|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

נא להתנהג בהתאם

היו"ר נגד הח"כים: אוכלים, שותים ומצטלמים

שיחות טלפון במליאת הכנסת, נשנושים ושתייה בעת הדיונים, צילומים או גימיקים הם חלק מנושאי התלונות נגד חברי הכנסת החדשים אדלשטיין רוצה לשים לזה סוף
11/06/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
אדלשטיין. שובר את הראש [צילום: פלאש 90]

כשטיבי העיר לביבי
במהלך דיון מליאה לפני כשנתיים, נזף יושב-ראש הישיבה, אחמד טיבי, בבנימין נתניהו משום שאכל אפיפית (וופל). טיבי הסביר לו את הנוהל שחל לגביו בעת דיון אליו הוא מוכרח להגיע בעקבות דרישה של 40 חברי כנסת: "לראש הממשלה מותר בדיון כזה רק לשתות קפה ולא לאכול וופל".

תלונות מאזרחים ומבאי משכן הכנסת, הנוגעות להתנהלותם של חברי הכנסת בתוך מליאת הכנסת. הצטברו לאחרונה על שולחנו של יושב-ראש הכנסת. במכתב ששלח לח"כים, כתב היו"ר יואל אדלשטיין כי בין היתר הועלו טענות על-כך שישנם חברי כנסת האוכלים ושותים במליאה, מצלמים ומדברים במכשירים סלולריים, או מציגים מעל הדוכן כיתובים לצורך הבעת עמדתם וכיו"ב.

"למן כינוסה הראשון של המליאה", כתב אדלשטיין, "נוכחתי לשמוע, כי חברים רבים נוהגים באופן קבוע לפנות לעמיתיהם בתואר 'מר', 'אדון' או בשם פרטי בלבד, ולא כפי הנוהג המקובל בכנסת".

לדבריו, כל התלונות האמורות נבדקו על-ידיו ונמצאו כנכונות ומדויקות. "למן יומי הראשון בתפקיד אמרתי שאנקוט 'באפס סובלנות' כנגד תופעות של ביזוי וזילות הכנסת. לשמחתי, אנחנו לא שם, אבל אני חושש מהיום שבו נגיע, חלילה, למצב כזה", כתב.

הוא הזהיר כי בימי דיוני התקציב הארוכים, המתישים והסוערים ייבדקו חברי הכנסת על-ידי ציבור הבוחרים העוקב ורואה בהם דוגמה. "על כולנו לנהוג באיפוק, בסובלנות, בכבוד ובנימוס אחד כלפי השני וכלפי הכנסת - ביתנו המשותף והמוסד המכונן של הדמוקרטיה הישראלית", דברי אדלשטיין.
תקנון הכנסת
החלטות בענייני נוהל, כללי האתיקה והחלטות ועדת האתיקה (מעודכן ליום ט' בסיוון התשע"ב - 30 במאי 2012) פירוט שינויים עיקריים שהוכנסו בנוסח התקנון החדש: 1. אפשרות לבחור סגני יו"ר הכנסת לתקופה מוגבלת, כך שתתאפשר החלפתם במהלך הקדנציה גם אם הם לא מתפטרים (ס' 2(ג)). 2. עיגון תפקידו של יו"ר סיעה (ס' 9). 3. קביעת הוראות חדשות לעניין השתייכות סיעתית של ח"כ שהחל לכהן במהלך הקדנציה, לאחר שסיעתו התפלגה (ס' 10). 4. הסדרת האפשרות של הבעת אי אמון בפגרה, לבקשת 61 ח"כים (ס' 21(ד). 5. עיגון ההצבעה האלקטרונית בתקנון (הנוסח הקודם התייחס רק להצבעה בהרמת יד) (ס' 36). 6. הטלת חובה על ראש האופוזיציה לנכוח במליאת הכנסת בכל מהלך הדיון בהשתתפות ראש הממשלה לפי דרישת 40 ח"כים - תחילתה של הוראה זו מהכנסת הבאה (ס' 45(ד)(4)). 7. עיגון סמכותן של ועדת הכנסת, ועדת החוקה והוועדה לענייני ביקורת המדינה ליזום חקיקה מטעמן של חוקי יסוד וחוקים בענייני הכנסת, הבחירות ומבקר המדינה (ס' 80). 8. עיגון ראשון של סמכות יו"ר הכנסת למנות חכי"ם שייצגו את הכנסת בארגונים בינ"ל שהכנסת חברה או משקיפה בהם (ס' 140). וכן יו"ר קבוצות ידידות בין-פרלמנטאריות, שיקיימו קשרים עם פרלמנטים בחו"ל (ס' 139). 9. רביזיה (דיון מחדש) - סעיף מפורט בנושא, כולל עיגון הוראת היועץ המשפטי לכנסת שלפיה יש להמתין לפחות 30 דקות מעת זימון ישיבה לצורך רביזיה ועד תחילת הישיבה (ס' 115). 10. שקיפות פרוטוקולים - קביעה כי ככלל הפרוטוקולים יפורסמו באתר האינטרנט של הכנסת (בנוסח הקודם של התקנון לא הייתה כלל התייחסות לאינטרנט והעיון בפרוטוקולים היה בספריית הכנסת). פרוטוקולים של ישיבות משודרות של ועדת החוץ והביטחון, וכן של ישיבות חקיקה בוועדה זו, לא יהיו חסויים, אלא אם כן היו"ר הודיע אחרת - קודם לתיקון ברירת המחדל הייתה הפוכה (ס' 120(ב)). 11. אפשרות ליו"ר הכנסת להפוך שאילתה רגילה לדחופה אם השר לא ענה במועד, כך שתיענה באותו שבוע (ס' 48). 12. סגני שרים: הרחבת האפשרות של סגני שרים להשתתף בעבודת הכנסת, מטעם השר שמינה אותם, וצמצום אפשרותם לפעול בשם הכנסת (למשל, לא יהיו נציגים בוועדה לבחירת שופטים, לא יציעו הקמת ועדת חקירה פרלמנטארית, לא יהיו חברים בשדולות). דוגמאות למקרים שבהם נקבעו סמכויות לסגני שרים בענייני המשרד שבו מכהנים: האפשרות לדבר בשם הממשלה בכל שלב של הדיון (ס' 31(ג)), האפשרות, בנסיבות מיוחדות, להשיב להצעת אי אמון (ס' 44(ט)(3)), מסירת עמדת הממשלה בקשר להצעות חוק (ס' 77(ג), 82(א)(3) ו-(ג)), האפשרות לטעון נושא חדש (ס' 85), הגשת הסתייגות (ס' 86), בקשה להחזיר הצ"ח לוועדה בעת הקריאה השנייה במליאה (ס' 91), מסירת הודעה במליאה על חזרת הממשלה מהצ"ח (ס' 95), בקשת רביזיה בוועדה (ס' 115).
הצעת כללי אתיקה לחברי הכנסת / טיוטה
כללי האתיקה הקיימים של חברי הכנסת הותקנו בשנת 1983, ומאז נוספו עליהם הוראות רבות, בין אם באמצעות תיקון הכללים ובין אם בנהלים ובהחלטות של ועדות האתיקה. מטרת קובץ הכללים שבפניכם לעגן במסמך אחד את כל הוראות האתיקה, תוך הכנסת שינויים מסוימים בכללים ובהחלטות הקיימים, וכן לנסח את הכללים כך שיהיו ברורים ככל האפשר . כפי שתראו במסמך, קובץ זה מחולק לפרקים, המקיפים את כל נושאי האתיקה הרלבנטיים לחברי הכנסת, וביניהם עיסוק נוסף, ניגוד עניינים, קבלת מתנות, ועדת האתיקה וסמכויותיה. צידו הימני של המסמך כולל פירוט של הוראות האתיקה הקיימות, ובצדו השמאלי מוצגות ההמלצות כפי שגובשו ובו עדת המשנה . הסמכות לאישורם הסופי של כללי האתיקה נתונה בידי ועדת הכנסת. בעת אישור הכללים, תידרש ועדת הכנסת להביא בפני הכנסת גם תיקונים מקבילים לחקיקה ראשית. לפיכך, ובתיאום עם יו"ר ועדת הכנסת, חה"כ יריב לוין, הוחלט כי הצעה זו תונח על שולחן הכנסת כדי לאפשר לחברי הכנסת לעיין בנוסח הכללים ולהעביר הערות לפני שיאושרו בידי ועדת הכנסת.

טופורובסקי יישן בחליפה
טופורובסקי. שטויות בחמש לפנות בוקר

ייתכן כי הקש ששבר את גב הגמל היו שתי התבטאויותיו של חבר הכנסת בועז טופורובסקי. הראשונה שבהן לפני כמה ימים. במסגרת נאום במליאה אמר טופורובסקי: "אני מזיז את התחת שלי, סליחה על השפה, ומגיע לכל המוסדות להשכלה הגבוהה". לכך התכוון אולי אדלשטיין כאשר ציין כי תלונות נוספות התייחסו להתבטאות בלתי-פרלמנטרית בעליל של אחד מחברי הכנסת החדשים מעל הדוכן. התבטאות בלשון שלדברי אדלשטיין לא הייתה מכובדת, ושהיה בה משום פגיעה בכבודה של הכנסת ובכבודו של הדובר עצמו.

ההתנהגות השנייה השנויה במחלוקת הייתה התמונה המצורפת אותה העלה אמש טופורובסקי בה סיפר כי הוא הולך לישון בלשכתו בכנסת לפנות בוקר, אחרי לילה של דיונים. התמונה הוא נראה מכוסה בשמיכה כשכתפו חשופה, באופן שנראה לחלק מן הגולשים כתנוחת דוגמנות.

מתחת לה כתב: "4:51 לפנות בוקר הולך לישון בלשכה בכנסת. אחרי שחברי האופוזיציה החרדים ניסו לעשות לנו תרגיל בכדי לסכל את הצעת החוק של חה״כ עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי, שמטרתה לאפשר (לראשונה!) למנות נשים לוועדה לבחירת דיינים. הם דיברו ומשכו זמן עד 4:17 לפנות בוקר. הם לא הצליחו והחוק ההיסטורי עבר קריאה שלישית ברוב של 33-12. ועכשיו- פעם ראשונה שישן בכנסת, אך אין טעם לחזור הביתה כי היום הבא כבר מתחיל. מקווה שלא יכאב יותר מידי...מזל שיש מקלחת בלשכה".

התמונה עוררה הדים ולא מעט דיונים, והלילה כתב טופורובסקי את ההודעה הבאה בעמוד הפייסבוק שלו: "78 מילים הפסידו לתמונה אחת. לרגע הופתעתי מהקרקס שעשו מהתמונה שלי, אבל אם זה גרם להרבה אנשים להבין שהח״כים החדשים הובילו חקיקה (ביזמת חה״כ עליזה לביא ושולי מועלם-רפאלי) שבזכותה מעתה והלאה דיינים ייבחרו גם על-ידי נשים, אז אני מקבל את הכל באהבה. מעתה והלאה אלך לישון בחליפה."

ריבלין: לאמץ קוד אתי

ח"כ ראובן ריבלין, שהיה יו"ר הכנסת, אמר: "עם כל ההערכה שלי לחברי כנסת שמגלים יכולות גבוהות בדיונים שאני משתתף בהם, חבל לי מאוד שיש מביניהם שבוחרים בדרך קלה כדי למשוך תשומת לב ציבורית. התופעות האלה היו נחלתנו גם בקדנציה הקודמת, ויש לי צער גדול על כך. לדעתי, אם חברי הכנסת לא יודעים להציב לעצמם גבולות, יש להציב להם אותם באמצעות קוד אתי חדש [ראו בראש עמוד זה], שעדיין מונח כטיוטא וממתין לאישור ועדת הכנסת".

ריבלין הוסיף: "האבות המייסדים הבינו שיש מכובדות והדרת קודש בכנסת עצמה, היום המצב שונה. חברי כנסת צריכים להבין שהכנסת משפיעה על שליחותם, והם משפיעים בשליחותם על תדמית הכנסת כולה והאמון בה. חבר כנסת מחויב שלא לבזות את הכנסת על-פי קוד אתי בלתי כתוב. ואם זה לא ברור, המובן מאליו צריך להיכתב ולהיקבע בתקנון הכנסת".

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בועז טופורובסקי   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הדרת נשים   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   ראובן ריבלין   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היו"ר נגד הח"כים: אוכלים, שותים ומצטלמים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איריס כהן
12/06/13 09:20
2
ראיס-פוטין-טיל300
12/06/13 14:39
3
ראיס-פוטין-טיל300
13/06/13 15:13
4
קורןנאוה טבריה
14/06/13 05:38
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ עדי קול, דנה (יום ג', 11.6.13), בפניית ציבור לגבי סגירת משרד אגף הרישוי בנצרת עילית. זהו הדיון השלישי בנושא, אשר נקבע על-מנת לעקוב אחר התקדמות משרד התחבורה בטיפול.
11/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון לילי ארוך, אישרה (יום ג', 11.6.13) מליאת הכנסת, בקריאות שנייה ושלישית תיקון לחוק הדיינים של חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), עליזה לביא (יש עתיד) וקבוצת ח"כים. ההצעה נדונה בוועדת החוקה חוק ומשפט, בראשות ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), שם אושרה בהצבעה חוזרת (רביזיה). ההצעה קיבלה פטור מחובת הנחה.
11/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו הופיע (יום ב', 10.6.13) בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון. בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו) כי "אנחנו נמצאים בתקופה דרמטית ביותר כשאחד הדברים שמטרידים אותי במיוחד זו ההתנהלות של הקהילה הבינלאומית בנוגע אזורנו, בדגש על ההתנהלות של האיחוד האירופי. לא יעלה על הדעת כי האיחוד יחזור בו מהכוונה להכריז על חיזבאללה כארגון טרור על-אף הפיגוע בבולגריה, שחיזבאללה עומד מאחוריו, כמו גם בשל מעורבות הארגון בסוריה. החלטה זו של האיחוד האירופי הופכת אותם ללא רלוונטיים באזור כמו גם ההחלטה להוציא את הכוח האוסטרי מהגולן.
11/06/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
"בנק ישראל איננו מתנגד לייצוא גז" - כך אמר (יום ב', 10.6.13) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אשר הגיע לישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא עתיד התעשיה הישראלית, שם גם נפרדו ממנו חברי הוועדה.
10/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בישראל קיימת תופעת הפליה על בסיס מקום מגורים. גופים שונים שעיסוקם באספקת מוצר או שירותים ציבוריים מפלים קבוצות רחבות באוכלוסיה באספקת המוצר או השירות על בסיס מקום המגורים - של הלקוח. לעתים השירותים או המוצרים כלל אינם מסופקים ולעתים השירותים והמוצרים מסופקים למתגוררים באזורים אלה, אלא שדרישת התשלום עבורם גבוהה מן הרגיל.
10/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
שיווק כבד שומני ייאסר כליל בישראל  /  עידן יוסף
נתניהו: ישראל היא הריבון בהר-הבית  /  עידן יוסף
המשטרה: אין בסיס להאשמות שהטיחה יחימוביץ'  /  עידן יוסף
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
מי ימצמץ ראשון  /  סופיה רון-מוריה
לשתף את הכנסת בדיון הכלכלי  /  מוחמד ברכה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il