|
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הרווח נקי של התעשיה האוירית ברבעון השלישי של 2012 הסתכם ב-14 מיליון דולר - גידול של 466% בהשוואה לרווח נקי בסך 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מקורו בעיקר בהכנסה חד פעמית בסך כ-26 מיליון דולר בגין פיצוי שהתקבל מאחד מקבלני המשנה של החברה. ברבעון מקביל אשתקד גדל הרווח עקב הורדת סיכונים בפרויקטים שהסתיימו.
המכירות ברבעון הסתכמו ב-751 מיליון דולר בהשוואה ל-817 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 8%. המכירות לייצוא מהוות 76% מסך המכירות והסתכמו ב-568 מיליון דולר. נתח המכירות לשוק הצבאי מהווה 72% מסך המכירות והוא הסתכם ב-540 מיליון דולר. הירידה במכירות נובעת מצמצום בהיקף הפעילות, בעיקר בשוק האזרחי, בתחום תחזוקת מנועים והסבת מטוסים וכן מעיכובים בפרויקטי פיתוח בחטיבות הצבאיות, שגרמו לדחייה בהכרה בהכנסות.
לחברה צבר ההזמנות בסך 9 מיליארד דולר המהווה למעלה משנתיים וחצי פעילות. 86% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל.
ברבעון הנוכחי, ב-19 בנובמבר, חתמה החברה על הסכם עם חברת חלל בסך 195 מיליון דולר לפיתוח וייצור הלוויין "עמוס 6" ומתן שירותי תפעול במסלול למשך חיי הלוויין. הלוויין מתוכנן לאורך חיים בחלל של 16 שנים לפחות. שיגורו מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2015. ביולי חתמה החברה על שני הסכמים במסגרת הסכם הבנות שנחתם בין משרד הביטחון
הישראלי לבין משרד הביטחון האיטלקי: עסקה בסך 750 מיליון דולר במסגרתה תייצר ותספק החברה שני מטוסי התראה ובקרה אווירית ובנוסף, תחנות קרקע ותמיכה לוגיסטית, ועסקה בסך 182 מיליון דולר במסגרתה תפתח, תייצר ותספק לוויין תצפית. הלוויין מתוכנן לאורך חיים בחלל של כ-7 שנים ואספקתו צפויה בשנת 2015. השפעת שתי עסקות אלו על צבר ההזמנות של החברה מסתכמת ב-945 מיליון דולר.
יוסי וייס, מנכ"ל החברה, מסר כי "קיטון בימי העבודה גרם לירידה ברמת המכירות מחד-גיסא ולקיטון הוצאות ההנהלה וכלליות מאידך-גיסא. החברה מתמודדת עם עיכובים מסוימים בפרויקטים עתירי פיתוח שמחייבים מתן פתרונות יצירתיים בזמן קצר. עיכובים אלה גרמו אף הם לירידה ברמת המכירות ברבעון. על-אף העיכובים וההוצאות החד פעמיות שנרשמו ברבעון, החברה חזרה למסלול של רווחיות ומבצעת את כל הנדרש על-מנת לחזור למסלול של גידול".