"סרטי ג'אנק מייל המופצים באינטרנט הם קונספירציה של המפרסמים הגדולים בעולם, הזוכים דרכם לחשיפה מתמשכת בעלות אפסית", כך טוענים זיו מנדל, מנכ"ל משותף של חברת ג'ון ברייס הדרכה, ואילן שפיגלמן מנהל אגף השיווק של אורקל ישראל שיזמו את פסטיבל סרטי הג'אנק מייל הראשון בישראל.
הפסטיבל יתקיים במסגרת שבוע אורקל 2003 בתאריכים 20-16 בנובמבר במלון אינטרקונטיננטל דויד תל אביב.
לדברי מנדל ושפיגלמן, יותר מ-70% ממאות הסרטים שהועברו כמועמדים לתחרות, הם סרטי פרסומת משעשעים ברובם, העוברים מדי יום בין מיליוני משתמשי דואר אלקטרוני בעולם.
"הפצה בדואר זבל היא אינטרס כלל עולמי של המפרסמים הגדולים בעולם. בין הסרטים שמועברים ברשת והוגשו לתחרות, בולטים, מותגים כמו איקאה, פוג'י, הונדה וטויוטה, שהינם מותגים גלובליים הידועים ונמכרים בכל העולם", אומר מנדל.
לדבריו, "דרך האינטרנט משיגים לעצמם המפרסמים חשיפה כלל עולמית למיליוני אנשים באפס השקעה בזמן אוויר, מעבר לעלויות ההפקה הראשוניות ועלויות המדיה 'הפורמלית' שכבר בוצעו".
"מאחר ובמקרים רבים אין חשיבות לדגם המסוים של מכונית, רהיט או מצלמה המפורסמים בסרט, אלא למותג עצמו הנחרט בתודעת הצופה, נעלמת גם חשיבות עיתוי הפרסום, והצפייה בו הינה לא רק בכל שעות היממה, אלא גם בכל חלקי העולם ובמשך שנים", אומר מנדל.
במסגרת הפסטיבל יתמודדו מיטב סרטי הפרסומת והבידור המועברים בכל יום בין מאות אלפי גולשי אינטרנט בארץ ובעולם.
40 הסרטים הטובים ביותר, שייקבעו על-ידי ועדת שופטים, יוקרנו לכל אורך ימי הסמינרים במהלך שבוע אורקל. מציעי שמונה הסרטים שייבחרו על-ידי משתתפי הסמינרים בשבוע אורקל כטובים ביותר, יזכו בפרסים.
סרטים המועמדים להשתתף בפסטיבל יש לשלוח לכתובת:
mailmovie@johnbryce.co.il.