ב
משרד התחבורה בוחנים את האפשרות לבטל את המבחן (טסט) הפנימי בנהיגה, שהדעות המקצועיות לגביו חלוקות. כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.
נושא זה היה אחד מני כמה עליהם השיב יצחקי במכתב תשובה לחברי ההנהגה הצעירה של הבית היהודי, שנשלחה באמצעות הח"כ מטעמה יוני שטבון.
בפנייה נאמר כי התלמיד נאלץ לשלם על 10 דקות טסט פנימי (במקרה הטוב)- טסט שאין לו קריטריונים ברורים או זמן קבוע - מחיר של שני שיעורים שלמים.
כמו-כן ביקשו הפונים למצוא את הדרכים להוזיל את מחירי לימודי הנהיגה ולהשוותם לאלה הנהוגים בעולם, כפי שהיה עד לביטול הפיקוח על מחירי הנהיגה ומחירי הטסטים לפני עשור, שהיה אמור לגרום למורי הנהיגה להתחרות ביניהם. במקום זאת התייקר מחיר הטסטים במאות אחוזים. גם מחיר שיעור בודד עלה מסכום שנע בין 70 ל-90 שקלים לפני חמש שנים ל-130 שקלים כיום.
המנכ"ל השיב כי הוא כופר בטענה ולפיה הטסטרים מכשילים בכוונה. הוא הסביר כי רק האגרה נמצאת כיום בפיקוח, אך כעת קיימת כוונה להטיל פיקוח על העמדת הרכב לטסט וזאת מפאת מחירים מופקעים מצד מורי הנהיגה.
"הבית היהודי אינו פועל נגד מורי הנהיגה ולכן ביקשנו לבחון גם הורדת מיסים על רכבי המורים והכרה בהם כרכבי עבודה. עם זאת, החזרת הפיקוח על הטסטים תוזיל בצורה משמעותית את מחירי הלימוד, ואדם שעבר רק בטסט חמישי יחסוך אלפיים שקלים
על-פי מסמך שהכין בזמנו מרכז המידע והמחקר של הכנסת (רצ"ב), כל כישלון בטסט עולה מאות שקלים, שכן זמן ההמתנה בין הטסטים עלה וממילא נאלצים התלמידים לקחת עוד שיעורים.