|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

עיוות העובדות וסילוף הפרוטוקול

כלכליסט דוחף את נתניהו למשפט הולילנד

העיתון מקבוצת ידיעות אחרונות מייחס למאיר רבין אמירות מהן משתמע, כי נתניהו חתם על עסקת תעשיות מלח בשל השפעות פסולות. אלא שעיון בפרוטוקול מגלה שהדברים לא נאמרו, ושההשפעות הפסולות נועדו בכלל לסילבן שלום - גיסו של נוני מוזס
16/07/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
בן-עמרה. האיש של שלום ישפיע על נתניהו?

בשני תיקונים קטנים
כלכליסט מצטט את רבין כמי שאמר "בלי בן-עמרה אין לנו תמיכה של משרד האוצר". זה נכון, בשני תיקונים קטנים: זו לא הייתה אמירה אלא שאלה, והדברים לא יצאו מפיו של רבין אלא מפיו של רוזן. כלכליסט לקח שאלה של השופט והפך אותה לאמירה של הנאשם. כל שאמר רבין הוא, שבלי בן-עמרה "אין לנו את הקשר הזה" למשרד האוצר. וזה כמובן הבדל מהותי

"סילבן יבוא לפה?"
רבין טען בין היתר שפעל מול השר ישראל כץ, ורוזן שאל: "כץ יבוא לפה?" רבין השיב: "הפרקליטים יחליטו". רוזן: "סילבן יבוא לפה? מאיפה אני יודע. את מי תביא?". רבין: "ישראל יהושע, עו"ד גלעד אבני שטיפל מול ראש מועצה ערבי שהיה חבר מועצת המינהל". זהו. רוזן לא שואל על נתניהו ועל אנשי נתניהו, רבין אינו מזכיר את נתניהו ואת אנשי נתניהו

אני חייב תודה גדולה לכלכליסט. שנה אני יושב במשפט הולילנד, קראתי אלפי עמודי פרוטוקול, שמעתי עשרות עדים - ורק עכשיו אני מבין מה הסיפור האמיתי: בנימין נתניהו. לא אהוד אולמרט, לא דני דנקנר, לא אורי לופוליאנסקי. בנימין נתניהו - זה השם החשוב באמת.

אחרי שקבוצת ידיעות אחרונות התעלמה במשך חודשים רבים ממשפט הולילנד, צצה (יום ב', 15.7.13) כותרת ראשית במדור המשפטי של אתר כלכליסט: "חבר מרכז ליכוד סייע להחתים את נתניהו". כותרת המשנה: "מאיר רבין טען בעדותו ששלמה בן-עמרה השיג ב-2003 את חתימת שר האוצר על ההסכם שהעניק הטבות מפליגות לחברת המלח".

הידיעה פותחת כך: "'שלמה בן-עמרה היה בקשר עם העוזרים של שר האוצר נתניהו, וקיבלנו גם את חתימת שר האוצר. דני דנקנר שילם לבן-עמרה 500 אלף שקל על העבודה שעשה במשרד האוצר. בלי בן-עמרה אין לנו תמיכה של משרד האוצר. הוא דאג לזה'. כך העיד בבית המשפט מאיר רבין".

ישבתי באולם לאורך כל עדותו של רבין. פשפשתי בזכרוני ולא זכרתי אמירה כזו. הלכתי לפרוטוקול. גם שם לא מצאתי אמירה כזו. יש שורה של משפטים וקטעי משפטים, אותם טרח כלכליסט לחבר כדי ליצור את הרושם הרצוי על נוני מוזס: נתניהו מושחת.


גירסה שצצה רק בבית המשפט


הנה מה שכן יש בפרוטוקול, ושמובא באופן חלקי בהמשך הידיעה בכלכליסט. בעדותו הראשית סיפר רבין מדוע נשכר בן-עמרה לפעול בנושא קרקעות תעשיות מלח (אגב: זה השם שלה, לא "חברת המלח", אבל מי צריך לדייק בפרטים). רבין אמר: "באותו זמן נתון שלמה בן-עמרה, שהוא דוד שלי גם, הוא באותו זמן יו"ר מטה הבחירות של סילבן שלום, אמרנו אני ושמואל [דכנר]: אין מישהו יותר מתאים לנו כרגע בזמן הלחוץ הזה, הוא מחובר לשר האוצר".

נעצור לרגע. ראשית נציין, כי גירסה זו עלתה לראשונה בעדותו של בן-עמרה בבית המשפט ולא היה לה זכר בחקירתו במשטרה, והמדינה טוענת שהיא שקרית; השופט דוד רוזן כבר הראה בעבר, שבמקרים כאלו הוא נוטה לקבל את הגירסה הראשונה. שנית, בן-עמרה נשכר משום שהוא יו"ר מטה הבחירות של שר האוצר, סילבן שלום. לא בנימין נתניהו, אלא גיסו של נוני מוזס. המטרה הברורה - לפי רבין - היא להשתמש באיש המקורב מאוד לשלום כדי להשיג את תמיכת האוצר בעסקה שתעשיר את משפחת דנקנר בעשרות מיליוני דולרים.

הלאה. רבין חזר בחקירה הנגדית על גירסה זו ורוזן שאל: "מה הוא [בן-עמרה] עשה בפועל?". רבין השיב: "הוא מקושר פוליטית, מה הוא דיבר עם האנשים בפועל, הוא הלך לסילבן שלום, הוא אחר כך דיבר עם האנשים של נתניהו, אני לא מכיר את האנשים, אני לא טיפלתי בזה". רוזן ביקש לדעת עם מי בדיוק בן-עמרה דיבר, ורבין השיב: "לא בודקים, זה לא מעניין אותנו, מעניינת אותנו התוצאה בסוף".


שאלת השופט הפכה לאמירת הנאשם


נדלג כמה שורות. רבין אמר, שדנקנר שילם ישירות לבן-עמרה. רוזן: "אז מה הקשר אליכם?". רבין: "אנחנו הפעלנו אותו שיטפל מול משרד האוצר". רוזן: "אתה לא יודע מה הוא עשה, אתה יודע כללי". רבין: "אני יודע". רוזן: "עם מי הוא נפגש?". רבין: "מה זה מעניין אותי עם מי הוא נפגש?". רוזן: "אז מה אתה כן יודע?". רבין: "אני יודע שמשרד האוצר תמך בנו והוא אחראי לזה". רוזן: "בלי [בן-]עמרה אין משרד אוצר?". רבין: "אין לנו את הקשר הזה, מה זה קשור?".

אלו הדברים ואין בלתם. רבין אומר שבן-עמרה נפגש עם שלום ועם אנשיו של נתניהו. כלומר: הקשר הישיר של בן-עמרה הוא מול שלום, לא מול נתניהו. נניח בצד את השאלה הרטורית, האם למי שמקורב כל כך לשלום יכולה להיות השפעה על נתניהו, בהתחשב בכך שמדובר בשני היריבים הגדולים ביותר בליכוד; האם מי שעמד בראש מטה הבחירות בקמפיין בו נתניהו הוא היריב הגדול, יכול להשפיע עליו ועל אנשיו. נחזור לעדות: בן-עמרה נשכר כדי לפעול מול שלום ועושה זאת, ואחר כך - לגירסתו של רבין, שאינה נקייה מבעיות בלשון המעטה - הוא "דיבר עם האנשים של נתניהו".

משרד האוצר תמך בסופו של דבר בעסקת קרקעות המלח - זו עובדה. אבל אפילו רבין אינו אומר שהתמיכה הזו הושגה דרך קשר ישיר עם נתניהו. אפילו רבין אומר, שהיו אלו "האנשים של נתניהו" - קרי: הדרג המקצועי ו/או הפוליטי הכפוף לשר.

כלכליסט מצטט את רבין כמי שאמר "בלי בן-עמרה אין לנו תמיכה של משרד האוצר". זה נכון, בשני תיקונים קטנים: זו לא הייתה אמירה אלא שאלה, והדברים לא יצאו מפיו של רבין אלא מפיו של רוזן. כלכליסט לקח שאלה של השופט והפך אותה לאמירה של הנאשם. כל שאמר רבין הוא, שבלי בן-עמרה "אין לנו את הקשר הזה" למשרד האוצר. וזה כמובן הבדל מהותי.


תמיכה של ראש אגף התקציבים


החקירה הנגדית נמשכה ועו"ד ירון גולומב שאל: "מה זו הצלחה מבחינת בן-עמרה? הרי באותה עת לא היה אישור של משרד האוצר". רבין השיב: "מועצת המינהל אישרה, משרד האוצר תמך, זו כבר הצלחה חלקית". כלומר: גם לשיטתו של רבין, מה שהשיג בן-עמרה היה תמיכה של נציג משרד האוצר במועצת מקרקעי ישראל בעסקה עם תעשיות מלח. הנציג לא היה בנימין נתניהו וגם לא איש ממקורביו הפוליטיים; היה זה קובי הבר, ששימש אז כממונה על התקציבים - איש מקצוע מהמדרגה הראשונה.

אם למישהו עוד נותר ספק מיהי הדמות הפוליטית החשובה בהקשר של בן-עמרה, באה שאלה נוספת של רוזן. השופט לחץ שוב ושוב על רבין לתת פרטים על העבודה שבוצעה עבור תעשיות מלח ולומר מול מי עבדו הוא ובן-עמרה. רבין טען בין היתר שפעל מול השר ישראל כץ, ורוזן שאל: "כץ יבוא לפה?" רבין השיב: "הפרקליטים יחליטו". רוזן: "סילבן יבוא לפה? מאיפה אני יודע. את מי תביא?". רבין: "ישראל יהושע, עו"ד גלעד אני שטיפל מול ראש מועצה ערבי שהיה חבר מועצת המינהל". זהו. רוזן לא שואל על נתניהו ועל אנשי נתניהו, רבין אינו מזכיר את נתניהו ואת אנשי נתניהו.

האובססיה של קבוצת ידיעות אחרונות נגד נתניהו שוברת שיאים. הסיקור הזה אינו הבעת דעה, אינו הצגת זווית מסוימת, אינו הוצאת דברים מהקשרם. הפעם מדובר בעיוות של העובדות ובסילוף של פרוטוקול בהליך משפטי, שיכול להיות תוצאה של אחת משתיים: רשלנות רבתי או זדון רבתי. תבחרו אתם מה גרוע יותר.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 14.7.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 14.7.13. סיום עדותו של מאיר רבין: עבודתו עבור תעשיות מלח והתשלומים מהחברה, קשריו עם הלל צ'רני והיחסים בין צ'רני לשמואל דכנר, המגעים האחרונים בינו לבין דכנר. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1.

תאריך:  16/07/2013   |   עודכן:  16/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רשלנות   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כלכליסט דוחף את נתניהו למשפט הולילנד
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתיתיהו
16/07/13 12:44
 
בן יוסף
16/07/13 13:20
 
מבשרת
16/07/13 13:25
 
יוסי מ
16/07/13 15:32
 
עזרא מנצור
16/07/13 17:12
 
אהוד ה-2 ונ'
16/07/13 14:23
 
MORRI
16/07/13 15:29
 
ש"י אלידע
21/07/13 15:38
2
החלילן מהמלין
16/07/13 12:45
3
לא מגיש תביעה נגד
16/07/13 12:57
 
מסעודה לייבוביץ
16/07/13 15:06
 
אשמה על ביב
16/07/13 16:45
4
מתיתיהו אולמרט?
16/07/13 13:54
5
שולם
16/07/13 15:10
 
אליהו חיים
17/07/13 11:10
6
יוסי מ
16/07/13 15:26
7
רון2
16/07/13 16:55
8
כימבול
16/07/13 17:32
9
עודדי
16/07/13 19:25
 
מבשרת
17/07/13 12:34
10
יורם שפכטלע
17/07/13 14:14
11
הירקן הקטן
17/07/13 21:45
12
urixo
18/07/13 21:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
התביעות ההדדיות בין שמואל דכנר להלל צ'רני עומדות להימחק. כך עולה מבדיקת News1.
15/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
קיים דמיון רב בין גירסתו של דני דנקנר בנוגע להפעלתו של מאיר רבין לקידום הפשרת קרקעות תעשיות מלח לבין זו של שמואל דכנר. כך טוענת המדינה (יום ב', 15.7.13) בתגובתה לבקשתו של דנקנר לזכותו כבר כעת במשפט הולילנד.
15/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
ניצב בדימוס אריה עמית התבקש לשכנע את אהוד אולמרט שישכנע את הלל צ'רני לסייע לשמואל דכנר, תמורת אחוזים. כך טוען (יום א', 14.7.13) מאיר רבין. היה זה לפני שדכנר ביקש שעמית יפגיש אותו עם ראש אגף החקירות, יואב סגלוביץ, כדי לפתוח במגעים על הפיכתו לעד מדינה.
14/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מאיר רבין טוען (יום א', 14.7.13), כי מכתב ששיגר שמואל דכנר להלל צ'רני וששניהם אישרו את האותנטיות שלו – הוא למעשה מזויף. מדובר במכתב בו כתב דכנר, כי עליו לשלם 75,000 דולר לגורמים בעירייה תמורת אישור תוכנית פרויקט הולילנד. השופט דוד רוזן העיר, כי רבין מבקש ממנו להעדיף את ההשערה שלו על פני הקביעות של דכנר וצ'רני.
14/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"בשביל מה דני דנקנר צריך אותך? הוא בטופ שבטופ בכלכלה הישראלית. הוא נפגש עם שועי הארץ. מי אתה בכלל בשבילו? אם הוא צריך משהו, הוא ידבר עם שמואל דכנר, שבפרשת ההגנה למדתי שהוא גאון שאין כמותו". כך אומר (יום א', 14.7.13) השופט דוד רוזן למאיר רבין.
14/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רבין: דכנר עירב את אפרתי כדי ללחוץ עלי  /  איתמר לוין
רבין: אולי תגידו במה אנחנו מואשמים?  /  איתמר לוין
רוזן לרבין: אמרת שנתת שוחד לזקן ולמסר  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il