שיטה מתקדמת וייחודית להערכת תפקודי המרצים ורמתם המקצועית הונהגה בימים אלה במכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב. השיטה תחליף את מערך משוב הסטודנטים להערכת המרצים המקובלת במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. כך נמסר מפרופ' מוטי סוקולוב, נשיא המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב.
בהודעתו לחבר הנאמנים של המכללה, לסגל האקדמי ולסטודנטים, מסר פרופסור סוקולוב (יום ד', 5.11.03), כי שיטת הערכת ההוראה המקובלת הנעשית על-פי משוב סטודנטים, מהווה מקור לעיוותים בהערכה. בין היתר היא גורמת לירידה ברמת הלימודים משום שהמרצים נוטים לישר קו עם הסטודנטים החלשים יותר על חשבון רמת ההוראה. כל זאת במטרה לרצות אותם שמא יפגעו בהם במשוב.
לדברי פרופסור סוקולוב, השיטה החדשה תתמקד בתפקודו של המרצה האקדמי. דיקן הסטודנטים במכללה, דר' ישראל כץ, העומד בראש פרויקט ההערכה, ואשר פיתח את השיטה, יפעיל שני כלים בסיסיים: פרופיל הערכת המרצה בתפקודו בהוראה ומתודולוגית הערכה כללית של המרצה על-פי פרמטרים מוגדרים. בבדיקת תפקודי המרצים יילקח בחשבון גם משוב הסטודנטים, אך במשקל יחסי נמוך יותר.
הפרמטרים שיהוו את המפתח לפרופיל הערכת ההוראה יהיו, ניהול הקורס, דוח צפייה של ראש המחלקה, תפוקת הקורס ושביעות רצון הסטודנטים. לכל פרמטר יינתן משקל מתאים.
מתודולוגית ההערכה הכללית של המרצה מבוססת על מידת חדשנותו, מקוריותו, כושר הפיתוח או המחקר שלו, יחסי האנוש שלו ותרומתו הייחודית למכללה.
בסופו של התהליך יוערך המרצה על-פי שני ציונים משוקללים. האחד מבוסס על פרופיל ההוראה והשני מבוסס על מתודולוגית ההערכה הכללית.
פרופ' סוקולוב הדגיש, כי הוא מאמין שהשיטה החדשה תיצור תחרותיות חיובית בין המרצים ותהיה כלי יעיל בידי ראשי המחלקות והנהלת המכללה לבקרה מאוזנת של ההוראה.