הישיר הראשון הודיע היום (יום ב', 15.10.01) על הפעלת מערכת חדשנית לזיהוי קולי לכלל לקוחות הבנק.
המערכת החדשה מסוגלת לזהות את קולו של המתקשר, ללא צורך בשאלות אימות, וללא צורך בסיסמאות וקודים. המערכת מזהה במהלך השיחה איפיונים פיזיים של קול הדובר ומאשרת לבנקאי שאכן מדובר בלקוח מורשה.
אמצעי זה נועד למנוע זיופים וגניבות, מצד אנשים המתחזים כאילו מדובר בלקוח. תופעה זו - של זיופים וגניבות, מוכרת לרעה במערכת הבנקאית, ועל כן נדרשה מערכת חלופית חדשה, שתדע לזהות את קולו של הלקוח, ולמנוע מאחרים להשתמש בשמו לרעה לביצוע פעולות בחשבונו. המערכת משפרת את השרות ללקוח, חוסכת בזמן השיחה ומשפרת את רמת האבטחה.
המערכת החדשנית פותחה על-ידי "פרסיי", חברת בת של קומברס, והיא ראשונה מסוגה בעולם הבנקאות.
לדברי מנהל הישיר הראשון, מוקי אפורי, בעזרת המערכת יוכל הבנק להעניק שרות טוב יותר ללקוחות, להקטין את זמן השיחה, ולהגביר את רמת האבטחת המידע. אפרוי הודיע לאחרונה במכתב לכל לקוחות הבנק על תחילת פעילות השרות החדש תוך הדגשת יתרונות המערכת החדשה.
יוסי קונפירו, מנהל הפעול של הישיר הראשון ציין, כי אחד היתרונות הבולטים של המערכת הוא בכך שהיא מבצעת את הזיהוי תוך כדי שיחה בין הלקוח למוקדן, עובדה שהקלה בצורה משמעותית את תהליך ההטמעה בבנק כלל הלקוחות. הטמעת המערכת דורשת אינטגרציה עם כל מערכות הבנק, ועבודה משותפת עם גופים רבים בבנק לאומי כגון מחלקת אבטחת מידע ומחלקת שיווק.
רן קרן, מנהל המכירות של חברת פרסיי, אמר כי מערכות האימות הקולית של פרסיי מצויות במוסדות ביטחוניים ברחבי העולם. לאחרונה שחלו שווק את המערכת גם לשוק הבנקים ולשוק המפעילים הסלולריים בארץ ובעולם. קרן ציין, כי מבחינת פרסיי - הפעלת המערכת בישיר הראשון מהווה הבעת אמון עצומה במוצר.