|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

המחאה כשלה: אושר ישוב בדואים בנגב

הממשלה אישרה את המלצות השר בגין להסדרת התיישבות הבדואים בנגב על-פי התוכנית, יקבלו הבדואים כ-62% מתביעות הקרקע שלהם ופיצוי כספי על השאר. המדינה תכיר ברוב יישובי הבדואים
27/01/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
המדינה תכיר ברוב יישובי הבדואים

הממשלה אישרה (יום א', 27.1.13) את המלצות השר בני בגין להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, ברוב של 16 בעד, 3 נגד ונמנע אחד. על-פי התוכנית, יקבלו הבדואים כ-62% מתביעות הקרקע שלהם ופיצוי כספי על השאר. המדינה תכיר ברוב יישובי הבדואים.

אישור ההמלצות התאפשר לאחר שביום שישי דחה נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, על הסף עתירה לבג"ץ שהגישה תנועת רגבים, למנוע מן הממשלה לקבל בישיבתה החלטה על שינויים במדיניות ההסדרה של ההתיישבות הבדואית בנגב. גרוניס נימק את החלטתו בכך שמדובר בעתירה מוקדמת, משום שהוגשה לפני שהממשלה קיבלה החלטה בעניין. בית המשפט קבע שלאחר שתתקבל החלטת הממשלה תהיה הדרך פתוחה לעתור נגדה, וכך אכן בכוונת התנועה לעשות.

ממזכירות הממשלה נמסר כי המלצות השר בגין גובשו בעקבות מהלך הקשבה חסר תקדים שערך בגין בקרב הבדואים בנגב, במהלכו פגשו השר וצוותי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים יותר מאלף בדואים וכן קבוצות וארגונים שלהן עניין בנושא. בהחלטתה, הממשלה אימצה את המלצת ועדת שופט ביהמ"ש העליון בדימוס, אליעזר גולדברג, שלפיה הוצע "להכיר ככל הניתן בכל אחד מן הכפרים הבלתי מוכרים אשר קיימת בו מסה מינימלית של תושבים, כפי שתיקבע, ויהיה לו כושר נשיאה מוניציפלי, ובתנאי בל יעבור שהכרה זו לא תעמוד בסתירה לתוכנית המתאר המחוזית". ההערכה היא שלאחר יישום המתווה מרבית הבדואים המתגוררים בישובים שתכנונם לא מוסדר, יוכלו להמשיך להתגורר במקומם לאחר הסדרת התכנון.

בעניין תביעות הבעלות הוחלט בין היתר, כי התמורה, בקרקע או בכסף, תינתן על כל שטח התביעה, ולא רק על מחציתה - כפי שנקבע בהחלטת הממשלה הקודמת.

הממשלה אישרה את הצעת החוק הקובעת מסגרת מחייבת וקצובה בזמן, שלפיה אם בתוך חמש שנים תובע בעלות לא יסכים לפשרה המוצעת, לתביעת הבעלות שלו לא יהיה עוד כל תוקף והקרקע תירשם על שם המדינה.

נמסר כי התוכנית מחזקת משמעותית את גורמי האכיפה בשטח.
התוכנית אותה קיבלה הממשלה תועבר להליכי חקיקה בכנסת החדשה, מיד עם כינונה של הממשלה הבאה. במקביל, משקיעה הממשלה בתוכנית חומש בהיקף חסר תקדים של כ 1.2 מיליארד שקלים לקידום הצמיחה והפיתוח הכלכלי של הבדואים בנגב ומאות מיליוני שקלים נוספים בפיתוח תשתיות בישובים הבדואים.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בישיבה: "מטרת ההחלטה ההיסטורית הזאת - לשים קץ להתפשטות הבנייה הבלתי חוקית של הבדואים בנגב ולהביא לשילוב טוב יותר של הבדואים בחברה הישראלית. כל ממשלות ישראל נמנעו מטיפול בנושא הזה, אבל ההחלטה האמיצה הזאת תאפשר להמשיך בפיתוח המשגשג של הנגב לטובת כלל תושביו".

השר בני בגין אמר: "זהו ההסדר הרחב ביותר שהמדינה יכולה להציע. התוכנית היא ביטוי של רצון טוב ונכונות של הממשלה להגיע לפתרון, מבחינת הממשלה חשוב שהתוכנית תקובע בחקיקה. הבדואים אינם "שקופים"; הבדואים הם אזרחים שווי זכויות המהווים חלק בלתי נפרד מהנגב. ולממשלה יש אחריות לסייע לבדואים להיחלץ ממצוקותיהם ולהבטיח עתיד חיובי לילדיהם. ועתה אנו מצפים להיענות הבדואים להצעה זו".

השר משה יעלון אמר: "זו החלטה היסטורית שכל הממשלות הקודמות נמנעו מלקבל. המצב הנוכחי הוא טוב רק לקיצוניים האיסלאמיים, לפורעי החוק, ולמי שרוצה לנגח את מדינת ישראל, ולכן צריך לשנותו מהיסוד".

השר יצחק אהרונוביץ' אמר: "כל יום שעובר בלי החלטה - המצב מתקרב להיות בלתי הפיך. אישור החוק חשוב מאוד גם למימוש האכיפה בשטח".

השר אבי דיכטר אמר: "זו ההצעה הכי נכונה, הוגנת, נדיבה וחזקה שניתן להציע כיום. אם נחכה המצב יחריף והמחיר יהיה גבוה יותר".

מנהיגי הבדואים מתנגדים לתוכנית ודורשים הכרה בכל הקרקעות שעליהן הם דורשים בעלות.

תגובות נוספות:

  • ראש מועצת עומר, פיני בדש: "התוכנית שאושרה תחמיר את המצב. לדבריו, המסר שהממשלה מעבירה לבדואים הוא 'כשלוחצים - מקבלים'. על-פי ההחלטה יקבלו הבדואים את כל מרכז הנגב, ובעוד כמה שנים יפלשו לעוד שטחים בשל קצב הריבוי הטבעי שלהם".

  • ח"כ דב חנין: "כל פתרון לסוגיית הכפרים הלא מוכרים, חייב להיעשות תוך הידברות והסכמות עם האזרחים הערבים הבדואים. בוודאי שבנושא כל כך רגיש, אסור לבצע מחטף בממשלת מעבר. ואסור לקבל החלטה שהפרטים שלה אינם ידועים אפילו לאזרחים המעורבים. כאשר מקימים עשרות חוות בודדים בנגב, אין שום סיבה להכיר בישובים כפריים רק מכיוון שהם בדואים".
הסדרת התיישבות בדואים בנגב - סיכום מהלך ההקשבה לציבור לגבי תזכיר החוק להסדרת התיישבות בדואים בנגב והמלצות למדיניות ולתיקון תזכיר החוק
ביום 11.9.11 קיבלה הממשלה את החלטתה מספר 7373, לאמץ את דו"ח צוות היישום של המלצות ועדת גולדברג לסוגיית הבדואים בנגב )"מתווה פראוור"(, ועמה פורסם תזכיר החוק להסדרת התיישבות בדואים בנגב. בהחלטת הממשלה נקבע עוד, כי יתקיים הליך מיוחד של הקשבה לציבור במשך ששה שבועות. הליך ההקשבה הוארך לכדי שלושה חודשים ויותר, וכלל עשרות פגישות עם יחידים, קבוצות וארגונים, רובן בנגב )נספח 1(. ההקשבה הפעילה לציבור הולידה תובנות שמהן עלה הצורך בשינויים מסוימים בתזכיר החוק, אך גם עלה ממנה הצורך להותיר על כנו את מבנהו היסודי של החוק, כולל סופיות ההסדר ומתן הכלים הנחוצים למימושו. דו"ח זה מסיים תהליך מורכב בן חמש שנים לקביעת מדיניות הממשלה בנושא זה, ובהתאם להמלצות הכלולות בו הוכנה על ידי משרד המשפטים טיוטת חוק מעודכנת. להלן יובאו עיקרי הדברים וההמלצות הנובעות מהם.
סקירה על הריסת בתיהם של הערבים-הבדואים בנגב
אנו מציינים זו השנה השלישית את יום זכויות האדם הבינלאומי שבו אישר האו"ם את ההכרזה לכל באי עולם, בדוח העוסק בהפרה בוטה של זכויות אדם בנגב. במרכזו של הדוח עומדת סוגית הריסת הבתים בכפרים הבדואים בנגב. בדרך כלל עוסק הדוח בכפרים ה"בלתי מוכרים" אך השנה בקשנו לצרף גם את סוגית הריסות הבתים בכפרים המוכרים, כיוון שזו הופכת לצערנו להתנהלות שגרתית. ביום זכויות האדם ברצוננו לחשוף בפני הצבור הרחב, כפי שעשינו בשנים קודמות, נושא כאוב זה של הריסת בתים, המותיר מידי שנה אלפי אנשים, נשים וילדים עם צלקות נפשיות קשות וחוסר אמון במערכת המדינתית האמורה להגן על זכויות האזרחים. באבטחת ההריסות לוקחים חלק מאות אנשי משטרה ויחידות מיוחדות כמו: מתפ"א – מנהלת תיאום פעולות אכיפה, הסיירת הירוקה, פקחי מינהל מקרקעי ישראל, פקחי משרד הפנים, משטרה, יחידות מסתערבים, פקחי קק"ל ועוד. כל אלו המפעילים אלימות ומותירים משפחות ללא קורת -גג לראשן, משפחות שלא תשכחנה את היום הארור בו ביתן נהרס, משפחות שמידת הניכור בינן לבין המדינה רק תלך ותגדל.
תהליכים של נישול בנגב-נאקב: מדיניות תביעות הנגד כלפי הערבים הבדואים
דין וחשבון זה נערך על מנת לעורר את תשומת ליבו של הציבור לגבי התנהלותה של מדינת ישראל, אשר בוחרת להגיש תביעות -נגד לבתי המשפט בתגובה לתביעות בעלות על קרקע שהוגשו נגדה על ידי אזרחים בדואים. מדיניות תביעות-הנגד היא אחת ממספר דרכי פעולה בהן נוקטת ממשלת ישראל על מנת להמשיך ולנשל את תושביו הבדואים של אזור הנגב מנחלות אבותיהם. במהלך שנות השבעים של המאה הקודמת הגישו לבתי המשפט אזרחים ערבים-בדואים, תושבי הנגב, יותר משלושת אלפים תביעות בעלות על קרקע במסגרת הליך הסדר זכויות במקרקעין מול מדינת ישראל. בעשור האחרון מגישה המדינה תביעות כנגד אותן תביעות בעלות. להבדיל מתביעות האזרחים שעוכבו במשך עשרות שנים במערכת המשפטית, זוכות תביעות המדינה לטיפול יעיל והן מוכרעות לטובתה. הדו"ח ממקם את מדיניות התביעות הנוגדות הנוכחית בהקשר הרחב יותר של . תהליך נישול האדמות אשר בבעלות אזרחי ישראל הערבים, אותו מבצעת המדינה מאז שנת 1948 לאחר מכן נדון בצעדים שנוקטת הממשלה למען צמצום ההכרה בזכויות הקרקע של תושבי הנגב הבדואים. נתמקד במדיניות החדשה של ממשלת ישראל בעניין זה, כלומר במדיניות תביעות-הנגד. במסגרת מדיניות זו ממשלת ישראל פירשה מחדש את החוקים הבריטיים והעותומניים הנוגעים לדבר, אשר נחקקו החל משנת 1858 , ויצרה טיעון משפטי מוטה. בהתבסס על טיעון זה, יכולה המדינה לסרב לטענות הבעלות של האזרחים הבדואים על השטחים שתבעו. תביעותיהם של הבדואים לבעלות על הקרקע הגיעו לדיון בבתי המשפט יותר משלושים שנה לאחר שהוגשו. עד כה, קיבלו בתי המשפט את כל טענותיה המשפטיות של הממשלה, מה שהביא למאה אחוזי הצלחה למדינת ישראל במאות תביעות -נגד עד כה. נטען, כי באמצעות מדיניות זו מפעילה המדינה לחצים כבדים על הבדואים למען יוותרו על תביעות הקרקע ויסכימו לקבל את הפיצוי הזעום המוצע להם. לסיום, נדון בכשלים החמורים העומדים בבסיס טיעוניה המשפטיים של המדינה, ובבסיס מדיניות תביעות-הנגד בכללה.

תאריך:  27/01/2013   |   עודכן:  27/01/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המחאה כשלה: אושר ישוב בדואים בנגב
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלםייד עבדאללה
27/01/13 21:26
2
פוליגרף
27/01/13 21:50
 
שאול לוי
28/01/13 02:40
3
דן כוכבי
27/01/13 22:18
4
דרור5
27/01/13 22:48
5
דמוגרף
27/01/13 23:29
6
צנחן
28/01/13 00:27
7
גימי-יהודי מיהודה
28/01/13 00:47
8
איריס כהן
28/01/13 05:49
9
וחוק מרפסות
28/01/13 07:50
10
נירון קיסר
28/01/13 08:03
11
יהוידע
28/01/13 08:08
12
האלה פסיכה
28/01/13 08:10
13
פינטו
26/02/13 07:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"ר הארגון השחקנים, ניר אלון, שיגר היום (ראשון) מכתב ליו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל ולראשי קבוצות ליגת העל והבהיר שוב את עמדת הארגון לפיה מספר הזרים צריך לרדת באופן דרסטי, בדרך לנורמה של רוב לשחקנים הישראלים על המגרש.

באמצע חודש פברואר אמורות להיערך פגישות בין ארגון השחקנים למנהלת ולקראת סיום ההסכם בין הצדדים לגבי מספר הזרים בסיום העונה הנוכחית, ביקשו בארגון להבהיר את עמדתם העקרונית.


27/01/2013  |  רועי גלדסטון  |   חדשות
אישה בת 28 שהגיעה (יום א', 27.1.13) לבית חולים סורוקה לאחר שלושה ימי מחלה, עדיין לא ידוע אם שפעת או דלקת ריאות, מתה בבית החולים. נסיבות מותה נבדקות.
27/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
אוהד ג'רפי מחדרה נבחר (26.1.12) למתווך המצטיין של חברת התיווך רימקס. הוא גרף בשנת 2012 הכנסות מעמלות (מכירת דירות) יותר מכל סוכן אחד ברימקס - הרבה יותר ממיליון שקל לשנה. כן הגיע למקום הראשון במספר הדירות שמכר, יחד עם דור אלימלך מבאר שבע. ג'רפי ואלימלך תיווכו אשתקד כל אחד ביותר מ-100 עסקות.
27/01/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בניין בן שתי קומות ברחוב המיסדים 2, במרכז רעננה, יהרס בקרוב, במסגרת תמ"א 38, ועל המגרש הריק יבנה היזם בניין חדש בן שש קומות ובעל 13 דירות.
27/01/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות

פרשת הגזענות הנוכחית של חלק מאוהדי בית"ר ירושלים, שמחו על כוונת המועדון להחתים שני שחקנים מוסלמים מטרק גרוזני, כבר חצתה את גבולות ישראל. אחרי המרמור של אחד המועמדים ודבריו של מנהל הקבוצה, גם נשיא צ'צ'ניה התייחס לנושא בראיון לתקשורת בארצו.


27/01/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il