|
יציבות בפדיון רשתות המזון [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
סך הפדיון של רשתות השיווק (במחירים קבועים) גדל ב-3.7% בשנת 2012 בהשוואה ל-2011, בהמשך לעלייה של 1.4% בשנת 2011. כך עולה (יום ב', 21.1.13) מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בפדיון רשתות המזון חל גידול של 2.5% (במחירים קבועים), בהשוואה ל-2011, בהמשך לעלייה של 0.8% בשנת 2011.
בחודשים אוקטובר-דצמבר 2012, הרבעון האחרון של השנה שעברה חלה על-פי נתוני מגמה בחישוב שנתי, ירידה של 2.6% בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת בהמשך לירידה חדה יותר של 3.4% בשלושת החודשים יולי-ספטמבר.
רשת שיווק, לפי הנתונים, כוללת מערכת של לפחות שלוש חנויות, ללא קשר לענף המסחר.
בפדיון של רשתות המזון, חלה ירידה של 0.1% בחישוב שנתי באותה התקופה, לאחר ירידה של 3.1% בחודשים יולי-ספטמבר.
עוד פרסמה הלשכה את נתוני הפדיון למגוון רחב של קטגוריות של רשתות, מתחילת השנה ועד לסוף חודש נובמבר. אלה מלמדים על עלייה של 8.5% בפדיון רשתות הטקסטיל וההלבשה מתחילת השנה ועד סוף נובמבר לעומת התקופה המקבילה ב-2011. ברשתות מוצרים בני-קיימא (מוצרים שאפשר להשתמש בהם שימוש חוזר וממושך יותר משנה אחת) חלה עלייה של 1.2% בפדיון וברשתות קטגוריית ה"שונות", הכוללת רשתות מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה, חלה עלייה של 4.2% לעומת התקופה המקבילה. רשתות מכירת הדלקים רשמו עלייה של 1.8% בפדיון. כל הנתונים מלמדים על האטה בעליית הפדיון לעומת הנתונים הקודמים שפורסמו, עד לסוף חודש ספטמבר.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני-קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על-ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.