|
ביטוח לאומי. טירטר אנה ואנה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשויות השלטון נותנות שיעור מאלף (אולי גם מעלף) איך לטרטר משפחה ירושלמית ענייה: המשפחה ביקשה מהביטוח הלאומי גמלה להבטחת הכנסה. הבקשה נדחתה, "כי לפי רשות המיסים יש לכם גם דירה בפתח תקוה". המשפחה: "אין לנו!". ביטוח לאומי: "תוכיחו, דרך רשות המיסים!"
נסעו העניים לתל אביב, כמובן על חשבונם, עמדו בתור וביקשו אישור מרשות המיסים. הפקידים לא מצאו את התיק. המשפחה נסעה לטאבו בפתח תקוה והביאה אישור, שהדירה רשומה על שם אדם אחר. חזרו לירושלים, ונתקלו בקיר הנוקשה של הביטוח הלאומי: "אנחנו דורשים אישור מרשות המיסים, ולנו אין רשות לפנות אליהם!" תמשיכו לרוץ.
בייאושם, פנו העניים לנציבות תלונות הציבור, שפנתה לרשות המיסים. והנה, הוקוס פוקוס, התיק ש"איננו" נמצא! ואכן, הדירה בפתח תקוה נמצאת מזה 57 שנים (!) בבעלות אדם אחר. מקור הטעות: רישום מוטעה של מספר הזהות.
מבקר המדינה דורש מהביטוח הלאומי ליצור קשר ישיר עם רשות המיסים, כי מתברר שיש מקרים רבים כאלו. הביטוח הלאומי: "אנחנו ערים לבעיה" (אז למה לא טיפלתם עד היום?), "ניזום פגישה".
המשפחה אכן קיבלה רטרואקטיבית את כל המגיע לה, 31,250 שקל. אך מי יפצה אותה על הוצאות הנסיעה, הטרדה, אובדן הזמן ועוגמת הנפש?