מספר ההרוגים בתאונת רכבת המשא שאירעה בסוף השבוע שעבר (5.7.13) ב-Lac-Mégantic בקוויבק הגיע ל-13 ועוד כ-50 עדיין מדווחים כנעדרים.
בפיצוץ מספר קרונות שנשאו נפט גולמי לבתי הזיקוק של קוויבק נהרסו שלושים מבנים בעיר הקטנה, הנמצאת במרחק של כ-250 ק"מ מזרחית למונטריאול.
הגופות השרופות נמצאו במצב קשה ביותר שאינו מאפשר זיהוי, ובני משפחות הנעדרים התבקשו להעביר למשטרה את חפציהם האישיים בניסיון להשוות דנ"א.
מרבית התושבים שפונו מיד לאחר התאונה חזרו לבתיהם כבר במהלך יום שלישי (9.7.13).
סיבת התאונה עדיין נמצאת בחקירת מינהלת הבטיחות בתחבורה. שר התחבורה הקנדי, דניס לבל, אמר כי משרדו שוקד על הבטיחות במערכת הרכבות בקנדה, ומאז שנת 2007 מספר תאונות הרכבת פחת ב-23 אחוזים ואירועי הירידה מהפסים פחתו ב-26 אחוזים.
לבל ציין עוד, כי הממשלה הפדרלית נמנעה במסגרת הקיצוצים בתקציב לצמצם את מספר מפקחי הבטיחות ברכבת, ואדרבה - השקיעה מאז 2009 יותר ממאה מיליון דולר בשיפור הבטיחות במערכת הרכבות.
יתר על כן, ב-1 במאי השנה החמירה הממשלה הפדרלית את הענישה על מפרי החוק והגדילה את הקנסות על חברות הרכבת ב-400 אחוזים אם יימצא שלא עמדו בכללי הבטיחות.
תומאס מולקייר, מנהיג האופוזיציה והמפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), האשים (6.7.13) את הממשלה הפדרלית באחריות לתאונת הרכבת. לדברי מולקייר, תאונת הרכבת היא דוגמה נוספת לקיצוצים לא-אחראיים בתקציב שאושרו על-ידי ממשלת קנדה.
"יותר ויותר מוצרי נפט מועברים ברכבת ברחבי קנדה ובכך טמונות סכנות בטיחות", אמר מולקייר. "בה בעת הממשלה הקונסרבטיבית מקצצת בתקציב הבטיחות בתחבורה", קיצוץ שבא לידי ביטוי בהקטנת מספר בדיקות הבטיחות למרות הגידול בהפקת הנפט.
המפלגה הקונסרבטיבית תקפה את מולקייר והאשימה אותו בניצול ציני של האסון לצרכים פוליטיים בהחלטתו לתקוף את הממשלה בעת בה עדיין לא נמצאו כל הנעדרים ולא התבררו סיבות התאונה.
ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, ביקר בעיר שאזור הדאונטאון שלה נפגע קשה באסון. במסיבת עיתונאים אמר הרפר, כי מדובר באירוע רב-נפגעים שיטלטל את העיר הקטנה הנראית כ"אזור מלחמה". הרפר התחייב לסייע במאמצי השיקום של העיר.