני הפדיון יהיו ברובם המכריע על הממשלה וסיכוני הגבייה על המפעיל - חברת דן בצפון. כלומר, המפעיל יהיה קבלן משנה של הממשלה לצורך גבייה ותהיינה עליו בקרות. את הכסף יקבל המפעיל לפי הנסיעות שיבצע בפועל. על נסיעות שלא יבוצעו הוא עלול לשלם קנסות גבוהים.

תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 1 ] מוצגות [ 1 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הבטיחו 2009
12/11/12 12:16

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |