הכנסות קבוצת בזק בשנת 2012 הסתכמו בכ-10.28 מיליארד שקל לעומת כ-11.37 מיליארד שקל בשנת 2011, ירידה של כ-9.6%. כך עולה (יום ה', 14.3.13) מפרסום דוחותיה הרבעוניים של הקבוצה.
הירידה בהכנסות הקבוצה נבעה ברובה מירידה בהכנסות בתחום ה
סלולרי ובמיוחד כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה סלולרי (קיטון של כ-704 מיליון שקל) לצד ירידה בהכנסות משירותי סלולר (קיטון של 376 מיליון שקל).
הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכמו בכ-2.45 מיליארד שקל לעומת כ-2.65 מיליארד שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה של כ-7.6%.
הרווח הנקי לבעלי מניות ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכם בכ-519 מיליון שקל לעומת 524 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד, ירידה בשיעור של כ-1% בלבד. הירידה הקלה ברווח הנקי נבעה מעליה בהוצאות המיסים. הרווח ב-2012 כולה לבעלי המניות הסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל - ירידה של 10% לעומת כ-2.06 מיליארד שקל ב-2011.
החברה תחלק דיבידנד בגין סך יתרת הרווח המיוחס לבעלי המניות למחצית השנייה של שנת 2012 בהיקף של 861 מיליון שקל. ביחד עם הדיבידנד השוטף, תשלם החברה את התשלום חמישי של הדיבידנד המיוחד בסך 500 מיליון שקל. סך חלוקת הדיבידנד מסתכמת ב-1.361 מיליארד שקל (כחצי שקל למניה). הדיבידנד השוטף כפוף לאישור אסיפת בעלי המניות, וישולם ביחד עם הדיבידנד המיוחד ב-13 במאי.
הקבוצה גם אשררה את התחזית ביחס לביצועים הצפויים בשנת 2013 אותה סיפקה בחודש שעבר. תחזית הקבוצה לשנת 2013 כוללת רווח נקי לבעלי מניות של 1.7 מיליארד שקל עד 1.8 מיליארד שקל; EBITDA של 4.25 מיליארד שקל עד 4.35 מיליארד שקל ותזרים מזומנים חופשי הגבוה מ-2.7 מיליארד שקל. כמו-כן, בשנת 2013 צפויים להימשך תהליכי ההתייעלות בכל מגזרי הפעילות של בזק. בכוונת החברה להאיץ את היקפי פריסת הסיבים האופטיים עד לחצר הלקוח ובנייני המגורים (FTTB/H), כך שכבר במהלך השנה הקרובה תפרוס החברה רשת סיבים בהיקף משמעותי וקצב הפריסה צפוי להמשיך ולגבור בשנים הקרובות.
מבין החברות הבנות בקבוצה, חברת yes היא היחידה שרשמה גידול שנתי קל בהכנסות, בשיעור של 1.1%, ל-1.63 מיליארד שקל. עם זאת, מספר המנויים של החברה ירד ל-578 אלף - כ-8,000 מנויים פחות לעומת סוף 2011. בשורה התחתונה, רשמה yes הפסד נקי של 310 מיליון שקל - גידול של 35% לעומת ההפסד ב-2011.
ירידה משמעותית בהכנסות רשמה, כצפוי, חברת פלאפון, כחלק מהתמורות שחלו בשוק התקשורת. הכנסות החברה ירדו בקרוב ל-20%, לסכום של 4.46 מיליארד שקל. הרווח הנקי נפל ב-34% ל-698 מיליון שקל. החברה איבדה 47,000 מנויים במהלך 2012.