משרד התחבורה מתחייב להגביר את הפיקוח והאכיפה בקווי ההפרדה באמצעות הפעלת פקחיות ובקריות בקרב מפעילי התחבורה הציבורית. נציגי המשרד, שדיברו (יום א', 3.3.13) במסגרת ישיבת ועדת השרים לקידום מעמד האישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה בירושלים, הדגישו כי העובדות מטעם המשרד יעסקו במכלול הפיקוח והבקרה שאמור פקח לעשות באוטובוסים, ולא רק בנושא
הדרת נשים.
בישיבה התברר כי הנחיות הממשלה למשרד התחבורה לא מולאו כפי שדרשה, והדבר היווה גורם ממריץ לתופעת הדרת הנשים בקווי האוטובוס שמתכנן המשרד עבור חרדים.
בדיון התבררו המחדלים הבאים:
- קו הטלפון של מוקד הביטחון בתחבורה הציבורית, הפועל 24 שעות ביממה, כלל אינו מפורסם לידיעת הציבור, למעט לפני כשנה בה הופיע המספר (1800-800-355) באתר משרד התחבורה. יצוין, כי מלבד תלונות על הדרת נשים, מסרב משרד התחבורה כי המוקד יוכל לקבל מנוסעים דיווחים על מקרי אלימות אחרים;
- ההנחיה להדביק דיבקיות ("סטיקרים") עמידות וגדולות האוסרות על הטרדת נוסע בעניין מקום ישיבה לא נתלו באוטובוסים רבים, בפרט לא בכאלה המשרתים את המגזר החרדי;
- נהגים רבים אינם מודעים להנחיות האוסרות הדרה. יצוין, כי גם משרד התחבורה עצמו אינו מפרסם באתר שלו את ההנחיות ומסרב למסור אותן לכלי התקשורת.
בדיון הוחלט עוד לחייב את כלל מפעילי התחבורה הציבורית לבצע רענון של ההנחיות והנהלים כך שכל נהג יכיר אותן על-בוריין. עוד הוחלט כי בדיבקיות יצוין מספר הטלפון של מוקד הביטחון בצורה בולטת.
עם זאת, קיבלה הוועדה, בראשות השרה
לימור לבנת, את טענת משרד התחבורה כאילו "אין כזה דבר קווי הפרדה" ונמנעה מלטפל בשורש הבעיה ולאסור מסלולים ייחודיים המאפשרים לקווים המיועדים למגזר החרדי לדלג על תחנות עצירה אסטרטגיות במהלך המסלול.
מדברי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, התברר כי למרות שחלפו יותר משבועיים מאז הוטרדה הנוסעת נעה קנטמן בידי נוסעים חרדיים ויממה לפני המועד שקצב לו שר התחבורה להגשת מסקנות החקירה עליה הורה,
עדיין אין מסקנות, איש לא נתן את הדין ולא נוסחו כללים חדשים במקום הכללים העמומים, שיבהירו את האיסור להדיר נשים.