הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ספורט  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   עיתונות וברנזה  פרסום/שיווק  רדיו    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
מלחמת העיתונים
עיתונות וברנזה
פרסום/שיווק
רדיו
ביטוח ופיננסים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
נכון או לא
21/07/2013   |   עידן סובול
 
 
 
עוילם גוילם
21/07/2013   |   יהודה דרורי
 
 
 
ישראל כ"ץ נגד אוניברסיטת אריאל
21/07/2013   |   אברהם פרץ
 
 
 
פרנקל - לטובך תוותר
21/07/2013   |   צ'לו רוזנברג
 
 
 
מחלת העיניים שמתגנבת בשקט
21/07/2013   |   ד"ר גבי שמש
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
סקר TGI קובע:
ירידה בקריאת עיתונים ובהאזנה לרדיו
המדיה הוותיקה בשפל [צילום: פלאש 90]

הירידה אינה פוסחת גם על העיתונים הגדולים - ידיעות ומעריב ועל העיתונות הכלכלית, פרט לגלובס שעולה ירידה לרשת ב', שמתקרבת לאחוזי ההאזנה של גלי צה"ל

  TGI ישראל - נתוני חשיפה לעיתונות ורדיו - השוואה שנתית - יולי 2012-יוני 2013 לעומת יולי 2011-יוני 2012 / סקר בוגרים  
> סופהשבוע חודר


> פחות מאזינים


> עלייה למדיה החדשה


▪  ▪  ▪
לאחר שנים שבהן ישראל "נהגה" בניגוד למגמות העולמיות של ירידה בקריאת עיתונים ושמרה על יציבות בצריכת המדיה הוותיקה אזי נתוני סקר TGI לשנת 2013 (יולי 2012 - יוני 2013) מצביעים על ירידה כללית בחשיפה לעיתונות ובהאזנה לרדיו.

שיעור החשיפה השנתי לעיתונות יום חול עומד על 62.1% לעומת 64.7% באותה תקופה אשתקד. בקריאת עיתוני סוף-השבוע ניכרת ירידה בחשיפה - 63.9% לעומת 66.7% באותה תקופה אשתקד.

ברמה חצי שנתית, ניתן לראות כי קיימת מגמת ירידה בקריאת עיתונים יומיים החל מינואר-יוני 2012 וזאת לעומת מגמת העלייה שהייתה מ-2010. מגמה זו הפוכה מהמגמה העולמית של ירידה בקריאת עיתונים. מגמה דומה נצפתה בקריאת עיתוני סוף שבוע וזהו החציון השני ברציפות בו נרשמה ירידה בחשיפה לעיתוני יום חול וסוף-השבוע.


סופהשבוע חודר

ישראל היום ממשיך להוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר עם שיעור חשיפה של 38.4% ביום חול ממוצע, כאשר שיעור החשיפה יציב לעומת אותה תקופה אשתקד. ידיעות אחרונות רשם עלייה קלה בחשיפתו מ-36.1% אשתקד ל-37.1%. עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית. ברמה החצי-שנתית, שני העיתונים המובילים נמצאים בשיעור חשיפה זהה של 36.9%. מעריב ממשיך לרדת ל-7.7%, לעומת 11.1% (5.8% בלבד בחצי השנה האחרונה).

עיתון הארץ בימי חול רשם ירידה והגיע ל-5.7% לעומת 7.2% (5.4% בחצי השנה האחרונה), כלכליסט נותר יציב בממוצע השנתי עם 12.1% אם כי בחצי השנה האחרונה ירד מעט ל-11.8%. גלובס דווקא עלה מ-4.5% ל-5% (5.5% בחצי השנה האחרונה), ודה-מרקר ירד מ-7.6% ל-6.2% (6.3% בחצי השנה האחרונה). תפוצת החינמון פוסט עלתה גם כן מ-8.3% ל-8.7%. מקור ראשון של סוף השבוע ירד מ-3.6% ל-2.9% (2.5% בחצי השנה האחרונה), וירידה חלה גם בתפוצת החינמון הדתי-לאומי "בשבע" – 4.9% לעומת 5.2% (4.5% בחצי השנה האחרונה).


בסופי-שבוע ממשיך ידיעות להוביל בשיעור חשיפה של 41.6% (לעומת 43.1% אשתקד). במקביל, שיעור הקריאה של ישראל היום עומד על 32.9% (לעומת 31.8%). ברמה חצי שנתית, שני העיתונים שומרים על יציבות ברמת החשיפה. שיעור הקריאה של השבועון "סופהשבוע", שהחל את הפצתו בחציון הראשון של שנת 2013, עומד על 7.4%. גם כאן חלה ירידה למעריב – 9.9% לעומת 12.8% (8.1% בחצי השנה האחרונה).

פחות מאזינים

שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע עומד על 70.8% לעומת 74.5% באותה תקופה אשתקד וברמה החצי-שנתית עומד על %68.7 בחציון הראשון של 2013 לעומת 73% בחציון השני של 2012. בהשוואה שנתית, נרשמה ירידה בהאזנה לקול ישראל - מ-38.2% ל-36.4%. במונחים חצי-שנתיים, קול ישראל רשם ירידה מ-38.2% ל-34.6%.

שיעור ההאזנה לרשת ב' ירד באחוז ולרשת א' בעשירית האחוז. אולם בחצי השנה האחרונה היה מצבה של רשת ב' רע מתמיד והגיע ל-21.8% (לעומת 25.6%), ככל הנראה בשל שינויי המגישים והשינויים בלוח השידורים.

גם בתחנות גל"ץ חל שינוי, ומשיעור האזנה של 42.5% הייתה ירידה ל-39.5%. גלגלצ ירדה מעט ל-26.4% לעומת 27.3% (25.8% בחצי השנה האחרונה), אך עדיין לא הפסיקה להיות תחנת הרדיו המואזנת ביותר בקרב קהל בוגר. בגלי צה"ל לעומתה הירידה קשה יותר – מ-23.6% ל-21%, כאשר בחצי השנה האחרונה הגיע לכדי 20%, כמעט כמו רשת ב', שכאמור מקבלת 21.8%.


גם תחנות הרדיו האזורי של הרשות השנייה (שפ"א) ירדו ל-30.9% לעומת 32.2%. זאת לעומת ירידה חצי-שנתית מ-32.4% ל-29.5% בלבד.

עלייה למדיה החדשה

במקביל לירידות הנצפות במדיה הוותיקה, ניכרת עלייה מתמשכת בחדירת בעלות על אמצעים המאפשרים גישה לתקשורת הדיגיטלית, כגון סמארטפונים וטאבלטים. בשני חציונים רציפים נרשם גידול של בין כ-3% עד 4% בחציון בכמות הצרכנים המדווחים כי הם בעלי סמארטפון וטאבלט.


איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI , אמר כי מניתוח המגמות לאורך השנים, המשתקפות ממצאי הסקר, ניתן לראות כי התופעה החריגה, כלשונו, שהחלה בזמנו לאחר הופעת העיתון "ישראלי" ובהמשך "ישראל היום" של שינוי במגמת קריאת עיתונים יומיים, שבתחילה אופינה בגידול ובהמשך ביציבות בקריאת עיתונים, השתנתה למגמה המוכרת בעולם של ירידה בצריכת המדיה הוותיקה שלכך מצטרפת תופעה דומה המשתקפת גם בהאזנה לרדיו.

"סביר להניח כי חלק מהגורמים לתופעה זו הם חדירת סמארטפונים וטאבלטים שהם אמצעים זמינים לצריכת מדיה בכל מקום ובכל זמן בהתאם לנוחיות המשתמש, וגורמים אלו ימשיכו להשפיע על אופן השימוש והבחירה באמצעי המדיה של הצרכן בישראל ובעולם".

תאריך:  21/07/2013   |   עודכן:  21/07/2013

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 1 ] מוצגות [ 1 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
את הסקר
21/07/13 12:03

התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
לחזרה הרחבה לשורשים היהודיים בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל יש השלכות נלוות על התקשורת. 21% מיהודים בישראל שנסקרו בסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תיארו את עצמם כשומרי מצוות יותר משהיו בעבר, לעומת 14% שתיארו את עצמם שומרי מצוות פחות מבעבר.
30/06/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות
עיתון ישראל היום תובע להורות לפרשן חברת החדשות של ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', לחדול מלאזכר בפרשנויות שהוא נותן את ישראל היום, או לכל הפחות לציין גילוי נאות בו ייאמר כי הוא מועסק על-ידי העיתון המתחרה ידיעות אחרונות ככתב מדיני.
14/02/2013  |  עידן יוסף  |  חדשות
סוף לסכסוך המיליונים בין איש העסקים שלדון אדלסון, הבעלים של עיתון "ישראל היום", לבין שלמה בן-צבי, הבעלים החדש של עיתון מעריב. השניים הודיעו היום (ה') לבית המשפט כי הגיעו לפשרה בסכסוך שהתנהל ביניהם סביב הקמת העיתון החינמי (חינמון) הראשון בתולדות המדינה, "ישראלי-ניוז".
13/12/2012  |  חן מענית  |  חדשות
עשרות אלפי קוראי היומון החרדי "הפלס" עלולים היו להישאר השבת ללא עיתון. עוקץ ענק לגניבת מעל 40 אלף מגליונות העיתון, נמנע ברגע האחרון.
01/12/2012  |  עידן יוסף  |  חדשות
עיתון הפלס, היוצא לאור מטעמם של אישים הנמנים עם חצרו של הרב שמואל אוירבך, מצליח להפיץ עשרות אלפי עותקים בסופי שבוע ואף לקבל מודעות מצד גורמים עסקיים ואחרים שנהגו לפרסם בעיקר בעיתון יתד נאמן. כך נודע ל-News1. במקביל, מצליח עיתון זה להגביר את השפעתו על הציבור החרדי-ליטאי. נוכח זאת - עיתון יתד נאמן, הנשלט על-ידי אנשי חצרו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, נקלע לתחרות גדולה ומעמדו מתערער. ההכנסות פוחתות וכך גם מספר הקוראים.
29/11/2012  |  יואב יצחק  |  חדשות

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |