"מכרז ההסעות שפרסם משרד האוצר מונע משיקולים זרים ומשוא פנים ותנאי הסף שנקבעו בו הינם בניגוד להחלטת הממשלה לעידוד שילובם של עסקים קטנים ובינוניים ברכש הממשלתי". כך נטען בעתירה שהוגשה (ג', 1.1.13) לבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי הארגונים היציגים של חברות ההסעה והמוניות.
לדבריהם, לנוכח התלונות והפניות הרבות שקיבלו מחבריהם ולנוכח טענתם לסירוב מצד פקידי האוצר לאפשר תחרות הוגנת ושוויונית, הם החליטו כי אין מנוס אלא לפנות לבית המשפט והגישו עתירה לביטול המכרז ותנאי הסף, וביקשו צו ביניים למניעת המשך הליכי המכרז.
המכרז, המוערך בהיקף של כחצי מיליארד שקל, אמור לכלול את כל משרדי הממשלה, המשטרה, השב"ס, בתי הספר, בתי חולים ומעונות ממשלתיים ומוסדות ממשלתיים.
העתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין גיל להב, מגוללת את הכשלים הרבים לכאורה שאירעו במכרז הקודם, אשר הביא ליצירת ריכוזיות בשוק ולמחירים מופקעים על חשבון הקופה הציבורית. כל אלה הובילו לתלונות שהוגשו לממונה על ההגבלים העסקיים,
מבקר המדינה והחשבת הכללית.
בעתירה נטען כי במכרז החדש נקבעו תנאי סף שרק חברות בודדות יכולות לעמוד בו, תוך פגיעה בתחרות ובשוויון ותוך הסתרת אומדני השירות ואופן בחירת הזוכים במכרז, באופן המקנה יתרון מאוד גדול לשלוש החברות שזכו במכרז הקודם. כמו-כן, הועלה חשש כבד שמידע זה, שהינו בעל ערך כלכלי עצום, יימסר החוצה על-ידי גורמים במשרד האוצר שהנתונים בידם.
העתירה הוגשה גם כנגד הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, אשר אמונה על יישום החלטת הממשלה בדבר עידוד פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים ושילובם ברכש הממשלתי.
לטענת העותרים, "הריכוזיות פוגעת בסופו של יום בענף בכללותו, פגיעה שבעתיד תביא לצמצום התחרות בענף, לריכוזיות וייקור המחירים לצרכן".
טרם נמסר כתב הגנה.